Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysely: SUURLAKKO hiljentää Suomen 1.-2.2.2024. 🏻Aiotko jäädä lakkoon vai olla lakkorikkuri? Tiedättekö mitkä ovat seuraukset, jos...

Vierailija
23.01.2024 |

...ammattiliiton jäsen kieltäytyy lakosta?

Säännöistä riippuen ammattiliitto erottaa lakkorikkuriksi paljastuneet jäsenensä. Toki työn tekeminen lakon aikana voi olla mahdotonta, koska mm. joukkoliikennettä ei silloin ole.

Osallistutko Suomen suurlakkoon 1.-2.2.2024?

Osallistutko suurlakkoon 1.-2.2.2024?

Vaihtoehdot

Kommentit (290)

Vierailija
161/290 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta lakko. Palkattomaan päivään ei ole varaa 1500 bruttopalkalla. Ei ole autoa.

Vierailija
162/290 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen varmaan ylimääräisen vuoron,kun tarvetta kerran on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/290 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lakkoile ikinä! Mukava yhteensattuma, että työsopimukseni vakinaistetaan juuri 1.2

Liittoon en kuulu mutta kassaan tietenkin kuulun.

Palkkakin nousee ihan pyytämättä. Muutaman kk määräaikaisella sopimuksella aloitin tämän kokoaikainen työn. Minuun ei pure lama eikä leikkaukset. Äänestän aina persuja. Hallaa äänestän sunnuntaina. Ainut täyspäinen ehdokas.

Vierailija
164/290 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakot ovat aivan oikein. Todella oikein. Lellutettu Orpo ei tiedä kovasta elämästä yhtään mitään, kun ei ole sitä koskaan joutunut itse kokemaan.

Sinä et tiedä kovasta työstä mitään,olet takuulla sosiaaliturvalla oleskeleva hyödytön ulisija

Vierailija
165/290 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osallistun, vaikka en ole ollut pitkään aikaan työelämässä. Työntekijät ansaitsevat taloudellisen ja muunkin turvan. He tekevät tämän yhteiskunnan.

Jos hallitus kerran kannattaa irtisanomissuojan heikennyksiä, niin aloitettaneen heistä itsestään. Kansa ei ole tyytyväinen heidän työpanokseensa, he aiheuttavat firmalle taloudellista tappiota.

Neljä vuotta ja on irtisanottu,ellei äänestäjillä ole luottamusta,tälläiset ehdot on edustajilla,siis aika epävarmaa on.

Vierailija
166/290 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koske mun työpaikkaa niin hankala lakkoilla. Jos koskisi niin varmaan lakkoilisin ihan sen takia että en tykkää työpaikastani. 

Vierailija
167/290 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lakkoile, koska liittoni (TEK) ilmoitti ettei osallistu lakkoon.

Vierailija
168/290 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakko ei vaikuta minun elämään mitenkään, koska en asu pk-seudulla. Oman liitonkin ulosmarssi koskee vaan paria suurinta kaupunkia. En kulje bussilla, ruokaostokset teen muutenkin jo maanantaina viikoksi eikä ollut suunnitteilla erityisempää menoa loppuviikolle. 

Vierailija
169/290 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat keskeiset syyt tälle tulevalle lakolle?

Mä oikeasti toivoisin, että joku viisaampi kertoisi. Enkä varmasti ole ainut joka viisaantuisi siitä tällä palstalla. 

Perimmäinen syy on saada Perussuomalaisten kannatus laskuun ja vastustaa hallutusta. Demarien näkökanta asiaan on tämä,ja on kuultu Demarien suusta.

Vierailija
170/290 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat keskeiset syyt tälle tulevalle lakolle?

Mä oikeasti toivoisin, että joku viisaampi kertoisi. Enkä varmasti ole ainut joka viisaantuisi siitä tällä palstalla. 

Perimmäinen syy on saada Perussuomalaisten kannatus laskuun ja vastustaa hallutusta. Demarien näkökanta asiaan on tämä,ja on kuultu Demarien suusta.

Lakkoilun syy on se että hallitus on lopettamassa työntekijäpuolen kanssa neuvottelemisen, johon on perustunut suomalaisen yhteiskunnan vakaus ja menestys.

Perussuomalaisten kannatus taas tulee laskemaan siksi että he toteuttavat politiikkaa jossa suomalainen työntekijä on olemassa vain kansainvälisten pörssiyhtiöiden rikastumista varten.

Vierailija
171/290 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta lakko. Palkattomaan päivään ei ole varaa 1500 bruttopalkalla. Ei ole autoa.

Teollisuusliitto maksaa 100€/päivä lakkoavustusta. Avustuksen saa jos liittyy teollisuusliittoon kolme päivää ennen lakkoa 👍

Vierailija
172/290 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu mihinkään liittoon, työni ei ole minkään työehtosopimuksen alaista ja olen työroolissani työnantajaj edustaja. Mitä veikkaat? Menenkö lakkoon?

Vierailija
173/290 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaako akt satamat sippiin? Siinä olis voimaa 💪

Vierailija
174/290 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teollisuusliitto maksaa 100€/päivä lakkoavustusta. Avustuksen saa jos liittyy teollisuusliittoon kolme päivää ennen lakkoa 👍

Menen mieluummin töihin tienaamaan sen 100€. Minä vastustan tyhjästä maksamista. Raha pitää tulla tehdystä työstä. En kuulu liittoon ja olen alempaa keskiluokkaa. Äänestän PS.

Vierailija
175/290 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen poissa töistä, tosin muista syistä.

Vierailija
176/290 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä  näköjään Purra ja Orpo kerjäsi... Toivon niin yleislakkoa ja pitkään.. 

Vierailija
177/290 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan vaikuta mun elämään millään lailla. Tarkistin kuitenkin kauanko semmoinen lakko kestää niin nauroin ääneen.

Vierailija
178/290 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko mennä töihin eli en osallistu koska en kuulu lakon alla oleviin töihin

Vierailija
179/290 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin tehdä verkko-opintotehtäviä, jos koulu menee lakkoon. Jos kommariope rajoittaa tehtävien palautusta lakkopäivinä, palautan ne lakon päätyttyä, ja tehdä muiden opettajien antamia tehtäviä. Teen siis osan opinnoista verkko-opintoina, osan lähiopetuksessa.

Vierailija
180/290 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen mieluummin töihin tienaamaan sen 100€. Minä vastustan tyhjästä maksamista. Raha pitää tulla tehdystä työstä. En kuulu liittoon ja olen alempaa keskiluokkaa. Äänestän PS.

Kiitätkö jumalaa kun palkkaasi tulee seuraava yleiskorotus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän