Tulin raskaaksi vuoden mittaisen määräaikaisen työsuhteeni aikana,
enkä ollut päivääkään sairaana ja poissa, ennen kuin jäin lakisääteisestä pakosta vanhempainvapaalle kuukautta ennen laskettua aikaa. Eivät sitten vakinaistaneet työsuhdettani. Miksi eivät ymmärtäneet pitää kiinni työntekijästä, joka on hyvin harvoin sairas ja poissa?
ei saikuttaja
Kommentit (55)
Työnantaja haluaa fiksun työntekijän, joka osaa ajatella laajemmin kuin oman napaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö yhtään kuinka paljon lapset sairastaa sen jälkeen, kun menevät hoitoon? t. vähintään joka toinen viikko pois kun lapsi kipeä
Olen ollut lapsen takia töistä pois kolmesti vuoden aikana sen jälkeen, kun lapsi meni päiväkotiin. On sillä lapsella yleensä toinenkin vanhempi, joka voi hoitaa osan sairastumisista. Sen kyllä tunnustan, että siinä missä ennen lasta en ollut ikinä kipeänä itse, niin nyt lapselta tulee niitä pöpöjä, että olen kahdesti ollut itse kipeänä vuoden aikana.
Siinä on kolme kertaa enemmän kuin mitä minä olen ollut pois kun ei tarvitse niiden lasten takia saikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö yhtään kuinka paljon lapset sairastaa sen jälkeen, kun menevät hoitoon? t. vähintään joka toinen viikko pois kun lapsi kipeä
Olen ollut lapsen takia töistä pois kolmesti vuoden aikana sen jälkeen, kun lapsi meni päiväkotiin. On sillä lapsella yleensä toinenkin vanhempi, joka voi hoitaa osan sairastumisista. Sen kyllä tunnustan, että siinä missä ennen lasta en ollut ikinä kipeänä itse, niin nyt lapselta tulee niitä pöpöjä, että olen kahdesti ollut itse kipeänä vuoden aikana.
Siinä on kolme kertaa enemmän kuin mitä minä olen ollut pois kun ei tarvitse niiden lasten takia saikuttaa.
Oletko jo hankkinut itsellesi oman hoivarobotin vanhuuden päiviä varten?
Miksi työnantaja jatkaisi sopimusta silloin, kun olet jäämässä kuukausiksi pois? Ymmärrätkö mihin työntekijöitä tarvitaan?
Itse olin nähnyt moneen kertaan miten työt loppuvat, kun raskaus tulee työnantajan tietoon, joten pidin omani omana tietonani siihen asti, että oli nimet seuraavassa määräaikaisessa sopimuksessa. Hoidin hommani enkä ollut poissa, mutta töihin en tuon henkilön alaisuuteen ole edes yrittänyt uudestaan. Tiedän erään toisenkin, joka teki myöhemmin saman tempun, ja työnantaja oli yhtä hapan silläkin kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko jo hankkinut itsellesi oman hoivarobotin vanhuuden päiviä varten?
Toivottavasti eutanasia on siihen mennessä laillista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olisin mielelläni ollut raskaana hyvinvoiva. Ilmeisesti luonteen heikkoutta, että piti pahoinvoinnin takia olla sairaslomalla, kun ruoka ei pysynyt sisällä kuukausiin ja kuvotti koko ajan.
Vali vali. Tätäkö kysyttiin?
Miten hitossa henkilö ylpeilee sillä, ettei ole sattunut sairastumaan? Harvempi on sairaslomalla huvikseen.
Mutta osa on. Kyllä mä lasken ansiokseni sen ettei mulla ole itseaiheutettuja tai einytvaanhuvita poissaoloja. Meidänkin työpaikalla kyllä huomaa, miten se on se tietty porukka jolla tulee pää kipeäksi sopivasti lauantaisin tai jos on paljon asiakkaita ja ruuhkaa. Joku kerran sanoikin että oli mennyt ed ilta myöhään baarissa ja puolen tunnin kuluttua tää tyyppi olikin jo matkalla töistä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein että kolme yllättävää poissaoloa töistä vuoden aikana, plus toki omat sairastelusi, on mielestäsi jotenkin vähäinen määrä?
Vierailija kirjoitti:
No ei työnantajalla ole velvollisuutta palkata ketään sen takia, että henkilö on raskaana. Ja hyvä niin.
Kohta joku ehdottaa, että kaikki raskaaksi hankkiutuvat on vakinaistettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei työnantajalla ole velvollisuutta palkata ketään sen takia, että henkilö on raskaana. Ja hyvä niin.
Kohta joku ehdottaa, että kaikki raskaaksi hankkiutuvat on vakinaistettava.
Kyllähän sitä nyt jo tapahtuu, että mikäli on kaksi täysin tasavahvaa ehdokasta joista toinen raskaana, vakinaistetaan se raskaana oleva koska firma pelkää muuten oikeusjuttua. Ei tuokaan ihan tasapuolista ole.
Olen 33 vuotias nainen ja tein 5 vuoden mittaista määräaikaista työsuhdetta siitä asti kun valmistuin yliopistosta. Ei vakityötä ole niin helppo saada tänä päivänä. Tämä työelämän epävarmuus vaikuttaa myös omiin lisääntymishaluihin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein että kolme yllättävää poissaoloa töistä vuoden aikana, plus toki omat sairastelusi, on mielestäsi jotenkin vähäinen määrä?
Ei se minusta kovin paljoa ole. Saman verran sairaspoissaoloja on ollut keski-iän ylittäneillä työkavereilla, joiden lapset ovat jo aikuisia. Yleensä sitä on ollut lapsen kanssa samaan aikaan kipeänä, niin jos on ollut viikon verran vuodessa sairaspoissaoloja, niin ei se todellakaan ole lähelläkään ketjussa esitettyjä "lapsi on päiväkodin aloitettuaan joka toinen viikko sairaana ja äiti kotona hoitamassa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se minusta kovin paljoa ole. Saman verran sairaspoissaoloja on ollut keski-iän ylittän
Kolme sairaspoissaoloa yhteensä viikon? Kuulostaa krapulapäiviltä eikä miltään oikealta sairastamiselta.
Ei ole enää mitään lakisääteistä kuukautta ennen laskettua aikaa alkavaa vanhempainvapaata, huijaat siis. Raskausvapaille jäädään viimeistään 14 arkipäivää ennen laskettua aikaa eli olisit voinut olla pidempääkin töissä. Itse synnytin marraskuussa, lapsi tuli viikolla 38 joten vain viikon ehdin olla kotona ennen syntymää.
Oliko äiti ikävä, kun noin kielteisesti naisiin suhtaudut?