Ns kantapääkävely ja kerrostalo. Ettekö tajua ettei ihmiset hiivi varpaillaan,kantapää osuu lattiaan ja silloin vähän tömähtää
Että turha itkeä siitä kun ihmiset kävelee kuten kävellään.
Kommentit (77)
Mä olen asunut yli 30:ssä kerrostalossa eikä ole ikinä häirinnyt yhdenkään naapurin kävelemiset. Moni muu asia on kyllä harmittanut tässä koppielämässä.
Minä kantapääkävelen. Isäni kantapääkävelee. Tyttäreni kantapääkävelee. En oikein usko että ollaan jotain sirkusfriikkejä koko porukka vaan kyseessä on ominasuus siinä missä esim vasenkätisyyskin, eikä ihminen voi asialle mitään.
Ja painan 54 kg joten turha vetää esiin "laihduta"korttia :D
Mä lopetan kantapääkävelyn iltaisin ja hipsuttelen tarkoituksella niin hiljaa täällä, että en edes itse kuule askeliani.
Hipsuttelen koko illan ja yön (jos pitää ravaa vessassa) nimenomaan antaakseni naapurirauhan plus kun omat lapset nukkuu. Silloin ei rynnitä kuin norsulauma.
Monesti kyllä päivälläki kiinnitän huomiota, etten jyskytä menemään kuin norsu.
Minä asun kerrostalossa, ylimmässä kerroksessa ja tiedän äänien kantautuvan erittäin herkästi alakerran asuntoon. Kuulen välillä seinänaapurinkin tömistelyn.
Joten minä todellakin hiippailen varpaillani, sukkasillani ja tossut jalassa. Pieni vaiva mulle, iso mielenrauha naapureille. Eikä minulla nyt ole niin paljoa ympäri asuntoa laukattavaa klo 22 jälkeen enää, että ehdottomasti pitäisi tömistää menemään kuin ravihevonen.
Lattiamatto oli hiljainen, mutta niistä luovuttiin koska se ei näytä hyvältä. Parketti paukkuu ja on ärsyttävä naapureille kun asunnossa on koiria ja lapsia. Samoin sisäovesta luovuttiin. Ilman sisäovea kaikki äänet kuuluu rappukäytävään. Sitäkö halutaan, että häätöjen määrät lisääntyy. Postilaatikon voi laittaa ulos kun on vain yksi ovi.
Kyllä minä ainakin "hiipimällä" kuljen. Töissä monesti työkaverit saattaa jopa säikähtää kun yhtäkkiä olen "ilmestynyt" jostain kun eivät kuule saapumistani ja läsnäoloani. Sama kotona, liikun sulavasti ja äänettömästi.
Vierailija kirjoitti:
Minä kantapääkävelen. Isäni kantapääkävelee. Tyttäreni kantapääkävelee. En oikein usko että ollaan jotain sirkusfriikkejä koko porukka vaan kyseessä on ominasuus siinä missä esim vasenkätisyyskin, eikä ihminen voi asialle mitään.
Ja painan 54 kg joten turha vetää esiin "laihduta"korttia :D
Muuten hyvä, mutta minäkin olen luontaisesti kantapääkävelijä ja osaan silti mukauttaa askeleitani ottaakseni naapurit huomioon, erityisesti iltaisin ja aikaisin aamulla.
Olen opetellut käyttämään vasenta kättänikin, vaikka olen oikeakätinen. Maksaa vaan pienen vaivan.
Kuulostaa samalla kuin lokkivieraat, jotka vetävät kitusiinsa kaikki kyläpaikan syötävät, koska "meille nyt tulee helposti nälkä ja nälkäkiukku", "mutta kun tämä ruoka on niin hyvää", "mutta kun veresokerit", "mutta kun me rakastetaan ruokaa".
Askeläänet johtuu huonosti rakennetuista kerrostaloista. Vanhojen standardien mukaan. Toivottavasti puretaan pian ja rakennetaan uusia tilalle.
Vierailija kirjoitti:
On kävelyä ja sitten on kantapääkävelyä. En usko, että naapurin rouva raivokävelee kantapäät jytisten työpaikallaan samalla tavalla kuin kotona.
Selkä- ja jalkavaivaisilla saattaa ajoittain tahattomasti askeleet tömistä. Se on normaaliin elämään kuuluvaa ääntä. Nuoret eivät tätä vielä ymmärrä, mutta omalle kohdalle sattuessa kummasti ymmärtävät.
Minun yläpuolellani asui vanha merirosvo, jolla oli puujalka. Se vasta olikin hassua, tömps-kop-tömps-kop.
Psykopaatit ja muut persut tekee semmoista piruuttaan :(
Ei se ääni kuulosta siltä, että kantapää osuu lattiaan, vaan siltä että mammutti kävelee yläkerrassa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen asunut yli 30:ssä kerrostalossa eikä ole ikinä häirinnyt yhdenkään naapurin kävelemiset. Moni muu asia on kyllä harmittanut tässä koppielämässä.
Läheskään kaikissa kerrostaloissa ei kuulu naapurin käveleminen. Joissakin kuuluu, mutta siinäkin on suuria eroja miten kovaa se kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Minun yläpuolellani asui vanha merirosvo, jolla oli puujalka. Se vasta olikin hassua, tömps-kop-tömps-kop.
Oikeasti?
Kantapääkävely on motoriikka virhe. Sitä esiintyy pitkillä miehillä. Eivät ole harrastaneet liikuntaa. Tanssista ei tule mitään, kun on tönköt jalat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läheskään kaikissa kerrostaloissa ei kuulu naapurin käveleminen. Joissakin kuuluu, mutta siinäkin on suuria eroja miten kovaa se kuuluu.
Tosiaan. Nykyisessä asunnossa ärsyttää välillä kun yritän nukkua ja yläkerrassa marssitaan tarmokkaasti edestakaisin. Toisaalta edellisessä kämpässä se yläkerran naapurin käveleminen kuulosti hirmuliskon askelilta ja puheestakin sai selvän.
Eiköhän normaalistikin kantapää osu ensin maahan jos on kengillä tottunut kävelemään eikä paljain jaloin. Itse kyllä yritän kävellä eri tavalla kerrostalossa.
Jos askeleet kuuluu naapurille, kannattanee pudottaa painoa. Ei ole normaalia että kävely kuulu alakertaan.
Kantapäätömistely johtuu painopisteen ollessa liian takana. Siitä pääsee eroon kun opettaa kehon pitämään painopisteen edempänä. Painon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä eikä tarvitse hiipimäänkään opetella.
Ex-tyttöystäväni oli kanta-astuja, joten oli pakko jättää hänet sen takia.