Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää ihmiset, joilla on täydellinen elämä

Vierailija
23.01.2024 |

Luin juuri äsken instagramista yhden tyypin kirjoituksen, jossa hän luetteleli eletyn elämänsä onnistumisia. Ihan kiva, että joillakin menee hyvin. Ei siinä mitään. Mutta mietin vain, että minä en olisi voinut kirjoittaa omasta elämästäni samanlaista saavutuslistaa merkkipäivänäni. Siitä ajatuksesta tuli aika paha mieli. Miksi on niin, että joillakin ihmisillä on niin paljon paremmin ja enemmän? Miksi toiset saavat niin paljon ja toiset eivät saa edes perusasioita, kuten työpaikkaa?

Ei mennyt päivä sentään pilalle mutta miettimään jäin.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloita ei saa eikä kertoa elämänsä hyvistä asioista, mutta sitten valitetaan, miten suomalaiset ovat niin negatiivisia ja sisäänpäin kääntyneitä. 

Vierailija
82/92 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ärsytä. Jos tajuaa, että some-päivitys on kuin postikortti ennen, niin helpottaa heti. Kun mummi pääsi Kanarialle kasarilla, niin otettiin kortti jossa on nätti merimaisema ja kirjoitettiin, että aurinko paistaa ja meri liplattaa. Ärsyttikö silloin ketään, että kuvaan ei otettu roskaläjää ja kirjoitettu turistiripulista? Ilmiö on sama, aika eri. Minä en halua nähdä instassa kuvia peräpukamista tai tiskivuorista. Katselen instaa kauneuden ja inspiraation vuoksi, kuin kuvalehtiä ennen. On vain halvempaa ja mielenkiintoisempaa, kun siellä esiintyy tutut ihmiset. 

Mutta kyllähän minä kateuttakin koen, tietysti. Siihen kannattaa suhtautua uteliaasti. Aha, tämmöistä minäkin toivoisin elämääni. Ehkä sitä jo jossain muodossa onkin, kun mietin tarkemmin, miten muuttaisin tämän tavoitteeksi tai haluanko tätä niin paljon että olen valmis maksamaan sen hinnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kadehdi, ota oppia 

Vierailija
84/92 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi uskot ihmisten mahdollisesti tai jopa todennäköisesti valheellisia itsetunnonpönkitystarinoita ja huomiohuoraustarinoita sosiaalisessa mediassa?

Tieteellinen tutkimus on osoittanut, että sosiaalinen media aiheuttaa masennusta, ahdistusta ja itsetunnon laskua. Siellä ei oikeasti kannattaisi ollenkaan edes olla...

Vierailija
85/92 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kenenkään elämää pitäisi seurata jossain instassa tai muussa vastaavassa?

Ihan outo ilmiö. Katse palloon (oma ja läheisten elämä) ja eteenpäin.

Itse ainakin seuraan niitä läheisiä myös siellä instassa. Minusta kiva keino vaihtaa kuulumisia.

Minusta olisi huolestuttavaa, jos suhteeni läheisiini olisivat sillä tasolla, että "vaihdettaisiin kuulumisia" jollain biitsikuvilla.

Vierailija
86/92 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kenenkään elämää pitäisi seurata jossain instassa tai muussa vastaavassa?

Ihan outo ilmiö. Katse palloon (oma ja läheisten elämä) ja eteenpäin.

Itse ainakin seuraan niitä läheisiä myös siellä instassa. Minusta kiva keino vaihtaa kuulumisia.

Minusta olisi huolestuttavaa, jos suhteeni läheisiini olisivat sillä tasolla, että "vaihdettaisiin kuulumisia" jollain biitsikuvilla.

Kuka sanoi että se olisi ainoa yhteydenpitokeino? Instassa voi myös vaihtaa kuulumisia ihan yksityisviestein. Toki joidenkin, esimerkiksi toisilla paikkakunnilla asuvien kavereiden kanssa pidän yhteyttä lähinnä siellä instassa. Ilman instaa tuskin tulisi pidettyä yhteyttä senkään vertaa.

Vierailija
87/92 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkii niitä omia saavutuksia, ei tarvitse kadehtia muita.

Vierailija
88/92 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ärsytä. Jos tajuaa, että some-päivitys on kuin postikortti ennen, niin helpottaa heti. Kun mummi pääsi Kanarialle kasarilla, niin otettiin kortti jossa on nätti merimaisema ja kirjoitettiin, että aurinko paistaa ja meri liplattaa. Ärsyttikö silloin ketään, että kuvaan ei otettu roskaläjää ja kirjoitettu turistiripulista? Ilmiö on sama, aika eri. Minä en halua nähdä instassa kuvia peräpukamista tai tiskivuorista. Katselen instaa kauneuden ja inspiraation vuoksi, kuin kuvalehtiä ennen. On vain halvempaa ja mielenkiintoisempaa, kun siellä esiintyy tutut ihmiset. 

Mutta kyllähän minä kateuttakin koen, tietysti. Siihen kannattaa suhtautua uteliaasti. Aha, tämmöistä minäkin toivoisin elämääni. Ehkä sitä jo jossain muodossa onkin, kun mietin tarkemmin, miten muuttaisin tämän tavoitteeksi tai haluanko tätä niin paljon että olen valmis maksamaan sen hinnan.

Niin,se on vähän sama,että jos synnytyksestä ja lapsiperhe-elämästä puhuttaisiin aina vaan totta,niiden negatiivisista puolista enemmän, niin moniko sitä niin paljon haluaisi? Nyt kun näytetään vaan rusettipäistä vauvaa kauniilla taustalla,eikä kuvaa vaikka niskakakasta,niin hyvältä näyttää.

Vierailija
89/92 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee itsellesi palvelus ja lopeta somen käyttö tai vähennä ainakin rajusti. Löydät loputtomiin ihmisiä joihin itseäsi vertailemalla petyt ja lisäät omaa pahaa oloasi. Nekin, joiden omat kiiltokuvat näyttävät täydellisiltä vertaavat puolestaan itseään johonkin toiseen ja kokevat samalla tavalla. Etenkin naisille some on todella vaarallinen työkalu oman itsetunnon tuhoamiseen.

Se ei oo todellakaan helppo asia lopettaa vaikka kuinka vänkäät vastaan 

Vierailija
90/92 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saavat" niin paljon?

Olet etova.

Vierailija
91/92 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla nää "täydelliset" instaihmiset sairastuu, menettää läheisiään, tulee avioeroja, on pettämistä, velkaa, rahahuolia. Mutta eihän ne niistä tee somepäivityksiä, tai no jotkut toki somettaa vaikka lapsensa hautajaiset saadakseen tykkäyksiä, mutta suurin osa näyttää ulospäin vain täydellistä kiiltokuvaelämää. Sillähän ne elää ja saa seuraajia ja voi kaupata eri tuotteita, jotka ostamalla seuraajat saa maistaa samanlaista unelmaelämää kuin heillä.

Vierailija
92/92 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaikka mitä saavutuksia, onnistumisia ja ns. hyvän elämän kulmakiviä ja silti voi olla sisimmältään onneton. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän