***Keskiviikko SYYS2004***
Kommentit (14)
Nyt jaan kanssanne Tittamarin näkemyksen nukutusshow¿sta. Sai tämän mamman kesken nukutuksen hymyilemään edes hetkeksi. Joku osaa ajatella positiivisesti tilanteessa kuin tilanteessa.
¿Pitäisi kai olla iloinen: meidän perhe-elämä on niin hulvatonta, ettei kukaan malta mennä ajoissa nukkumaan.¿
Meidän eilinen nukutussessio sai ikävän käänteen, kun Nöösä riehui sängyssään ja löi huulensa täpöllä sängynlaitaan. :( Hampaat tekivät ikävän haavan alahuuleen, mutta onneksi ei käynyt pahemmin. Veren tulo tyrehtyi nopeasti. Nöösäkin rauhoittui aika äkkiä sylihoidossa.
Kiitos Tomeralle synnytyskertomuksesta.
Nyt täytyy mennä laittamaan itsensä lähtövalmiiksi ja viedä Nöösä hoitoon. Itseä odottaa töissä muutama kokous. Taitaa mennä tänään tosi myöhään, kun viimeinen kokous alkaa klo 18 eikä nuo koskaan ole mitään nopeita. Onneksi Nöösälle tulee suht lyhyt hoitopäivä, kun isä hakee puoli viideltä. Jaksua kaikille! Smuik! =)
-Mimmuli ja Nöösä
Kuume jatkuu,eilen nous yli38..Kiva kun kotiäiti saa sairastaa rauhassa :-(
Kun sais tän säryn pois ni selviis paremmin!
Poika tulee kohta kotiin,pit itulla huomenna mut ikävä on iskeny.Ekan kerran on itkeny ikävää kotiin :-(
Mun vanhemmat tuo sen.HArmivaan et niiden täällä olo taitaa rasittaa enempi ku et oisivat avuks :-/
Sohva kutsuu...
jatu
Johan tuota lapsetkin kerkesivät olla yhden päivän hoidossa ja tämä mamma virallisesti kaksi päivää töissä. Viime yönä kuume nousi taas vaihteeksi. T on siis kipeä. Kuumetta yli 38 astetta, räkäinen ja kiukkuinen. Neitillä on vatsan ja selän seutu täynnä punaisia pilkkuja. Liekkö vesirokkoa? Esikoinenhan sairasti sen pari viikkoa sitten... Kyllä tympii... mutta yöksi menen töihin, pätkäaamun jouduin jättämään väliin.
Töissä on ollut rankkaa, mutta -ah- niin ihanaa.
Jatulle paranemista! Kotiäidin sairastaminen ei tosiaan ole helppoa!
Tomeralle kiitos synnytyskertomuksesta. Just ajattelin äsken, että tasan vuosi sitten päästiin Neitin kanssa sairaalasta kotiin. Oli pikkasen erilainen ilma kuin nyt, silloin oli paljon pakkasta, nyt mittarissa +4 ja sataa vettä! Ällöä!
Jokohan Helli on mennyt nyytin haku matkalle?
Kukkuuta tosiaan huhuilen! Missä olet? Miten voitte?
Tiiviille mukavaa ja leppoisaa äippälomaa!
Kohta pitää lähteä hammaslääkäriin. Elämäni ensimmäinen reikä porataan! iiks.... Kamala, että jänskättää! (ja nolona tunnustan, että vähän pelottaakin...)
Päätä särkee, vime yönä valvottiin T:n itkuja kuunnellen 3-4.30. Mies herätti sitten klo 5, kun lähti ryminän kanssa töihin ja Neiti aloitti tavallisen aamuilakoinnin klo 6. Sen jälkeen ei silmää ole ummistettu. Ja vielä pitäis jaksaa yövuoroon lähteä :(
Mantelille (meniköhän oikein?) toivon oikein paljon onnea vauvelin yritykseen ja pupuiluun ;)
Nyt lyö tyhjää...
Mimmu ja lapset x3
PS: huhuilen myös adoptio-Ampia! Hu-huuuu!
Nukuin taas klo 9.30. Oikeesti vasta nyt tajuan kuinka väsy oon ollut,pitikin sinnitellä näin pitkälle. OIkeen ärsyttää kun lähiympäristökään ei oo tajunnut,joululomalla äitini mietti " ootkohan sä masentunut" kun olin ihan kärttyinen,joo,onhan tässä ollut kaikenlaista ja fyysinen uupumus saa mielenkin alavireeseen.
No jo,hyvä et nyt on aikaa vielä levähtää.
ÄQ,hienoa et teillä on isovanhemmat lähellä ja apuna tarvittaessa,se on tosi arvokasta!!
Teiltä saatu Tomi Traktori on Vilhon ehdoton suosikki!! Yleensä se on unileluna ja videoita jaksais katsella vaik kuinka.
Vaipattomuudesta,kotona toimii nykyään melko hyvin jos on paitasillaan,,saattaa tipan kaksi tirauttaa ja kun sen huomaa menee ite potalle,sen sijaan pikkupöksyissä pissii läpi ja inhoo niitä. Kakat tulee joskus pottaan,usein haluu vaipan.
Helli! Toivotaan että säästyt vatsataudilta,se on raskaana todellinen inhokki,kuten aina muulloinkin,mulla aikaansai supisteluja,joten toivottaavsti et saa sitä!
Jospa sitä tänään jaksais jotain ientä hommata kotosalla. Huomenna poju onkin sit ko
Nukuin taas klo 9.30. Oikeesti vasta nyt tajuan kuinka väsy oon ollut,pitikin sinnitellä näin pitkälle. OIkeen ärsyttää kun lähiympäristökään ei oo tajunnut,joululomalla äitini mietti " ootkohan sä masentunut" kun olin ihan kärttyinen,joo,onhan tässä ollut kaikenlaista ja fyysinen uupumus saa mielenkin alavireeseen.
No jo,hyvä et nyt on aikaa vielä levähtää.
ÄQ,hienoa et teillä on isovanhemmat lähellä ja apuna tarvittaessa,se on tosi arvokasta!!
Teiltä saatu Tomi Traktori on Vilhon ehdoton suosikki!! Yleensä se on unileluna ja videoita jaksais katsella vaik kuinka.
Vaipattomuudesta,kotona toimii nykyään melko hyvin jos on paitasillaan,,saattaa tipan kaksi tirauttaa ja kun sen huomaa menee ite potalle,sen sijaan pikkupöksyissä pissii läpi ja inhoo niitä. Kakat tulee joskus pottaan,usein haluu vaipan.
Helli! Toivotaan että säästyt vatsataudilta,se on raskaana todellinen inhokki,kuten aina muulloinkin,mulla aikaansai supisteluja,joten toivottaavsti et saa sitä!
Jospa sitä tänään jaksais jotain ientä hommata kotosalla. Huomenna poju onkin sit kotona.
Lilalle piti vielä sanomani,kovasti voimia äitisi tilanteeseen!!!! Hienoa kun jaat meidän kanssa huolesi. Kun V oli ihan vauva oli minulla suurta huolta omasta äidistäni ja hänen terveydestä,oli tosi rannkkaa esikoisvauvan kanssa työstää suhdetta ja suurta huolta omiin vanhempiin ja samalla opetella olemaan äiti omalle lapselle.
tiivii
osa höpinöistä tuli tuplana,kun kopioin
Täällä ollaan vielä Mimmu. Koko eilisillan panikoin että ei saa lähtö tulla kun on poika oksennustaudissa. Ei tullut yöllä lähtöä eikä myöskään poika oksentanut.Oiskohan tauti jo voitettu?
Toivottavasti Mimmu lapset paranevat pian.Itselle jäi päällimäiseksi mieleen töiden aloituksesta juuri pojan sairastelut.Toisaalta vesirokkokin on hyvä saada alta pois.
On ollut kyllä rankka aamu.Poika heräs ihan väsyneenä ja koko aamu yhtä vinkumista ja lattialle heittäytymistä.Sain taas tosissaan skarpata että jaksoin.Ei viitsitty ulos lähteä kun eilen vielä oli kipeenä ja niin kova tuulikin.Onneksi sain jo nyt pojan unille.
Tomi Traktoria katsotaan meilläkin ja paljon.Nyt en ole pahemmin jaksanut edes rajoittaa.Poika kaipaa koko ajan leikkiseuraa ja en pysty pitkää aikaa lattialla olemaan joten annan katsoa sitä kai liikaakin.TT:n hahmot (Viivit,Matit,Roosat..) on meilläkin koko ajan mukana puheissa ja leikeissä.
Kiva Tomera kun jaksoit laittaa synnytyskertomuksen.Kuulosti kyllä loppuvaihe suht helpolle.Itse en edes unelmoi vastaavasta.Oli se niiin kamalaa ekalla kerralla.Aamulla neuvolaterkkari kyllä vakuutteli että on pienempi vauva tulossa,poikahan oli 4kg ja mä oon suht pieni.Mä en kyllä noihin kokoarvioihin oikein luota.
Nyt meen itsekin unille.Ei taas meinaa silmät auki pysyä.
Mimmulle vielä myöhästyneet onnittelut! Te olettekin molemmat tytön kanssa ihan alkuvuoden lapsia.
Helli,poika ja rv 39+2
Hillitön tuuli pihalla. Yritin sanoa Onnille, että laittais sisälle päikyille kun joulunpyhinä heräsi pelästyneenä vaunuista kun tuuli niin kovaa. Ja nyt tuulee vielä kovemmin. Mutta halusi ulos, en alkanut tappeleen kun oli sellaisella tuulella poika, ettei olis varmaan ikinä nukahtanut omaan sänkyyn. Pelko meinas tulla persiiseen Onnilla kun oltiin yhden järven kohdalla kun sieltä tuuli niin ettei pystyssä meinannut pysyä. Nukahtihan tuo kuitenkin kun menin suojaisemmille tienoille. Mutta mua alkaa oikeasti ärsyttään tuo ainainen tuuli! Nyt tuli iso puuska äsken ja kuului vaunuista jo " pois" mutta taisi jatkaa vielä unia.
Oli kerhopäivä pitkästä aikaa. Kerho on uusissa (vanhoissa mutta meille uusissa) tiloissa ja olihan siinä Onnilla ihmettelemistä. Kauan piti sylissä leikkiä kun oli niin outo paikka. Mentiin vielä myöhässäkin kun Onni heräs vasta k 9. Itsellä oli kello soimassa jo kasilta mutten millään olis jaksanut nousta. Meinasin jo jatkaa unia mutta sitten ajattelin, että Onni pettyy jos ei mennä kerhoon kun siitä niin eilen puhuin. Herättään en alkanut mutta oman laiskuuden ja väsymyksen en anna kyllä olla kerhoilun esteenä.
Tultiin sitten kotiin ja tuuli. Onni katsoi ylös ja sanoi " sammu, sammuuko se" . Sitten vähän tuuli hellitti ja Onni sanoi " sammu se" . Se on Onnin mielestä tuuletin, joka pitää sammuttaa kun tuulee kovaa:)
Viime yöstä meinas taas tulla huono. Kaks kertaa heti alkuyöstä heräs tunnin välein huutaan äitiä. Kysyin onko jossain pipi ja Onni sanoi että on. Nukahti kyllä jo siinä välissä kun lähdin hakeen Panadolia mutta annoin silti. Loppuyö nukuttiin sitten. Onni valot päällä ilman peittoa ovi auki. Meinas yöllä, ettei saa laittaa peittoa kun on kuuma. Josko se sitten siksi vaan on heräillyt. Voi sekin olla mahdollista. Ovi kii kuitenkin nukkuu, joten lämminhän siellä tulee. En tiedä. Korvakontrolliaika olis pitänyt saada tälle viikolle mutta olen unohtanut ja sain vasta 2 viikon päähän. Korvia en tosin epäile kun ei se niitä ennenkään ole yöllä itkenyt.
Ah ihanuus, tänään pääsen kampaajalle. Taidan karata salille vielä ennen sitä. Uus ohjelma sisäänajossa ja nyt niin ihanasti pohkeet ja ojentajat huutaa hoosiannaa, että pitää saada myös nuo toiset, vetävät lihakset kipeiksi:D
Eilen taas piti laskea sataanmiljoonaan ja miettiä vaikka mitä kun tultiin kaupasta. Oltiin Onskan kanssa Prismassa kun mies oli sählyssä. Hyvin meni kauppareissu mutta sitten kun haettiin iskä pelaamasta... Koko helvetin kotimatkan (20min) Onni huusi, ja lopulta itki milloin mitäkin. Enimmäkseen " missä on Onnin koti" , " Onnille omppua" ja kun tarpeeksi itki, " äiti pyyhi (kyyneleet poskelta)" ja " äitin sylliin" vaikka minä ajoin. TUli taas mietittyä, että olenko tehnyt jossain välissä jotain väärin, että meidän lapsen kärsivällisyys on noin olemattoman surkeaa tasoa?!?! Yleensäkin koko automatkan hokee jotain ja jos pysähdyn punaisiin, sanoo heti äiti aja ja jos en aja kun kerran punaiset palaa, huuto yltyy. Ei auta olla reagoimatta ei auta sanoa nätisti ei auta jos huutaa... Kokeiltu on kaikki.
Sitten kun kärsivällisyys ja luonne muutenkin on tuollaista haastavaa sorttia, kuulen mm. veljen vaimon puheesta monesti sellaista viestiä rivien välistä, että kun Onni märisee jonkun asian perään, me ollaan se opetettu muka, että sillä saa jotain läpi kun vaan jaksaa itkeä ja huutaa. (ja näin asia ei ole mutta joissain asioissa joskus on vaan pakko joustaa tai luovia, kaikki voimakastahtoisten lasten vanhemmat sen tietää. Muuten lähtee järki.) Voi, se on niin helppo kasvattaa toisten lapsia - paljon helpompaa kuin omia. Ja mua ärsyttää se, että helppojen lasten äidit (no mun tapauksessa lähinnä Onskan serkusta on kyse) ihan selvästi antaa ymmärtää, että heidän lapsi on nimenomaan kasvatuksen vuoksi niin helppo, kiltti ja sopeutuvainen.
Jokohan tämä riittää. En tiedä tuliko pointtini ihan täysin selville mutta toivottavasti ei ainakaan kovin vääriä käsityksiä tullut avautumisestani;) Nyt on pakko jo mennä laittaan ruoka uuniin.
Taas, oma napa paras jne.
T-P
Kiitos Tomera synnytyskertomuksesta.
Missä kaikki on kun pinoissa on niin kovin hiljaista?
Ollaan nyt Veetin kanssa aloitettu kunnolla potalle opettelu ja aika hyvin jo sujuu. Kakka tulee vielä vaippaan, sitä ei jostain syystä halua pottaan tehdä. Kotona ollessamme onkin koko ajan ilman vaippaa ja aika hyvin muistaa potalla käydä, välillä toki vahinkoja sattuu.
Tää herkuton elämä ei oo yhtään helppoa. Koko ajan tekis jotain mieli hyvää. Oon huomannut kuinka tottunut sitä onkaan koko ajan napostelemaan jotain pientä. JA nyt on vaikeeta kun yrittää olla napostelematta.
Nyt pää lyö tyhjää. Jos vaikka menis muutaman laskun maksamaa.
Öttis, Veeti ja Venla
Käyn kyllä lukemassa pinot päivittäin, mutta ajatus ei riitä kirjoittamiseen...Työt vievät taas aivotoiminnan niin, ettei lausetta meinaa ruudulle aikaiseksi saada.
Kiitos Tomera synnytyskertomuksesta! Niitä on aina niin mukava lukea. Synnytyksessä on aina jotain taianomaista.
Voi Äitikuu..Onneksi sait nukkua edes hiukan. Jaksamista!
Jaksamista myös sairastaville sekä sairastavien perheisiin!
Nyt saunaan, jotain asiaa ehkä joskus myöhemmin...Viimeistään viikonloppuna!
♥Saamuska
Tänään tuli ajeltua pitkiä matkoja ja varsinaista rallipolkuakin välillä joka oli umpijäässä osittain. Meinasi jo pelottaa, kun kerran auto vähän luistelikin mutkassa. En suunnilleen tiennyt, että vielä löytyy kymmeniä kilometrejä pitkiä hiekkateitä:)
T: Ynis, työmatkalainen
T-P, myös mua ärsyttää, kun jotkut luulee " kasvattaneensa" lapset " tietyn luonteisiksi" . Toki kasvatus vaikuttaa, mutta lapsen perusluonnetta se tuskin muuttaa eikä kai ole tarkotuskaan.
Jaksuja kaikille!
T: Ynis
Tänne on kans rantautunut syksyn/talven eka lenssu.
Hilma on iha poikki.Käytiin lääkäris
vasen putki tukos,kuumetta,yskä
otti tuhkarokko viljelyn(?!?)
Ja mulla on imusolmuke tulehdus kainalossa.10päivän lääkekuuri :(
Täällä on kans tomitraktori fani
Jokunen aika huusi puistossa että missä matti??????
Vähän joutu nauraa et nyt laitetaan tt jäähylle :)
Tänään on katottu kyllä tttä,muumeja ja titinallea.
hoh hoijaa pää lyöp ihan tyhjää
pitää varmaa lähtä petii
voi olla et tulee MONTA herätystä yöllä.
Noh mummi tulee onneksi huomenna apuu kun molempia ei pysty pitää samaa aikaa sylissä
Toivotaa et Kirpulle ei tule mitää,ei kai...
Ramika ja pirkot
Hyvikset :O
Vielä kun oppis käyttämään tätä uutta konetta ja ehtis perehtyä tuohon tulostimeen tai mikä monitoimikone lie (skanneri, valokuvatulostin ja kopiokone). Täytyy ensin tsempata ja siivoilla enimpiä, mutta sitten pitäsi kyllä ottaa tuohonkin aikaa, ettei mee rahat hukkaan. Tosin joulupukki (eli molempien vanhemmat) onneks sponsoroi avokätisesti. Muuten ois jääny hankkimatta.
Iikakin ryömii. Tai voikohan niin sanoa. Tyyli on vähintäänki omintakeinen. Tähän asti on liikkunut pyörimällä selältä mahalle ja napansa ympäri. Mutta nyt menee välillä eteen(tai taakse)päin, mutta ei käsillä vetämällä, vaan kädet lentokoneena, pylly pystyssä ja rinta maassa nytkyttäen. Toisinaan pyrkii konttausasentoon.
Voi kait sanoa, että peruna näyttäis sopivan Iikalle. Ainakaan mitään suurempaa ei oo tullu. Ihottuma ei oo tullu pahemmaks. Alaleuka on hiukan rohtunu,kun ruokaa pärskyy toki pitkin naamaa ja välillä Iika puklii, mutttei kuitenka hirveästi, vaan on tyytyväinen itsensä. Ihottuma rauhoittuis varmaan kokonaan kortisonilla, mutten arvannut nyt laittaa,että näkee tuon perunajutun ensin. Lauantaina varmaan laitan hirvenlihaa sekaan.
Muskarit alkoi taas tänään. Jätin Iikan kotiin miehen kanssa, kun oli niin uni- ja ruoka-aika. No, poikahan nukkua poosas ja heräs justiin kun tultiin. Pekka taas oli varsin vallattomalla tuulella ja touhus kaikkea muuta.No, soittimia kyllä soitteli innoisssan ja varsin kuuluvasti.
Pekka on ruennu kovasti höpöttelemään ja kyselemäänkin. Ja kovasti huolehtii Iikasta. Heti, jos vaunuista kuuluu inahdus, tulee komento " Iita ittee. Äiti mee hatemaan!"
Illalla esikoinen oli " laittanu hammaspesulan valmiiksi" ja oli ottanut Iikankin harjan esille. Koska Iika oli mulla sylissä, niin päätin sitten antaa harjan pojalle. Kyllä oli hyvän näköistä touhua,kun poika toki heti laittoi harjan suuhun ja innoissaan " harjasi" . Hampaista ei oo tietokaan, mutta varmaan tuntui kivalle.
Muuta ei jääny pinoista mieleen, paitsi kovasti parannuspuhalluksia sairastaville.
Pekka muuten kyllä änkeää ittensa syliin yhtä aikaa Iikan kanssa.Varsinkin ruokapöydässä. Siinä onkin tosi helppo sitten ite syödä, kun mä oon niin iso ;) Ja nukutaan ihanasti vierekkäin. No, aikansa kutakin (sanoi pässi, kun päätä vietiin).
T@hti
eilen en koneelle ehtinytkään, nyt taas heti aamusta täällä kurkkimassa. Maanantai-iltana tuntui että repeän kun väsytti niin kamalasti, pillahdin itkuun illalla miehen tultua töistä ja se aikansa katteli mun itkutuherrusta ja päätti viedä isoveikan mummulaan yökylään. Seuraavana yönä vauva valvotti aamuyöstä taas klo 3-5, mutta ihan eri fiilis kun tiesi että saa aamulla nukkua pitkään. Nousin sit eilen vasta 12, välissä tietty lukematon määrä imetyksiä, mutta silti Sit iltapäivän olin vauvan kanssa ale-ostoksilla, niitä ristiäisvaatteiat koitin löytää muttei oikeen onnistanut, kaikkee muuta kyllä löytyi!
Pojalla oli mennyt mummulassa hyvin, tuli sit eilen illalla kotiin ja nyt kattelee tuossa aamutelkkaria ja odottelee puuroaan. Viime yö oli onneksi taas pikkaisen parempi vauvan taholta, söi 24, 03, 06, 08, mutta ei huutanut yhtään syöntien päälle.
Tiiviille hyvää äitiyslomaa!
T-Pkö se oli kun tomitraktorista kirjoitti? Meillä kans, Tomi T ja Puuhapete, kokoajan kyselee niitä, saisko kattoo. En ota stressiä asiasta, mutta pikkuisne koitan rajoittaa tvn katselua, eli jos on aamulla katsellut ei sit enää illalla. Aika helposti myöntyy vielä kun sanon että tehdääs jotain muuta vällilä.
Vaipattomuudeta ei meilläkään voi edes puhua vielä, just äskenkin pissasi housuun kun olin jättänyt vaipan pois, lupasi kyllä sanoa kun pissa tulee mutti sano kuitenkaan.. ehkä ens kesänä meillä sit...
Oi oi. taidan mennä keittään teetä että herään, palaan sit ip katsomaan mitä teille kuuluu.
voikaa hyvin,
äitikuu, pojat ja keksitön keskiviikko