Siviilipalvelus on minusta epäreilua. Kaikkien miesten pitäisi olla valmiita puolustamaan asein. Linkki
Kaiken huippu tuo yksi, että viihtyy yksin eikä tykkää jakaa tuoaa muiden kanssa.
Ei ole oikein, että jotkut vaarantavat henkensä toistenkin edestä. Kaikkien miesten pitäisi osallistua taisteluihin. Tuo ei saa olla mikään valinta.
Jos tulisi sota, sivareita kohtaan tulisi varmasti painetta.
Parempiin työpaikkoihin armeijan käymisellä on etua (johtajakoulutus aliupseereilla ja upseereilla)
Sivarius on oikein vain, jos on jokun sairaus, joka estää asepalvelun.
Miehet on fyysisesti vahvempia. Siksi on urheilussakin eri sarjat heille. Naiset voi hoitaa nuo sivarihommat ja muut kotirintaman työt.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikein, että jotkut vaarantavat henkensä toistenkin edestä. Kaikkien miesten pitäisi osallistua taisteluihin. Tuo ei saa olla mikään valinta.
Kaikki eivät nyt vain satu ole sokeita sosialisteja ja näitä valtio-uskovaisia, jotka mielellään toimivat poliitikkojen sätkynukkeina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Parempiin työpaikkoihin armeijan käymisellä on etua (johtajakoulutus aliupseereilla ja upseereilla)"
Kuitenkin RUK:n ja AUK:n käyneet kaverini ovat hanttihommissa ja itse c-miehenä olen asiantuntijatehtävissä. Muutenkin nämä perustelut ovat kuin jostain 70-luvulta.
Itse kun menin töihin niin meidän firmassa melkein kaikki johtajat ja päälliköt oli RUKn käyneitä ja loputkin AUKn.
Varmaankin kovin alakohtaista, varmastikin näin voi olla esimerkiksi raksa/teknisellä puolella ja ehkä osin kaupankin alalla, sen sijaan esimerkiksi sosiaali-ja terveyshuollon puolella tai it alalla ei ruk/auk ole juurikaan merkitystä.
Tekee ainoastaan itsestään pellen jos alkaa keulimaan sotasankaruuksillaan ICT-alalla. Parhaillaan myötähäpeilen
...kyseinen yltiöpätijä lähti hakemaan uusia haasteita toisaalta 31.12.2024. Ei ottanut onkeensa varoituksia siitä, että ne ponnaripäiset "sivarikoodaajat" eivät välttämättä pidä tuollaisesta liidailusta. Sen maan parhaan johtajakoulunhan pitäisi myös opettaa tilannetajua?
Voi hellanlettas sentään. Alkaako se sama ulina nyt sivareita ja muita aseistakieltäytyjiä kohtaan kun k-aikana piikittömille.
Vapaassa maailmassa jokainen ratkoo itse nämä asiat kohdaltaan. Joku käy armeijan, joku ei.
Kukaan ei yllättynyt että naiset vaativat miehiä uhraamaan henkensä naisten määrittelemän yhteiskunnan puolesta. Ainoa vaan että nykypäivänä naiset on niin kauheita miehiä kohtaan että naiset ei ansaitse miehiltä puolustamista