Kumpi on parempi: ostaa nyt uusimmalla tekniikalla joku halppisläppäri vai samalla rahalla läppäri mikä oli 2020 ns "parempi" läppäri?
Läppäri hajosi ja tarvitsen nopealla aikataululla uuden. Mulla on vaan pari sataa käytössä koneen ostoon (osamaksu ei ole vaihtoehto).
Uutena tuolla rahalla saa kyllä suht perus selailukoneen, mutta bongaisin lähialueen elektroniikkaliikkeestä 4gt/128gt koneen 15,6" joka ilmeisesti olisi parempi kun esim 4gt/64 14" kone jonka tyyppisiä myydään uusina.
Tuo 2020 vuoden kone on ollut aikanaan 500e hintainen, mutta ilmeisesti noissa läppärissä tekniikka vanhentuu nopeasti?
Kommentit (8)
Jos haluat perusvarman ja kestävän koneen niin osta laadukas käytetty. Jos ostat viisi vuotta vanhan ammattilaiskoneen voit saada tuolla hinnalla laitteen, joka maksoi aikoinaan 2000 euroa. Sellainen kestää vielä 20 vuotta kovaa käyttöä.
Ostin viime viikolla 4 gt/256/14,7" tarjouksesta 179€, nyt hinta on 349. En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Halvalla et saa hyvää, edes läppäreissä.
Noh, mulla on se 200e minkä pystyn laittamaan rahaa ja koneelle on tarvetta jo huomenna. Mitään ihmeellistä konetta en tarvitse, mutta olisi mm kasa sähköposteja mihin pitää vastata ja näin kännykällä tulee vaan joku tulehdus jos kaikki näin näpyttelen.
Voin sitten 6kk päästä enemmän tehdä vertailua ja ostaa vaikka 400-500e koneen, mutta nyt tilanne on tämä
Kärkkäisellä oli erä hyviä kunnostettuja juuri 179 euroa. Samanlaisen ostin 2021 hinnalla 1390 ja käytän yhä ja tykkään
Suosittelen käytettyä
Vierailija kirjoitti:
Ostin viime viikolla 4 gt/256/14,7" tarjouksesta 179€, nyt hinta on 349. En ymmärrä.
Tavallaan harmi ettei kone mennyt viime viikolla rikki. Toi kun olisi ollut varmaan just hyvä kone mulle
Käytettyjä ammatilaiskoneita myyvistä liikkeistä saat tuolla rahalla hyvän koneen. Osta Dell tai Thinkpad.
Ostaisin uuden tietenkin koska takuu. Olisiko tabletti vaihtoehto joka halvimmillaan n. satasen uutena?
Halvalla et saa hyvää, edes läppäreissä.