Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketä terveyskeskuksissa oikein hoidetaan, kun aikoja ei saa lainkaan?

Vierailija
22.01.2024 |

Itselleni todettiin vain, että lääkäri aikoja ei ole. Ei edes ehdotettu esim. 2 viikon tai kuukauden päähän, pelkkää ei oota. 

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jeps. taalla Espanjassa saarilla kukaan ei koskaan paikallisista valita ettei paasisi laakariin. 

Suomi ajettu alas tarkoituksella ja rahat lahetetty mm tanne.

Hyvauskoisin kansakunta. Pahinta ehka vihervasemmistolaisuus mutta on ne muutkin sen rahan jakamisen kannalla, maahanmuutos ja naton yms yms tappopiikkien

koska suomalaiset heraa....

jeps. teatteria puolueiden eri mielipiteet, gallupit jne

Vierailija
42/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvostoliitossakin oli ruokakauppoja Politbyroon käskystä. Mutta niissä ei ollut mitään myytävää. 

Samanlainen on Suomen terveydenhoito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mennään yksityiselle jos pitää saada hoitoa.

Vierailija
44/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskukset on tarkoitettu köyhille, työttömille ja ulkomaalaisille. Ne on vähävaraisten paikkoja. Normaali väestö käyttää yksityisiä lääkäriasemia.

Vierailija
45/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettinyt. Mulla on perussairaus, jota pitäisi seurata lääkärillä vähintään vuoden välein, mutta olen käynyt terveyskeskuksessa lääkäri pakeilla viimeksi vuonna 2021. Sen jälkeen en ole aikoja saanut, vaikka monesti olen yrittänyt.

Sama kokemus erikoissairaanhoidon puolelta. Minimivaatimus seurannalle on lääkärintarkastus ja verikokeet kerran vuodessa. Ei onnistu edes verikokeet kuin 2-3 vuoden välein.

Vierailija
46/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei paljoa ketään koska lääkäreitä ei ole. Hyvä jos saadaan lakisääteiset koululaistarkastukset ja muut hoidettua. Henkilökunta tuntee kyllä nahoissaan että huonosti menee, eikä kukaan enää halua olla ajanvarauksessa töissä. Kolme vuotta on mennyt jo näin eikä toivoa paremmasta ole.

Vierailija
47/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aika apuväline varastolle. Se sijaitsee terveyskeskuksen kiireettömän ajanvarauksen tiloissa. Olin kaverin kyydillä ja hän heitti minut etuajassa sinne, koska hänellä toisaalla oma meno. Odotin 20 min, eikä siellä ollut ketään muita koko aikana. Kun pääsin itse lähtemään saatuani apuvälineeni, odotusaula oli edelleen autio. Odotin kaveriani ovella ja ohi meni hoitaja, jolle tokaisin, että onpa täällä hiljaista. Hoitaja sanoi, että kaikki on päivystyksen puolella, siellä ei ole hiljaista.

Vierailija
48/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että meillä on ikäraja jossain 90-v paikkeilla. Muut käyttäkööt digipalveluja. Paitsi, että jos et ole perusterve, et saa sieltäkään muuta kuin haukut. Olin digiklinikkaan yhteydessä saadakseni lähetteen labraan virtsatietulehdusepäilyn takia. Hoitaja kyseli oireet ja voinnit ja ilmoitti lääkärin kirjoittavan antibiootit näillä tiedoilla. Iltapäivällä soitti kiukkuinen lääkäri ja ilmoitti ettei minun diagnooseillani mitään antibiootteja määrätä ilman labroja ja lääkärin tapaamista. Lopputulos oli, että jonotin kiirevastaanotolle neljä tuntia, että sain ojennettua näytepurkin hoitajalle ja hän kirjoitti ne antibiootit, enkä nähnyt sitä lääkäriä kuin vilaukselta takin helmasta hänen poistuessaan vastaanotolta noin kaksi tuntia saapumiseni jälkeen.

Muuten olenkin tiukasti sisällä järjestelmässä, mutta siellä erikoissairaanhoidon puolella. Sieltä vahtivat vointiani oikein kahden sairaalan tiimien voimin. Enkä voi sanoa mitään negatiivista sieltä puolen.

Vierailija
49/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskukset on tarkoitettu köyhille, työttömille ja ulkomaalaisille. Ne on vähävaraisten paikkoja. Normaali väestö käyttää yksityisiä lääkäriasemia.

Niin, että "normaali" väestö maksaa kahteen kertaan terveydenhoidosta. Ensin veroina julkisesta terveydenhoidosta ja sitten yksityiselle kun pitää päästä lääkäriin. Kylläpä on tosi ilmaista terveydenhoitoa. Sitä on hyvä hehkuttaa jokaiselle joka suostuu kuuntelemaan.

Vierailija
50/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan virkalääkärit ei ehdi hoitamaan terveyskeskuksessa ketään. Ovat neuvoloissa, kouluissa, vanhainkodeissa. Kandit ja ulkomaiset keikkalääkärit pyörittää päivystystä.

Vierailija
51/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalaisilla on maksusitoomus yksityiselle. Esim ukrainalaiset asioi Mehiläisessä. Lasta vakuutuksen turvkn viety sinne ja heitä on yleensä aina myös aulassa. Ymmärrän, että edes heille nopea ja laadukas hoito, kun voivat joutua taas palaamaan Ukrainaan ja muutenkin traumoja yms.

Vierailija
52/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei julkisella hoideta vaikka olisi monen lääkärin lausunnot että hoito erikoissairaanhoidossa. Palvelut on ajettu alas. Ketään ei hoideta. Tälläistä se nykyään on. Tehkää valituksia enemmän että tämä tulee ilmi.

Vierailija
53/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monisairaat, ammattirutisijat (jotka osaa aina kuvata oireensa niin, että heittämällä jonon ohi), mielenterveystapaukset. Pieni porukka vie valtaosan ajoista. 

Toinen on, että meillä on lääkärintodistusten vaatiminen karannut käsistä. Taas eräs asia siirtyi lääkärin paperitöiksi, vaikka lääkärillä ei ole MITÄÄN annettavaa alan asiantuntijan tekemän lausunnon päälle paitsi lukea sitä ja rustata omaansa sen pohjalta. Terkkarilääkäri siis joutuu kirjoittamaan paperia asiasta, joka ei ole hänen varsinaista osaamistaan ja toinen yliopistokoulutettu, Valviran laillistama, on perehtynyt ko. asiaan ja tutkinut sen, ja on 100-kertaa parempi asiantuntija siinä asiassa.

Sitten kukkasena tulee vaikka jotkut invaparkkiluvat. Takavuosina oli Aamulehdessä, kun se lupa pitää uusia aina jokusen vuoden välein, niin poliisi ei virkamiehenä uskaltanut uusia "tasapuolisuuden vuoksi" ilman lääkärintodistusta. Tämä on pelleilyä. Siksi meillä on virkamies, että voi harjoittaa harkintaa ja tehdä päätöksen virkavastuulla. Kyllä, virkamies voi tehdä päätöksen ja vaatia silti joltain muulta lääkärintodistusta. Tervettä järkeä saa käyttää ja päätöstensä takana voi seistä. Kyse oli amputaatiopotilaasta, jolla puuttui jalat ja lupia myöntävä virkamies näkee se otsallaankin, että jalat puuttuu. Silti piti käydä hakemassa lääkäristä paperi. 

Lääkäreiden palkkoja pitää laskea. Nyt me ollaan kierteessä, jossa ne tekee yhä vähemmän töitä ja samalla työtunnin hinta nousee. Päästäänkö pian siihen, että 5 tunnin työviikosta saavat saman kuin ennen koko viikosta? Palkan pitää olla sellainen, että saadakseen hyvän elintason, pitää tehdä kokoaikatyötä.

Vierailija
54/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kaikki hoidetaan oikein eikä väärin.

Ei hoideta, jos ei ole heti henkeä uhkaava tilanne. Jos haluaa nähdä lääkäriä, pitää mennä yksityiselle.

Vierailija
55/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten nuhaflunssat. Korvatulehukset. 

Mulla hoitui 2 virtsatilehustaki hoitajan puhelimessa, ei tarttenu mennä ite.

Joku vanhus ehkä.

Vierailija
56/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa miettinyt. Mitä ne lääkärit siellä oikein tekee kun eivät ota potilaita vastaan.

Jpka viikko yksi päivä uhrautuu lääkefirmojen lääke esittelyihin. Näin kertoi lääkäri mulle!  en ollu uskoa korviani!! 

Vierailija
57/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, omien kokemusten perusteella suhteettoman paljon hoitoa saavat ne, kenelle tätä järjestelmää ei ole perustettu.

Vierailija
58/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ollaan taas lähellä huippua. Tällä kertaa epätasa-arvoisuudessa. Toki tuo on vanha tilasto, eli tilanne voi olla vieläkin huinompi. Nykyhallitus tavoittelee kuitenkin ykkössijaa.

"Suomen terveydenhuolto oli vuonna 2009 OEDC-maiden vertailussa neljänneksi eriarvoisinta Puolan, Yhdysvaltojen ja Espanjan jälkeen. Meillä kaikki eivät saa tarvitsemaansa hoitoa." https://sosiaalivakuutus.fi/suomen-terveydenhoitojarjestelma-eun-epatas…

Vierailija
59/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks lääkäri oli kerran lukenu mun potilastietoja 3 TUNTIA!  Srlvisi lokitiedoista. Ja joku toinenki .Olihan niissä paljon oireita että ei sen puoleen, mut mitäs eivät laittaneet sisätaudin erikoispuolelle, ne ois hoitaneet nopeemmin. Tämäkin on omaa syytänsä. Ei nuori alottelija yleislääkäri ymmärrä mitään hematologiasta.Sitä varten on ne erikoisosaajat.

Vierailija
60/124 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks lääkäri oli kerran lukenu mun potilastietoja 3 TUNTIA!  Srlvisi lokitiedoista. Ja joku toinenki .Olihan niissä paljon oireita että ei sen puoleen, mut mitäs eivät laittaneet sisätaudin erikoispuolelle, ne ois hoitaneet nopeemmin. Tämäkin on omaa syytänsä. Ei nuori alottelija yleislääkäri ymmärrä mitään hematologiasta.Sitä varten on ne erikoisosaajat.

Muakaan ei osaa terveyskeskuslääkärit hoitaa kun on kolme kroonista sairautta. Osaavat hoitaa perus virtsatietulehduksen tai korvatulehdukset muttei yhtään mitään vakavampaa. 

N27