Julkisuuden henkilöitä, jotka mainitaan jossain laulussa?
Esim.
Anssi Kela - Milla
Mulla on sängyssäni mies
sen olkaan tatuoitu on Jack Nicholson
Samalla artistilla on myös biisi nimeltä Jennifer Aniston.
Ketkä muut julkkikset ovat päässeet jonkun biisin sanoituksiin?
Kommentit (167)
Asser Stenbäck (homovastainen pappi, psykiatri jne).
"Vedä käteen Asser Stenbäck, kuka luulet olevas
sanomaan, että homo on syntinen, sairas.
Viekää Asser vankilaan, niin se kohta harkitsee
uudelleen mitä homoseksuaalit merkitsee..."
Ja biisi tietty Freukkareiden. ;)
Juice Leskinen - "...Olen köyhän miehen Jorma Uotinen, Jos sinulle sopii..." mukava huomata, että täällä on joku toinenkin Juicen musiikin ystävä 😊 Juicen laulut ja tekstit ovat aarreaitta.
Joko Eppu Normaali ja Murheellisten laulujen maa mainittiin?
"Katajainen kansa, jonka itsesäälin määrää
Ei mittaa järki eikä Kärki määrää"
Toivo Kärki siis.
Vierailija kirjoitti:
Juicella on myös kappale Napoleonin mopo, jossa mainitaan ainakin Josephine Napoleonin lisäksi.
Siinä mainitaan myös RIcheliu. "Richeliu hän tarjoo vitosen. Napo sanoo se onpi liian vähän. Riku sanoo enemmän en pane mopoon tähän!"
REM: Monty's got a raw deal.
Näyttelijä Montgomery Clift.
Vierailija kirjoitti:
"Katajainen kansa, jonka itsesäälin määrää Ei mittaa järki eikä Kärki määrää" Toivo Kärki siis.
Jännää, minä kun olen koko ikäni ihmetellyt, mitä tuossa oikein lauletaan ja tarkoitetaan, että mikä kärki määrää mitä.
Freemanin Yksi lensi yli käenpesän: "Oltiin Bonnie ja Clyde sekä Jekyll ja Hyde." Noistahan Bonnie Parker ja Clyde Barrow ovat olleet todellisia henkilöitä, joitten tarinasta on tehty tunnettu elokuva, Jekyll ja Hyde lienevät täysin fiktiivisiä hahmoja.
Kaija Koon kappaleessa Kuka keksi rakkauden: "Ja lokit lauloi, ne karanneet on Hitchcockin linnuista kai"
Juiceltakin voidaan mainita vielä Jenkka uskonpuhdistamisesta:
"Tuli Lutheri puhdistusduunista,
Pussasi Katharina Von Boraa."
Haysi Fantayzee - John Wayne is Big Leggy
Green Day - Amy
Laulu Amy Winehousesta.
Pink - So What
The waiter just took my table
And gave it to Jessica Simps
Jope Ruonansuulla näitä on paljon. Ei jaksa edes luetella, mutta ainakin Sari Essayah kertoo olevansa otettu asiasta.
Vierailija kirjoitti:
"Tsing tsing tsingis khan"
"Lennä Nykäsen Matti"
Lennonin "Goodbye england rose" viittaus prisessa Dianaan vaikka nimeä ei suoraan sanota.
Ei ole Lennon, joka kuoli jo 1970-luvulla, vaan Elton John. "Goodbye Norma Jean" laulettiin alkuperäisessa, mikä tarkoitti tietenkin Marilynia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juicen Eestissä on Eeva-Riitta Siitonen, Edgar Savisaar ja Georg Ots, vaikka se siinä laivaa tarkoittaakin
Täytyi oikein tarkistaa googlaamalla tuon sanat, mutta eihän siinä Edgar Savisaarta mainita. Mutta yllä mainittujen lisäksi kylläkin Charlie Watts, joka on hauskasti riimitelty nimen Ots kanssa. Ja Georg Ots on tosiaan tuossa laivan nimi, mutta laiva oli tietysti nimetty saman nimisen virolaisen laulajan mukaan.
Ja jos yhtyeet lasketaan mukaan, Eesti-kappaleessa on sitten myös Appelsiin, joka oli suosittu virolainen viihdeorkesteri, mutta tämä keskustelu vähän niinkuin leviää käsiin, jos kaikkia yhtyeitäkin ruvetaan luettelemaan.
Totta, Juicen Eestissä ei mainita Edgar Savisaarta, se olikin biisin Ivar Viglan virolaisversio Soome:
"Helsingi viisa natsa viibib taas
kui seda ei saa, lähen segi vist peast
lõpuks rusikaga lõin nagu Edgar Savisaar"
Ismo Alangon Taiteilijaelämää:
Taiteilijaelämää, minä, (Arto)Melleri ja (Jim) Morrison.
Taiteilijaelämää, nimeni historian kirjoissa pian on.
Taiteilijan elämää, niin kuin Eino (Leino), Pena (Pentti Saarikoski) ja John ( Lennon).
"Repe" on Reino Helismaa.
Kunnianosoitus Helismaalle ja Tapio Rautavaaralle.