Verenpaine 120/90 onko liian korkea?
Oon siis kipeenä ja myös crp-korkea, samoin pulssi.
pitääkö tuosta olla huolissaan? Siis verenpaineesta ?
Kommentit (16)
No niin mäkin ajattelin mutta en ennen siis ollut samassa tilanteessa ja verenpaine aina ollut normaali
Mikä on sun ns. normaali paine? Kipeänä keho on kovilla niin ainakin itellä se herkästi vaikuttaa pulssiin.
Mulla oli korona ja sen jälkeen useamman kuukauden oli verenpaine normaalia korkeampi. Yleensä mulla on joku 108/82, mut koronan jälkeen oli jonkun aikaa n. 108/88. Verenpaine kyllä sit laski joidenkin kuukausien päästä normiksi.
Kannattaa varmaan soittaa päivystysnumeroon. Lanssia ap:lle tuskin lähetetään.
Turha paineita on sairaana mittailla, ellei ole kyse hengenvaarasta.
Voi luoja, ihanko tosissaan kysyt ? Lääkitystä aletaan miettimään kun paineet on oikeasti korkealle 180/120 esimerkiksi. Crp kohoaa aina flunssassa
kohonnut on, luultavasti sairaus aiheuttaa sen
minulla oli verenpaine sairaalassa lääkärin vastaanotolla 179/100 ja lääkäri sanoi, että ihan normaalia olosuhde huomioon ottaen (kysyi kyllä, että mitä se on kotona ja kun se kotona oli ok, niin ei aiheuttanut mitään nuo lukemat)
Hyvät arvot sairaalle. Lepoa ja nallekarkkeja.
Miten tuon alapaineen saa laskemaan
Miten sen alapaineen saisi laskemaan?
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli korona ja sen jälkeen useamman kuukauden oli verenpaine normaalia korkeampi. Yleensä mulla on joku 108/82, mut koronan jälkeen oli jonkun aikaa n. 108/88. Verenpaine kyllä sit laski joidenkin kuukausien päästä normiksi.
Mulla kans koronan jälkeen nousi verenpaineet ja piti hakea lääkkeet siihen.Mukava kuulla että jollain toisellakin on korona nostanut verenpainetta.
Vierailija kirjoitti:
Miten sen alapaineen saisi laskemaan?
Yhtäjaksoista liikuntaa useampi kerta viikossa vähintään tunti. Sillä laskee noin 10 yksikköä.
Oletko ap nuori.
Hyvät paineet on. Alapaine kohoAA Ensin, nuorella. Hoituu kuntoilulla.
Jos olet syönyt tulehduskipulääkkeitä, niin ne voivat nostaa verenpainetta.
Yläpainehan on ihanteellinen, alapaine vähän koholla, mutta mittaile uudestaan kun olet parantunut. Ilman muuta sairaus voi nostaa paineita.