Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko sosiaalitoimesta saada harkinnanvaraista perustoimeentulotukea talvikenkiin?

Vierailija
23.01.2024 |

Voiko sossusta saada harkinnanvaraista perustoimentulotukea talvikenkiin? Mulla ei ole ollut talvikenkiä vuosiin, ja nykyiset kesäkengät on tosi tasapohjaset sekä ohuet...Kerran jo vedin lipat niillä, ja monta muuta läheltä piti -tilannetta on ollut myös.

Rahat ei vaan riitä peristoimeentulotuesta kun kaikki menee peruselämiseen.

Voiko terveyden turvaamiseta perusteena käyttäen saada harkinnanvaraista toimaria kunnon talvikenkiin joilla ei kaadu? Halvemmaks se tulis ku sairaalajakso ja vammautuminen...?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelästyin kun liukastuin näillä kengillä...kunnolla jalat alta ja selälleen.

Saattoi siinä jokin pieni aivotärähdys tulla.

Ap

Lähes mitä tahansa tarvikekaupasta saa kenkien päälle vedettävät nastat. Minulla sellaiset olleet jo monta vuotta ja välillä uusinut. Maksaa n. 8-9 euroa. Ja on taatusti pitävämmät liukkaalla kuin mitkään uudetkaan kengänpohjat. Minullakin omat kengät jo risat eikä pohjassa pintaa lainkaan mutta nuo nastat pitää vaikka vesijäällä. Osta semmoset. Siihen löytyy rahat varmasti.

Vierailija
22/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kerää tyhjiä olut tölkejä,Nistä saat rahaa ja ostetua likuesteet jalkineisiin.Maksavat Saiturin- pörssi 4-7 euroa.Malista rippumatta ja vastaavat liikket. Lopeta tupakointi, alkoholin käyttö ja makeisten osto,sipsien ymm.Niistä jää rahaa kirpis kenkiin.Myös säästät rahaa luovu maksulisista viihde kanavista ymm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko ottaa itseä niskasta kiinni ja hankkiutua pois sieltä perustoimeentulotuelta. Ja siitäkin kyllä pitäisi talvikenkiin varaa kun katsoo VÄHÄN mihin sitä rahaa menee.

Esim minulla on mennyt tässä kuussa ruokaan 122 €, ja tuossa on jo ulkona syömistäkin. Eli tuosta olisin helposti voinut nipistää pari kymppiä pois. Ja mitäkö syön.

Tällä viikolla olen syönyt kananmunia, pekonia, kanaa, salaattia, tomaattia, paprikaa, kurkkua, punasipulia, kinkkua.

Eli ihan tuoreita kasviksia ja proteiinia, joten ei edes millään "makaronidieetillä" mennä.

Eli talvikenkiin olisi käytettävissä 465,71 €.

Vierailija
24/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä sekä diakoniasta että pelastusarmeijalta tukea. Toki sossustakin. Jos saat vaikka parista paikasta jotakin voit saada jo kenkärahat kasaan. Kannattaa seurata tarjouksia, torista ja kirppareiltakin voi löytää uudenveroisia kenkiä.

Jos paikkakunnallasi on leipäjono voit säästää ruokakuluissa ja saada kenkärahat säästettyä.

Vierailija
25/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet kuuluu perusosaan. Jos sulla ei oo ollut vuosiin talvikenkiä, niin jos oisit jo vuosia laittanut 5e kuussa säästöön, sulla ois rahat kunnon arvokkaisiin kenkiin. 

Perustoimeentulotuesta jos säästää, niin Kela sitten jossain vaiheessa katsoo ettet tarvitse rahaa ja leikkaa samaa tukea...Että sinne meni säästöt, hups!

Tästä on ihan oikeuden päätöksiä viime vuosilta.

Tavikenkät saa uutena ihan 20 eurollakin. Sen kuka tahansa pystyy säästämään  ja perusosallakin sen pystyy ostaa helposti.

Vierailija
26/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisko ottaa itseä niskasta kiinni ja hankkiutua pois sieltä perustoimeentulotuelta. Ja siitäkin kyllä pitäisi talvikenkiin varaa kun katsoo VÄHÄN mihin sitä rahaa menee.

Esim minulla on mennyt tässä kuussa ruokaan 122 €, ja tuossa on jo ulkona syömistäkin. Eli tuosta olisin helposti voinut nipistää pari kymppiä pois. Ja mitäkö syön.

Tällä viikolla olen syönyt kananmunia, pekonia, kanaa, salaattia, tomaattia, paprikaa, kurkkua, punasipulia, kinkkua.

Eli ihan tuoreita kasviksia ja proteiinia, joten ei edes millään "makaronidieetillä" mennä.

Lopettakaa tuo jauhaminen satasella tai lähes syömisestä! Ainoastaan tällä palstalla liikkuu näitä poikkeusyksilöitä, jotka syövät "hyvin" noin naurettavalla summalla.

Terveellinen syöminen on myös se, mistä kannattaa viimeiseksi tinkiä.

Mutta liukuesteitä minäkin suosittelen ap:lle. Mulla on ollut sellaiset jo useamman vuoden. Pitävät hyvin.

Vierailija
27/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei vissiin ole edes puhelinta?

Vierailija
28/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Pari vuotta sitten asiakas sai 150 e harkinnanvaraista vaatehankintoihin.

Mä sain paljon enemmän, lisäksi sain rahat telkkariin ja puhelimeen....ok kävin juhlilmassa, mutta sain silti vielä rahat uuteen puhelimeen kun menin uudestaan.

Onneksi ei tarvitse töissä käydä, se on hyvä ja onhan se kiva, että on uudemmat pelit ja vehkeet ku naapurilla :)

Vierailija
29/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori .fi PURSUAA ilmaiseksi annettavia kenkiä. Ihan oikeesti. Ehkä täytyy noutaa tai maksaa postit, mutta voi löytyä kotikaupungistasikin. Kaikkia kokoja on. 

Vierailija
30/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan lähiomaisen hautajaisiin vois saada hautajaisvaatteisiin pienen avustuksen kai. Tai joskus aiemmin oli näin.

Vierailija
31/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se rööki ja kalja viikoksi niin saat niillä rahoilla kengät. Tai kato kirppiksiltä/somen roskalavoilta.

Vierailija
32/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Sellpysta, halvimmat kengät 5 euroa.

Vierailija
33/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa tuo jauhaminen satasella tai lähes syömisestä! Ainoastaan tällä palstalla liikkuu näitä poikkeusyksilöitä, jotka syövät "hyvin" noin naurettavalla summalla.

Terveellinen syöminen on myös se, mistä

Kirjanpidostani otin tuon lukeman. Ehkäpä juuri SIKSI toisilla meistä on varallisuutta, kun OSAAMME käyttää rahaa. Tiedän sentilleen kuluni viimeisen viiden vuoden ajalta, samaten kuin tuloni. En elä yli varojeni vaan säästöasteeni on kuukausittain 60-80%.

Tuolla summalla SYÖ terveellisesti. Tänään syön eilen tekemääni kanakeittoa. Kanakeiton hinta oli mausteineen noin 14 euroa ja siitä riittää 4 päiväksi syötävää, eli 3,5 €/päivä.

Tässä kuussa minulla on mennyt rahaa ruokaan 121,88 €, kulutustavaroihin 32,26 €, hygieniatuotteisiin 1,03, Nettiin ja puhelinkuluihin 24,95€.

Eli noihin kuluihin mihin ttt-perusosan pitäisi riittää on mennyt 180,12 eli SILTIKIN olisi kenkin käyttää 407,59 €.

Vastaavasti tuloni tässä kuussa on ollut 321,95 € tähän mennessä. Palkka tulee vasta viimeinen päivä.

Vierailija
34/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin osamaksulla jos ei saa harkinnanvaraista, kunnon kengät oltava.

Vierailija
35/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuella ei ole tarkoitus elää vuosikausia. Se on väliaikainen tuki. Nyt AP jotain suunnitelmaa kehiin että miten pääset tuesta eroon. Mitä olet tehnyt kaikki nuo vuodet?

Vierailija
36/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuella ei ole tarkoitus elää vuosikausia. Se on väliaikainen tuki. Nyt AP jotain suunnitelmaa kehiin että miten pääset tuesta eroon. Mitä olet tehnyt kaikki nuo vuodet?

Tässä on luultavasti syy, miksi Suomi on saanut noottia Euroopan neuvostolta liian alhaisista tuista. Ns. ensisijaiset tuet ovat niin pieniä, että moni joutuu olemaan vuosia viimesijaisella eli tt-tuella, jonka pitäisi todellakin olla väliaikainen tuki.

Vierailija
37/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on luultavasti syy, miksi Suomi on saanut noottia Euroopan neuvostolta liian alhaisista tuista. Ns. ensisijaiset tuet ovat niin pieniä, että moni joutuu olemaan vuosia viimesijaisella eli tt-tuella, jonka pitäisi todellakin olla väliaikainen tuki.

Niin, ns. täydentäviä tukia ei ole huomioitu, koska ensijaiset tuet liian pieniä. Oliko se nyt niin, että tuen on oltava vähintään 40% mediaanista, jotta täydentävät tuet huomioitaisiin?

Vierailija
38/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOL. Terveellisyys on tietysti suhteellista, mutta ei kai kukaan ole niin tampio, että ajattelee kerran (kaksi?) päivässä syödyn kanakeiton olevan terveellistä syömistä.

Vierailija
39/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet kuuluu perusosaan. Jos sulla ei oo ollut vuosiin talvikenkiä, niin jos oisit jo vuosia laittanut 5e kuussa säästöön, sulla ois rahat kunnon arvokkaisiin kenkiin. 

Perustoimeentulotuesta jos säästää, niin Kela sitten jossain vaiheessa katsoo ettet tarvitse rahaa ja leikkaa samaa tukea...Että sinne meni säästöt, hups!

Tästä on ihan oikeuden päätöksiä viime vuosilta.

Tavikenkät saa uutena ihan 20 eurollakin. Sen kuka tahansa pystyy säästämään  ja perusosallakin sen pystyy ostaa helposti.

Tokmannin toppatalvikengät ei paljoa maksa. Taitaa olla coretexiä.

Vierailija
40/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita facebookiin oman kaupunkisi/kaupunginosa-ryhmään viesti ahdingostasi ja pyydä talvikenkiä. Saat niitä ihan varmasti pilvin pimein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi