Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te kalastusta harrastavan miehen puolisot

Vierailija
05.03.2026 |

Tuleeko sitä kalaa ruokapöytään asti?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee, kaupasta ei ole ostettu vuosiin. 

Vierailija
2/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee, valitettavasti. Joku limainen made tiskialtaassa yllärinä odottamassa että josko tekisin soppaa siitä... 🤢🤮

Pakkasessa monta mitä lie haukea, lahnaa tai siikaa. En ole oikein fani. Kaikkialla leijuu tympeä kalaisa lemu. Eikä se tule minun haarukastani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaa tulee kyllä. Mieheni kalastaa ja ahventa tulee kesästä syksyyn niin paljon että sitä pakko myydä. Seon mieheni sivubisnes ollut koska on työtön niin kalastaa usein. Emme ole ostaneet kalaa vuosiin kaupasta. Siikaa tulee keväällä ja syksyllä ihan tarpeeksi.

Vierailija
4/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kalavaleita. Mutta niitä ei onneksi tarvi perata.

Vierailija
5/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee. Kalat on ruodotomina fileinä, savustettuina tai joskus jopa purkitettuina. Viimeksi tänään otin pakastimesta ruodottomia kuhafileitä ja paistoin ne pannulla. 

Vierailija
6/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee, valitettavasti. Joku limainen made tiskialtaassa yllärinä odottamassa että josko tekisin soppaa siitä... 🤢🤮

Pakkasessa monta mitä lie haukea, lahnaa tai siikaa. En ole oikein fani. Kaikkialla leijuu tympeä kalaisa lemu. Eikä se tule minun haarukastani.

Miehen pitäisi ihan itse perata kalat, se ei kuulu sinulle.

Vierailija
7/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli samalla logiikalla, jos vaimoni tuo kaupasta perunoita, hän on velvollinen myös kuorimaan ne? Outoa logiikkaa ihmisillä.

Vierailija
8/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako puolisoa kalastusta harrastavilla miehillä noin yleisesti ottaen on?

Vierailija
9/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni perkaa kalat meillä. Minä vaan syön niitä. Perkaamiseen voi mennä tunteja koska mieheni saanut kerralla jopa 15 kg ahvenia. Tekee niistä ruodottomia fileitä. Joskus ollut niin että mies tuo viikossa joka päivä 10 kg ahventa kotiin ja perkaa niitä keittiössä. Sitten pakastin täyttyy nopeasti mutta kyllä ne myydään myös nopeasti.

Vierailija
10/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee auton pöytään, kesät vietetään Norjassa. Kotona ei kalasta.

Vierailija
11/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän se perinteisesti on niin että mies hankkii ainekset ja vaimo tekee niistä ruoan.

Vierailija
12/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli samalla logiikalla, jos vaimoni tuo kaupasta perunoita, hän on velvollinen myös kuorimaan ne? Outoa logiikkaa ihmisillä.

Joo, jos perunoiden ostaminen ja kotiin kantaminen on vaimosi harrastus.

Kalastaja perkaa itse saaliinsa.

Vierailija
13/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako puolisoa kalastusta harrastavilla miehillä noin yleisesti ottaen on?

Yksi vaimo ja siihen konkubiinit päälle, määrä vaihtelee.

Vierailija
14/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on kuulkaa niin, että kunnon kalamies perkaa itse saaliinsa ja valmistaa sen ruoaksi saakka. Sitten istuu hyvin ylpeänä ruokapöydässä ja katsoo, kun perhe syö. T. Vaimo

Vierailija
15/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni perkaa kalat meillä. Minä vaan syön niitä. Perkaamiseen voi mennä tunteja koska mieheni saanut kerralla jopa 15 kg ahvenia. Tekee niistä ruodottomia fileitä. Joskus ollut niin että mies tuo viikossa joka päivä 10 kg ahventa kotiin ja perkaa niitä keittiössä. Sitten pakastin täyttyy nopeasti mutta kyllä ne myydään myös nopeasti.

Meillä mies ja sen kalakaveri perkaa ja fileoi kalat talvellakin jäällä. Kesällä rannassa kalan käsittely pöydällä. Ei koskaan perata sisällä tiskipöydältä. Muikkua ja siikaa kesällä eniten. Talvella haukea, lahnaa, shvenia, kuhia ja mateita. Silloin tällöin taimenia ja ospa siikaa. Sitten kun tulee paljon saalista, annetaan naapureille. Hyvin kelpaa kaikki kun ovat fileinä. Tai no ne lahnat savustetaan tai laitetaan uuniin kokonaisina, joskus myös kuhat.

Vierailija
16/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän se perinteisesti on niin että mies hankkii ainekset ja vaimo tekee niistä ruoan.

Niin, mies tuo kotiin kalat kokkausvalmiina eli muikut puhkottuina ja kuhat ruodottomina fileinä.

Vierailija
17/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy jossain vuorella kaverinsa kanssa kalassa. Koskaan ei ole saalista tuonut, mutta innoissaan odottelee kalareissuja tuon miehen kanssa... Ovat vanhoja tuttuja ja paimentaneet lampaita joskus yhdessä.

Vierailija
18/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se taitaa niin olla, että kalamies perkaa itse kalansa. Niin minäkin teen.

Kalanainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä