Ehdota jotain ruokaa kaveriksi uusille perunoille! Ei iänikuista grillaamista tms. jotain mitä voisi ottaa huomenna evääksi töihin?
Kommentit (34)
Savukalaa ja kermaviilikastiketta. Kananmunakastiketta ja höyrytettyjä vihanneksia.
Itse paistoin vain naudan jauhelihaa, herkkusieniä, paprikaa sekä kevätsipulia voissa, joukkoon vielä fetaa.
Keitin perunat ja pistin sekaan. Siitä on evääksikin.
https://yhteishyva.fi/reseptit/grillattu-halloumi-perunasalaatti/2osueG…
Tuo on hyvää. En grillannut mitään, paistoin valurautaisella grillipannulla.
Tee suoraan salaatiksi. Esim. uusi sipuli ja retiisit ovat mainioita lisiä, nämä eivät kaipaa juurikaan muuta kuin jonkun kastikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Silakkapihvejä tai jotain muuta kalaa?
Ei silakkaa töihin haisemaan. Se haju vie monen ruokahalut.
Tietysti silliä ja kermaviiliä. Ruisleipä juustolla ja tuorekurkulla.
Tuorekurkusta voi pilkkoa salaattia eväsrasiaan kermaviilillä ja ruisleipä sellaisenaan mukaan.
Fetaa ja tonnikalaa oliiviöljyssä.
Tonnikalapurkki avaamattomana mukaan. Siten se ei haise ennen ruokailua.
Teet niistä salaatin. Leikkaa neljänneksen lohkoiksi, suolakurkkua, kapriksia, kirsikkatomaatteja, vihreitä papuja, sipulia... mitä nyt keksit tai on. Mozzarellapalloja sekaan niin on ruokaisaa. Kastikkeeksi majoneesta/kermaviilistä joku viritys.
Joku tonnikalamössö, ranskankermaa, majoa, tonnikalaa, avokaadoa ja kevätsipulia. Tietysti voi soveltaa oman maun mukaiseksi.
Savulohta suosittelen, voi syödä eväänä perunatkin lohen kanssa kylminä. Kätevää ja hyvää. Päälle puristaa sitruunan mehua. Kurkkua ehkä lohkoina viereen vielä. Täydellinen kesäruoka.
Sälykekatkarapuja liemessään avaamaton purkki ja vs. tonnikalaa kans.
Mä teen ihan tavallista salaattia jonka lisukkeeksi paistan potut ruohosipulin kanssa, perään ripaus merisuolaa. Protskuksi fetaa, halloumia, tonnaria tai kick-herneitä, linssejä tai papuja. Jälkimmäisitä saa valmiina kaupasta, ei tarvi itse liottaa ja kypsentää. Kun tekee kerralla vähän isomman satsin siitä riittää kahden tai kolmen päivän lounaseväiksi.
Vierailija kirjoitti:
Fetaa ja tonnikalaa oliiviöljyssä.
Tonnikalapurkki avaamattomana mukaan. Siten se ei haise ennen ruokailua.
Työkaverin lounas oli currytonnikala. Työhuoneessa.
Onneksi ikkunan sai auki.
Pidän tonnikalasta, mutta haju oli kammottava.
Silakkapihvejä tai jotain muuta kalaa?