Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autismin kirjon lasten vanhemmat: ovatko lapsenne pystyneet olemaan tavallisessa luokassa?

Vierailija
23.01.2024 |

Vai onko ollut tarvetta pienluokalle?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi koko peruskoulun pienluokassa. En sitten tiedä, miten olisi sujunut isommassa luokassa, koska ei halunnut missään vaiheessa kokeilla. Koki, että pienemmässä luokassa on "turvallisempi" olla.

Vierailija
2/9 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko peruskoulu ja lukio normiopetuksessa. On älykäs ja ei häiritse käytöksellään muita. Kompensoi älyllä puutteitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitettiin pienryhmässä ekaluokka ja en usko, että pystyy siirtymään tavalliselle luokalle kolmannella. Siitä ei tosin ole puhuttu vielä opettajan kanssa.

Vierailija
4/9 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-4 lk. pienluokalla, 5-9 lk. normiluokalla.

Vierailija
5/9 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tavallisessa luokassa ja huippuälykkäänä pärjäsi kaikessa, mikä kiinnosti. Yläasteen loppupuolella jouduin ottamaan hänet kotiopetukseen kun koulu ei saanut hänen kiusaamistaan loppumaan useista pyynnöistämmeh huolimatta.

Vierailija
6/9 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen autistinen aikuinen, ja omassa lapsuudessani 80- ja 90-luvuilla autismiani ei tunnistettu, minua pidettiin vain hankalana lapsena. Olin siis normiluokassa ja koulumenestykseni kärsi kiusaamisen takia. 

Olen laoseton, mutta mielestäni on todella hienoa että nykyään on olemassa pienryhmiä, kuulosuojaimia saa käyttää luokassa, saa nennä oppimaan rauhalliseen tilaan jne.

Vierailija
7/9 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavisluokalla oli koko kouluajan. Hänen oireensa ovat toki lievemmästä päästä, sillä hän sai diagnoosinkin vasta nuorena aikuisena, eli ollessaan kouluikäinen kukaan ei edes tiennyt hänen olevan kirjolla.

Vierailija
8/9 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse autismin kirjolainen aikuinen, jolla dg tuli vasta kun koulut oli käyty, mutta siltikin erityisyys näkyi luonnollisesti jo lapsena, se vain tulkittiin psyykkiseksi oireiluksi. 

Ala-aste normaali luokka, yläaste pienryhmä, siitä ylöspäin tavanomaiset opinnot.

Vierailija
9/9 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.-3. tavallinen luokka, 4.-8. luokat pienryhmä. Toinen as-piirteinen tav. luokalla koko koulun, myös lukion.

Itse kävin koko koulun tavallisessa luokassa - no, teekkarit ei kai ihan normaaleimmasta päästä sitten ole kuitenkaan.