Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ns kantapääkävely ja kerrostalo. Ettekö tajua ettei ihmiset hiivi varpaillaan,kantapää osuu lattiaan ja silloin vähän tömähtää

Vierailija
23.01.2024 |

Että turha itkeä siitä kun ihmiset kävelee kuten kävellään. 

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S otanorsu lättäjalan selitykset..

Vierailija
42/77 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että ovikellosi soi ja sen jälkeen tömähtää joku muu kuin jalka..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan kantapääkävelen, koska YLÄKerran naapuri siitä aikanaan (n.25 vuotta sitten) valitti. Asuttiin muutama kuukausi kerrostalossa. En ole sen jälkeen enkä sitä ennen koskaan asunut kerrostalossa, joten onneksi voin tässä omassa kodissani kävellä juuri miten haluan. Mitenkään tietoisesti en tosiaan kantapäillä kävele ja tuo oli ainut kerta, kun sain asiasta palautetta.

Vierailija
44/77 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuuko teillä hiljaa kävelijöillä kuitenkin myös kantapää ensimmäisenä maahan kävellessä?

Vierailija
45/77 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös pienikokoinen naishenkilö, joka kantakävelee seinänaapurissa ja kotonani jyskää. Ihmisen koolla ei ole mitään tekemistä askeleiden kuulumisen kanssa. On aivan käsittämätöntä, eikä sitä voi ymmärtää, ennenkuin sellainen osuu naapuriin. Aivankuin joku hakkaisi nyrkillä kovaa johonkin, pauketta oikein. Tärisee rakenteita pitkin ja kuuluu tvn yms läpi.

Vierailija
46/77 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä saada sellainen naapuri. Kanta-astuja takoo tunnista toiseen kun oikein saa vauhdin päälle. Hermot välillä ihan rikki.

Vierailija
47/77 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin juuri, kyllä se väkisin tömähtää kun on elopainoa kertynyt. 

Ei tartte olla elopainoakaan paljon. Vierailin kerran 1-v taaperon kanssa kerrostalossa. Taapero tepsutteli ympäri kämppää. Jonkun ajan päästä alakerrasta alettiin hakkaamaan kattoa.

Vika on siis äänieristyksessä.

Pikkuipanoiden tepsuttelu on juuri sellaista hakkaavaa, jossa jalka iskee lattiaan. Sama kun kumivasaralla paukuttelisi lattiaa.

Vierailija
48/77 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävelen hyvin pehmeästi. Ei aiheuta käytännössä mitään ääntä.

Vierailija
49/77 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lopetan kantapääkävelyn iltaisin ja hipsuttelen tarkoituksella niin hiljaa täällä, että en edes itse kuule askeliani.

Hipsuttelen koko illan ja yön (jos pitää ravaa vessassa) nimenomaan antaakseni naapurirauhan plus kun omat lapset nukkuu. Silloin ei rynnitä kuin norsulauma.

Monesti kyllä päivälläki kiinnitän huomiota, etten jyskytä menemään kuin norsu.

Juuri noin toimii kerros- ja rivitalossa normaalijärkinen ihminen, jollaisia valitettavan moni ei nykyisin ole.

Vierailija
50/77 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantapää-astuja: hommaa edes matot lattialle!

Vierailija
51/77 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun yläkerrassani asuu jätkä jonka kantapääkävely kuulostaa siltä kuin tehtäisiin jotain räjäytystöitä. Veetuttaa kun on itse mennyt juuri nukkumaan ja hirveä töminä. Olen protestoinut muutamia kertoja ja on ehkä vähentänyt pahinta töminää.

Meillä äiti puuttui heti asiaan jos lapsena hakkasin kantapäillä lattiaan. Ei ollut vaikeaa.

Vierailija
52/77 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tonnikeijukainen siellä tömisee

Ei tarvi olla edes "tonnikeijukainen". Yläkerran ex-naapuri oli hoikka ja pieni kuin koivunvitsa mutta sai kantapäillään kyllä ääntä aikaan. Kaiken lisäksi ei pysynyt hetkeäkään paikallaan, joten sitä "töms töms" ääntä joutui kuuntelemaan alituisesti. Huonekaluja vedettiin tietenkin lattiaa vasten, eikä nosteltu. Paiskoi myös ulko-oveaan niin että sai valituksia ja lopulta taloyhtiö päätti asentaa ovipumpun, jonka poisti käytöstä. Sai lopulta häädön muista syistä, onneksi. Nyt yläpuolella asuu äiti pienen lapsen kanssa, eikä kuulu mitään töminää.

Vierailija
53/77 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kantapääkävelen. Isäni kantapääkävelee. Tyttäreni kantapääkävelee. En oikein usko että ollaan jotain sirkusfriikkejä koko porukka vaan kyseessä on ominasuus siinä missä esim vasenkätisyyskin, eikä ihminen voi asialle mitään.

Ja painan 54 kg joten turha vetää esiin "laihduta"korttia :D

Muuten hyvä, mutta minäkin olen luontaisesti kantapääkävelijä ja osaan silti mukauttaa askeleitani ottaakseni naapurit huomioon, erityisesti iltaisin ja aikaisin aamulla.

Olen opetellut käyttämään vasenta kättänikin, vaikka olen oikeakätinen. Maksaa vaan pienen vaivan.

Kuulostaa samalla kuin lokkivieraat, jotka vetävät kitusiinsa kaikki kyläpaikan syötävät, koska "meille nyt tulee helposti nälkä ja nälkäkiukku", "mutta kun tämä ruoka on niin hyvää", "mutta kun veresokerit", "mutta kun me rakastetaan ruokaa".

Hyvä sinulle.  Jos minä koetan kävellä hiljaa,se tarkoittaa että kävelen varpaillani  mikä on luonnotonta ja aiheuttaa kipua. Vaikka olen hoikka en ole mikään ballerina. 

Vierailija
54/77 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-tyttöystäväni oli kanta-astuja, joten oli pakko jättää hänet sen takia.

Kanta-astuiko hän peräaukkoosi?

Vierailija
55/77 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä on tälläinen. Pikkuine laiha ukko mutta kyllä alakerrassa kuulee kun isä kävelee ylhäällä PAM! PAM! PAM! Viimeeksi kun kävin kahvilla ei tarvinnut edes kysyä äidiltä onko iskä kotona,

Vierailija
56/77 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä varmaan kantapääkävelen, koska YLÄKerran naapuri siitä aikanaan (n.25 vuotta sitten) valitti. Asuttiin muutama kuukausi kerrostalossa. En ole sen jälkeen enkä sitä ennen koskaan asunut kerrostalossa, joten onneksi voin tässä omassa kodissani kävellä juuri miten haluan. Mitenkään tietoisesti en tosiaan kantapäillä kävele ja tuo oli ainut kerta, kun sain asiasta palautetta.

On kyllä ihan helkkarin raivostuttavaa kanssaeläjänkin kuunnella sun kantapääkävelyä, ellei sitten sitä itsekin harrasta. Tömähtelevä askel ei ole normaalia, kielii asentoviasta tai jostain motoriikkasyystä.

Vierailija
57/77 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kantapääkävelen. Isäni kantapääkävelee. Tyttäreni kantapääkävelee. En oikein usko että ollaan jotain sirkusfriikkejä koko porukka vaan kyseessä on ominasuus siinä missä esim vasenkätisyyskin, eikä ihminen voi asialle mitään.

Ja painan 54 kg joten turha vetää esiin "laihduta"korttia :D

Hankkikaa nyt herran tähden  pehmeäpohjaiset tossut 

Vierailija
58/77 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kantapääkävelijä. 2 vuotta asunut tässä ja alakerran asukas vaihtunut jo kolme kertaa :D Wonder why.

Vierailija
59/77 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerrassani asui monta vuotta äijä, jonka kantapääkävely kiristi todellakin hermoja. Toki kaikki kaapinovet ja ulko-ovet piti paiskoa kiinni. Onneksi muutti reilu vuosi sitten pois. Nyt ei kuulu enää kävelyääniä yläkerrasta, ja öisin pystyy myös nukkumaan.

Vierailija
60/77 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on anatomialtaan kanta-astuja eikä siitä mitään ääntä kuulu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi