Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketä terveyskeskuksissa oikein hoidetaan, kun aikoja ei saa lainkaan?

Vierailija
22.01.2024 |

Itselleni todettiin vain, että lääkäri aikoja ei ole. Ei edes ehdotettu esim. 2 viikon tai kuukauden päähän, pelkkää ei oota. 

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys-  asemalla, joka kerta eri lääkäri. Yleensä kielitaidoton. Ei saa hoitoa, kun lääkäri ei tunne potilasta. 5 min aika, hosut siinä kertoen vaivasi, lääkäri ei edes ymmärrä. Ei ihme, että sairaudet pahenevat. Itse kävin yksityisellä, sain 5 minuutissa oikean ďiagnoosin ja lääkkeen. 

Vierailija
82/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskukset on tarkoitettu köyhille, työttömille ja ulkomaalaisille. Ne on vähävaraisten paikkoja. Normaali väestö käyttää yksityisiä lääkäriasemia.

Ulkomaalaisilla on maksusitoomus yksityiselle. Esim ukrainalaiset asioi Mehiläisessä. Lasta vakuutuksen turvkn viety sinne ja heitä on yleensä aina myös aulassa. Ymmärrän, että edes heille nopea ja laadukas hoito, kun voivat joutua taas palaamaan Ukrainaan ja muutenkin traumoja yms.

Tämähän on sitten niin keksittyä sontaa kuin mahdollista. Olen sodan alusta asti auttanut näitä ukrainan pakolaisia ja heitä ei ota vastaan muu kuin julkinen terveydenhuolto. Työterveys on sitten asia erikseen, se heille toki kuuluu kuten muillekin. 

Siis mutta sehän ON IHAN SAIRASTA että he jotka maksavat veroja tuloistaan eivät pääse hoitoon, ja sitten tänne muualta tulleille maksetaan yksityislääkärikäynnit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettinyt. Mulla on perussairaus, jota pitäisi seurata lääkärillä vähintään vuoden välein, mutta olen käynyt terveyskeskuksessa lääkäri pakeilla viimeksi vuonna 2021. Sen jälkeen en ole aikoja saanut, vaikka monesti olen yrittänyt.

Itse olen käynyt viimeksi 2018, kun olin vielä opiskelijaterveydenhuollon piirissä. Venyttivät käyntivälin heti 2019 kahteen vuoteen ja no sitten tapahtui jokin, kun olisi pitänyt olla kontrolli, ja sen jälkeen on ollut ei oota. Sillä, että olen joutunut näiden vuosien aikana joutunut kuormittamaan päivystystä perussairauteni pahetessa ja lääkitys on jatkuvasti katossa ei ole mitään väliä perusterveydenhuollossa. Päivystyksessä valitetaan joka kerta, että pitäisi hoitaa asia kuntoon, mutta millä hoidat, kun et pääse edes alkuun. Yksityiselle on turha mennä, koska pelkkä lääkäriaika ei riitä vaan tarvitaan tutkimuksia, jotka maksavat enemmän kuin oma budjetti sallii. 

Vierailija
84/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lääkäreitä, koska lääkäriliitolle on tärkeintä palkkojen pitäminen korkeana siten, että koulutetaan liian vähän. Kuulemma lääkärien laatu kärsii siitä niin hemmetisti, jos otetaan hakijoista sisään 10% eikä 8%. Ja jos palkkaa saat 10k€ täydellä työajalla, niin kyllähän 5k€ riittää oikein hyvin, kun tekee vain pari päivää viikossa töitä.

Vierailija
85/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskukset on tarkoitettu köyhille, työttömille ja ulkomaalaisille. Ne on vähävaraisten paikkoja. Normaali väestö käyttää yksityisiä lääkäriasemia.

Ulkomaalaisilla on maksusitoomus yksityiselle. Esim ukrainalaiset asioi Mehiläisessä. Lasta vakuutuksen turvkn viety sinne ja heitä on yleensä aina myös aulassa. Ymmärrän, että edes heille nopea ja laadukas hoito, kun voivat joutua taas palaamaan Ukrainaan ja muutenkin traumoja yms.

Tämähän on sitten niin keksittyä sontaa kuin mahdollista. Olen sodan alusta asti auttanut näitä ukrainan pakolaisia ja heitä ei ota vastaan muu kuin julkinen terveydenhuolto. Työterveys on sitten asia erikseen, se heille toki kuuluu kuten muillekin. 

Siis mutta sehän ON IHAN SAIRASTA että h

Mitä sinä nyt et ymmärrä; ukrainalaisille ei makseta mitään yksityisiä lääkärikäyntejä! Julkisen puolen käynnit maksaa Migri. 

Vierailija
86/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(Migrikin maksaa vain siinä tapauksessa ellei ukrainalaisella ole vielä tuloja. Kaikki kotikaupunkini n.60 ukrainalaista ovat työllistyneet nopeasti ja tämän jälkeen maksavat tietenkin itse) 

Vierailija
87/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti:

Röngtenkuvassa ohutsuolitukos, kiireellä Taysiin. Puolitoista vrk myöhemmin osastolla lekuri passitti kotiin, joo. Virus. (ei ollut katsonut röngtenkuvaa ollenkaan)

Tästä alkoi kolmen kuukauden rumba, kamalat vatsakivut, ambulanssilla joko V:koski, Tays, Vammala, paikallinen terkkarin vuodeosasto ja aina vain kivunlievitys. Syö sitä Litalgiinia kun sitä on sulle määrätty, mikä vaimollanne on kun on noin kivulias ? ( kotiin tuli taas kerran ambulanssi ja mieheni vastasi ettei hän ole lääkäri) vatsaflunssaa on liikkeellä. Paras oli terkkarin lääkärin ohje: ala joogaamaan, se tekee hyvää suolistolle. Minua oltiin jo siirtämässä pitkäaikais hoitokotiin, kyytikin jo tilattu lääkärin toimesta, mutta kävikin ilmi, että ko. hoitokoti oli remontissa. Siinä baareilla kuski kysyi, no minne viedään. Vastasin että sinne minne lääkäri käski minut toimittaa ja jätät minut lumihankeen.

Noh, jäin siihen osastolle ja kipulääkitystä lisättiin. 

Pieni tukos oli kasvanut 40 senttiin ja mitään en enää pystynyt syömään tai juomaan. Hätäleikkaukseen pääsin, kun mieheni soitti lekuriin, että vaimo tekee kuolemaa.

Minusta tuli 60% invaliidi, liottamalla tukos olisi lauennut Taysissä ekalla kertaa, nyt elämä on yhtä taistelua avanteen sulun jälkeen kun suoli toimii ennalta-arvaamattomasti ja elän suurimman osan ajastani vessassa.

Tein potilasvahinkoilmoituksen, sain korvauksen mutta en saa sillä rahalla takaisin mun elämää. Jos johonkin lähden kotoa, pitää olla joko vessa mukana tai vaippa plus viidet vaihtovaatteet. Kaupan kassalla - kaikki housussa ja ihan kiva. Että mua vituttaa, en luota enää yhteenkään lääkäriin.

Vierailija
88/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin 22, 12. 2023 kello 12.10 rokotusajanvaraukseen, automaattiin. "on ruuhkaa"takaisinsoitamme myöhemmin. Nyt on kk mennyt, ja kuulemma rokokotteet vanhenee käsiin. En ymmärrä! Näin Espoossa. Taitaa työnjohdolla karannut hommat käsistä.

Vierailija
89/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lääkäreitä, koska lääkäriliitolle on tärkeintä palkkojen pitäminen korkeana siten, että koulutetaan liian vähän. Kuulemma lääkärien laatu kärsii siitä niin hemmetisti, jos otetaan hakijoista sisään 10% eikä 8%. Ja jos palkkaa saat 10k€ täydellä työajalla, niin kyllähän 5k€ riittää oikein hyvin, kun tekee vain pari päivää viikossa töitä.

Miksi pitäisi kouluttaa lisää lääkeitä, kun lääkäreille voisi palkata avuksi sihteereitä, siivoojia ja muita joiden työt lääkärit joutuu nykyään tekemään?

Vierailija
90/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyesti:

Röngtenkuvassa ohutsuolitukos, kiireellä Taysiin. Puolitoista vrk myöhemmin osastolla lekuri passitti kotiin, joo. Virus. (ei ollut katsonut röngtenkuvaa ollenkaan)

Tästä alkoi kolmen kuukauden rumba, kamalat vatsakivut, ambulanssilla joko V:koski, Tays, Vammala, paikallinen terkkarin vuodeosasto ja aina vain kivunlievitys. Syö sitä Litalgiinia kun sitä on sulle määrätty, mikä vaimollanne on kun on noin kivulias ? ( kotiin tuli taas kerran ambulanssi ja mieheni vastasi ettei hän ole lääkäri) vatsaflunssaa on liikkeellä. Paras oli terkkarin lääkärin ohje: ala joogaamaan, se tekee hyvää suolistolle. Minua oltiin jo siirtämässä pitkäaikais hoitokotiin, kyytikin jo tilattu lääkärin toimesta, mutta kävikin ilmi, että ko. hoitokoti oli remontissa. Siinä baareilla kuski kysyi, no minne viedään. Vastasin että sinne minne lääkäri käski minut toimittaa ja jätät minut lumihankeen.

Noh, jäin siihen osastolle ja k

Hui kauheaa millainen koettelemus. Otan osaa terveytesi menetykseen. Tuli todella surullinen olo tätä lukiessa 

Vierailija
91/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotumuuukalaisia. Kaikilla muilla on oikeus suomalaiseen sosiaaliturvaan ja palveluihin paitsi kantasuomalaisilla.

Vierailija
92/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveys-  asemalla, joka kerta eri lääkäri. Yleensä kielitaidoton. Ei saa hoitoa, kun lääkäri ei tunne potilasta. 5 min aika, hosut siinä kertoen vaivasi, lääkäri ei edes ymmärrä. Ei ihme, että sairaudet pahenevat. Itse kävin yksityisellä, sain 5 minuutissa oikean ďiagnoosin ja lääkkeen. 

Muissa EU-maissa on tyypillisesti perhekääkärit, jotka tuntevat perheen ja suvun tautihistorian ja tietenkin yksittäisten henkilöiden myös. Siitä on etua jos lääkäri tietää, että tämän potilaan oire on samanlainen kuin äidillään ja mummollaankin oli silloin kun perinnöllinen sairaus x puhkesi. Tai että tässä suvussa on tämäntyyppistä oireilua. 

Meillä sen sijaan saa selittää joka kerta uudelle lääkärille alusta asti jokaisen oireen ja tautihistorian. Aina ei löydy lääkärin kanssa edes yhteistä kieltä. Päätetään sitten kerta tousensa jälkeen vaan seurailla josko oireilu vaikka paranisi itsestään. Sitten kun on tullut peruuttamatonta tuhoa, aloitetaan varovasti ehkä lääkekokeilu. Ja THL väittää että meidän systeemimme on tehokkaampi.

Vierailija
93/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi kouluttaa lisää lääkeitä, kun lääkäreille voisi palkata avuksi sihteereitä, siivoojia ja muita joiden työt lääkärit joutuu nykyään tekemään?

P*skapuhetta. Lääkärit kekkuloi yksityisellä. Meidän terkkaan ei saada lääkäreitä kun kaikki työskentelee yksityisellä. Joutuvat sit ostamaan palveluita yksityiseltä puolelta; lääkäri käy terveyskeskuksessa pari kertaa viikossa. Tällainen vuokralääkäri yksityiseltä on sitte kolme kertaa kalliimpi. Itse lääkärit puhuvat tästä että tekevät mieluummin hyvällä palkalla muutaman päivän viikossa töitä. Eihän tämä näin voi mennä???

Vierailija
94/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomereita

Vierailija
95/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän terveyskeskuksen parkkipaikka on nykyään välillä arkisin iltapäivisin tyhjä. Veikkaan, että osan ajasta eivät hoida ketään!

Röntgen on suljettu muutenkin, labra menee kiinni alkuiltapäivästä, kahvio on lakkautettu ja potilastoimisto on auki vain rajoitetusti. 

Vierailija
96/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

P*skapuhetta. Lääkärit kekkuloi yksityisellä. Meidän terkkaan ei saada lääkäreitä kun kaikki työskentelee yksityisellä. Joutuvat sit ostamaan palveluita yksityiseltä puolelta; lääkäri käy terveyskeskuksessa pari kertaa viikossa. Tällainen vuokralääkäri yksityiseltä

Siinäpähän alapeukutat, kysy keltä tahansa joka tietää näistä asioista. Tässä on syy "lääkäripulaan" ja siihen että terveydenhuollon rahat on lopussa 

Vierailija
97/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys(arvaus)keskusten toiminta on toivottoman tehotonta, ammattitaidotonta. Tutkittaisiin potilas jo ensimmäisellä kerralla kunnolla ja annettaisiin tarkat ohjeet miten toimia. Nyt saa juosta monta kertaa saman vaivan takia eikä ketään loppujen lopuksi enää kiinnosta kun vaiva on ehtinyt kroonistua. Siinä menee yhden vaivan takia tunteja hukkaan lääkäriltä ja hoitajilta, potilaalta saattaa mennä vaivojen kanssa sitten pahimmillaan loppuelämä.

Vierailija
98/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tylterveyteen pääsee tai yksityiselle.

Vierailija
99/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, että "normaali" väestö maksaa kahteen kertaan terveydenhoidosta. Ensin veroina julkisesta terveydenhoidosta ja sitten yksityiselle kun pitää päästä lääkäriin. Kylläpä on tosi ilmaista terveydenhoitoa. Sitä on hyvä hehkuttaa jokaiselle joka suostuu kuuntelemaan.

Kyllä, tässä harhassa päättäjät elävät, että ilmaista ja hyvää hoitoa on kansalle tarjolla. Muuten olen sitä mieltä, että kansanedustajia tarvitaan korkeintaan 100.

Vierailija
100/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiiliä ihmetyttää, miten yhteiskunta kestää nykyisen kehityksen. Hän uskoo nykytilanteen kannustavan lääkäreitä siirtymään julkiselta puolelta yksityiselle, koska palkka ja työehdot ovat huomattavasti paremmat.

Lääkäreitä on julkisella puolella vakityössä koko ajan vähemmän. Heidän työkuormansa kasvaa, ja sitä paikataan palkkaamalla vuokralääkäreitä kovalla hinnalla. Eihän mikään terveydenhuollon budjetti kestä sitä, Kiili sanoo."

Samaan aikaan lääkärit työskentelevät koko ajan vähemmän. Tästäkin löytyy ihan faktatietoa. Tietenkin kun pienemmälläkin panostuksella saa muhkean tilin.... 

https://yle.fi/a/74-20052434