Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysely: SUURLAKKO hiljentää Suomen 1.-2.2.2024. 🏻Aiotko jäädä lakkoon vai olla lakkorikkuri? Tiedättekö mitkä ovat seuraukset, jos...

Vierailija
23.01.2024 |

...ammattiliiton jäsen kieltäytyy lakosta?

Säännöistä riippuen ammattiliitto erottaa lakkorikkuriksi paljastuneet jäsenensä. Toki työn tekeminen lakon aikana voi olla mahdotonta, koska mm. joukkoliikennettä ei silloin ole.

Osallistutko Suomen suurlakkoon 1.-2.2.2024?

Osallistutko suurlakkoon 1.-2.2.2024?

Vaihtoehdot

Kommentit (290)

Vierailija
261/290 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä riitä että naiset tekevät tuplatyöpäivää, toisen töissä ja toisen kotona. Vielä pitäisi meidän sotiakin!!! Kokoomus-Niinistön mukaan! Ei riitä että synnytämme heille sotilaat. Kyllä nyt on aika kukistaa eliitti.

Vierailija
262/290 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika huvittavaa kun komukat kaivavat esille kansalaissodan aikaiset riidat ja uskottelevat jäsenilleen, että kaikki  menee. VAikka juur kommunistit ovat niitä, joiden hallitsemissa maissa ei palkaa maksettu vaan kaikkien piti  työskennellä suuren isänmaan hyväksi piimäpalkalla.

Ainakin ne saivat palestiinalaiset liikkeelle. Näkyikö siellä torilla sitten muuta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/290 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä ja en jaksa vaivata itseäni moisilla asioilla 

Vierailija
264/290 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan hallituksen toimia ja vastustan poliittisia lakkoja. Ei kiitos AY-vallalle, Ammattliitot pysyköön roolissaan.

On mitä suurimmissa määrin ay liikkeelle kuuluva asia, että hallitus yrittää lailla rajoittaa naisvaltaisten alojen lakko-oikeutta! Tämä suunnitelma saa minut ainakin niin raivon partaalle, että takaan ja alleviivaan, että jos tuollainen laki tulee, irtisanoudun vaikka se johtaisi nälkäkuolemaan! Työtä tekevien naisten sortaminen saa nyt jumalau*a sentään loppua!!!

Ai, tässä lakossa olikin siis kyse naisvaltaisista aloista yksinomaan? Selvä 

Vierailija
265/290 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistu, koska poliittinen lakko-oikeus ei koske minua. Jos omasta tahdosta olisi kiinni niin ilman muuta osallistuisin. En voi hyväksyä työelämän heikennyksiä. Totuushan on, että ne eivät tule tähän jäämään.

Vierailija
266/290 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistu. Kannatan hallituksen työelämäuudistuksia.

Vierailija
267/290 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osallistu lakkoon koska en vastusta hallitusta ja en kuulu ammattiliittoon. 

Minusta tämä hallitus on hyvä, en ole ikinä saannut mitään tukia tililleni tältä yhteiskunnalta joten hyvä vaan että tukia leikataan. Hyvä että ansiotuloverotus kevenee ja hyvä että polttoaineen verotus kevenee myös.

Kuulun ytk:hon, hallitus on ihan hyvä, olen keskipalkkainen duunari ja ajan polttisautolla töihin.

M33

Minä minä minä.

Olen lakossa lastemme vuoksi. Heiltä ei saa viedä tulevaisuutta. Itselläni ei olisi väliä, mutta omasta lapsestani tiedän, millaista on nuoren perheenäidin työelämä nykyään. Se on jo nyt aivan hullua, ei sitä saa enää tästä huonontaa. Ja kun jotain teen lasten puolesta, muutun vihaiseksi leijonaemoksi.

Vierailija
268/290 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti nämä lakot vaikuttaa kokkareiden ja persujen tulokseen, ja pitääkin vaikuttaa. 

Onhan tämä häpeällistä kun  jo ulkomailla puhutaan, että Rikkooko Suomi ihmisoikeuksia ... 👍👍👍👍👍

Vierailija
269/290 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja toisaalta jos joutuu jäämään kotiin niin kannattaa yrittää venyttää saikku viidenpäivän mittaseks, näin ne lyhyet poissaolot vähenee.

Omituinen tapa yrittää aina kusettaa työnantajia.

Sitä saa mitä tilaa. Johtakoot edestä, eikä EK:n selän takaa luikurilla.

Vierailija
270/290 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lle demari enkä vasemmistoliittolainen 

Vierailija
271/290 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön 

pääsispä töihin vielä 

Vierailija
272/290 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on niin peeaa että kilometritehdas kutsuu monia 

Vierailija
273/290 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinyrittäjä,menen normaalisti töihin.

Vierailija
274/290 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkoilkaa vaan. Onko työpaikka, johon palata. Stora Enso laittaa taas 1000 pihalle.

No sitten ei oo sulla ruokakauppaa, julkista liikennettä, eikä lapsillasi päivähoitoa, koulusta puhumattakaan. Sekö olisikin kivaa?

Vierailija
275/290 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään sekä K-Marketissa että Alepassa.

Molemmissa oli kaljaa, makkaraa ja nisukyrsää runsaasti tarjolla. Nou hätä.

Vierailija
276/290 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*tun duunarinilkit, menkää töihin

-Mersumies

Vierailija
277/290 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kaikki uhoajat, tajuatteko, että jos satamatyöläiset ja rekkakuskit menevät lakkoon pitkäksi ajaksi, teiltäkin alkaa kohta loppumaan yksi jos toinenkin pakollinen tuote? Suomi on aika harvassa asiassa omavarainen.

Vierailija
278/290 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tympii nämä lakot. En voinut ottaa huomista keikkatyötä, koska bussit eivät kulje.

Vierailija
279/290 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuhan lakot pn lakkoiltu niin alkaa massiiviset YT. Siinä sitä saa taas liitot narista. Olen maatalousyrittäjä, eli en lakkoile, olis kyllä aihetta. Jos jengille maksettas meikäläisen tuntipalkkaa niin suomen työttömyys olis lähellä 100%.

Vierailija
280/290 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäsen maksuihin ja kajamon vuokriin tulossa tuntuvat korotukset että nämä laittoman lakon miljoonien korvaukset saadaan maksuun muuten kajamon talot menevät pakko myyntiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi