Ns kantapääkävely ja kerrostalo. Ettekö tajua ettei ihmiset hiivi varpaillaan,kantapää osuu lattiaan ja silloin vähän tömähtää
Että turha itkeä siitä kun ihmiset kävelee kuten kävellään.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Osuuko teillä hiljaa kävelijöillä kuitenkin myös kantapää ensimmäisenä maahan kävellessä?
Kyllä osuu, MUTTA jos on lonkat, polvet ja nilkat kunnossa eikä mikään jänne paskana tai kireänä, ihmisaskel rullaa, jolloin ei tartte hakata niillä kantapäillä talon rakenteita ja naapurin hermoja rikki.
Niille, jotka hakkaa kantapäillään lattiaan, vaikka eivät painaisi juuri mitään kiloissa, ohje kuuluu: huolla kehoasi. Isotkin eläimet pystyy liikkumaan hipihiljaa, koska niiden askel rullaa.
Venyttely, jooga, pilates, kehonhuolto. Vähentää kiirettä ja samalla elämästä muutakin stressiä eikä tartte sit juosta pää kolmantena jalkana ja peräsuoli pitkällä hakkaamalla jaloillaan lattiaan.
Vierailija kirjoitti:
Osuuko teillä hiljaa kävelijöillä kuitenkin myös kantapää ensimmäisenä maahan kävellessä?
Jos ei osu niin lääkäriin. Jos on normaali fysiikka niin kanta osuu ensimmäisenä maahan.
Vierailija kirjoitti:
Minä kantapääkävelen. Isäni kantapääkävelee. Tyttäreni kantapääkävelee. En oikein usko että ollaan jotain sirkusfriikkejä koko porukka vaan kyseessä on ominasuus siinä missä esim vasenkätisyyskin, eikä ihminen voi asialle mitään.
Ja painan 54 kg joten turha vetää esiin "laihduta"korttia :D
Jos vaikka lopettaisit sen selittelyn ja itsesi aivopesun, ettei himinen muka voi joillekin asioille mitään, yllättyisit siitä, mihin kaikkeen pystyt itsekin.
"mä oon tämmönen enkä muutu" -ihmiset kuuluu koota autiolle saarelle kiusaamaan toisiaan :)
Ongelma on useiden kerrostalojen rakenteissa. Olen asunut monissa taloissa, joissain harvoissa äänieristys toimii, naapureista ei kuulu juuri mitään. En enää koskaan muuta kerrostalon keskimmäisiin asuntoihin. Ylin kerros ja päätyhuoneisto rauhallisin.
Olen itse hiljainen mummeli, en omista telkkaria tai soittele musiikkia. Vieraitakin käy erittäin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Mä lopetan kantapääkävelyn iltaisin ja hipsuttelen tarkoituksella niin hiljaa täällä, että en edes itse kuule askeliani.
Hipsuttelen koko illan ja yön (jos pitää ravaa vessassa) nimenomaan antaakseni naapurirauhan plus kun omat lapset nukkuu. Silloin ei rynnitä kuin norsulauma.
Monesti kyllä päivälläki kiinnitän huomiota, etten jyskytä menemään kuin norsu.
Oot aivan ihana ihminen, kun huomioit muut. Hatunnosto :)
Monelle muullekin tekisi hyvää ajatella myös muita eikä vaan itseään, vaikka nykyajan trendi onkin tuo "koska mä HALUUUUUUN", kuulee ihan aikuistenkin suusta. Kaikkimullehetinyt. Hohhoijakkaa.
Minä kävelen kantapää edellä ja huomaan että usein suorastaan tekee kipeää ja ikkunat helisee kun kantapää pamahtaa lattiaan. Olen koettanut muuttaa kävelytyyliä mutta lopputulos on ollut ihmeellistä varpaiden kärjillä horjumista huonekaluista tukea hakien.
En tiedä liittykö notkoselkääni ja siihen että olen hyvin jäykkä,jumpassa kun käyn niin en tosiaan saa koskettua varpaita eikä lantioni liiku kuten pitäisi,se ei keinu kuten naisilla normaalisti.
.80luvun lapsi niin eihän näihin terveydenhuollossa puututtu ja maksan nyt hintaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä osuu, MUTTA jos on lonkat, polvet ja nilkat kunnossa eikä mikään jänne paskana tai kireänä, ihmisaskel rullaa, jolloin ei tartte hakata niillä kantapäillä talon rakenteita ja naapurin hermoja rikki.
Mutta kun on jänteet paskana. Kaikki ei ole ihan terveitä.
Normaalijärkinen ihminen ei jyskä kantapäitä lattiaan kun kävelee. Nämä kävelyongelmaiset usein myös paiskovat ovia. Liian paljon vajaita nykyään asumassa kerrostaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun on jänteet paskana. Kaikki ei ole ihan terveitä.
Hoida ittes kuntoon äläkä valita.
Vierailija kirjoitti:
Minä kävelen kantapää edellä ja huomaan että usein suorastaan tekee kipeää ja ikkunat helisee kun kantapää pamahtaa lattiaan. Olen koettanut muuttaa kävelytyyliä mutta lopputulos on ollut ihmeellistä varpaiden kärjillä horjumista huonekaluista tukea hakien.
En tiedä liittykö notkoselkääni ja siihen että olen hyvin jäykkä,jumpassa kun käyn niin en tosiaan saa koskettua varpaita eikä lantioni liiku kuten pitäisi,se ei keinu kuten naisilla normaalisti.
.80luvun lapsi niin eihän näihin terveydenhuollossa puututtu ja maksan nyt hintaa..
Minäkin olen 80-luvun lapsia ja ihan perusliikunnalla kehoa voi pitää kunnossa. Videopelien sijaan hippaa ulkona ym.
Vierailija kirjoitti:
Onko liian vaikeaa sitten tehdä sille ongelmalle jotain? Pitää vaikka pehmeitä kotitossuja sen sijaan että "sori, mulla on notkoselkä en voi mitään PAMPAMTÖMP"
Vierailija kirjoitti:
Tonnikeijukainen siellä tömisee
Ei se ole painosta kiinni. Minäkin olen iso ja lihava mies ja hitaasti kävelen. Ei mulla ole kiire takoa kahden huoneen asunnossa
Kyllä jokainen osaa ja oppii kävelemään normaalisti ja hiljaa. Se on opittu raivo kävely ja usein nämä samat ihmiset paukuttavat kaikkea, kuin tahallaan. Tahallaan tekoa ja huomionhakua. Ei liity ihmispainoon lainkaan. Olisko ilkeyteen.
Askelpituus vaikuttaa ainakin jonkin verran. Lyhyemmillä askeleilla kantapää ei tömähdä niin kovaa, kun jalkapohja osuu tasaisemmin.
Olen asunut kerrostaloissa koko ikäni. Viime vuonna yläkertaani muutti kantapääkävelijä. Kuulokkeet korvissakin tämä tömistely tunkeutui aivoihin asti, kun koko asunto tärisee. Muutin pois. Seuraava asunto oli hiljainen. Nyt taas, joku kävelee samalla tavalla kuin hakkaisin nyrkillä täysiä seinään. Se on aivan käsittämätöntä, miten joku voi saada noin paljon ääntä yhdellä askeleella. Tottakai tämä henkilö kävelee asuntoa edes takaisin, kellon ajasta riippumatta, yhdestä päästä toiseen, koko ajan.
Jos tosiaan tämänlaiset katosta seiniin ja huonekaluihin asti kulkeva jatkuva hakkaaminen olisi esim. korvatulppien kanssa hoidettavissa, niin se olisi edes jotenkin siedettävissä. Yritän olla rauhassa sunnuntaina, kuunnellen puhetta kuulokkeista ja koko ajan ajatus keskeytyy kun tämä sarvikuono päättää mennä eteiseen, tajuta ettei siellä ole mitään, kävellä takaisin, ja sitten tehdä tätä monta tuntia yöhön asti. Tänään tämä alkoi aamuyöstä. Sitä ennen alkoi heti hiljaisuuden jälkeen.
Yläkerrassamme asuu perhe ja KAIKKI jyskää kantapäitään lattiaan! Jumankekka, että osaa olla ärsyttävää! Olemme yrittäneet keskustella asiasta heidän kanssaan, mutta ihan sama kuin seinille puhuisi. Ei mene jakeluun. Nyt mietimmekin, mikä voisi olla sellainen kiva (noo..ei nyt kosto, mutta kuitenkin) tapa antaa hieman takaisin. Harjanvarrella kattoon hakkaaminen, bassoa kajareista...jotain muuta?
Minun yläkerrassani asuu kantapää-astuja ovien paiskoja puhelimeen huutaja. Noin 40v nainen. Koko talo kuulee kun rouva tulee töistä,kävelee keittiiöön,aukoo kaappeja ja tekee ruokaa.