Millainen olisi tavallinen päiväsi presidenttinä?
Itse olisin tuollainen erakkopresidentti joka pian valintansa jälkeen muuttaisi piilopirttiinsä metsän siimekseen. Haastatteluja en antaisi. Mielipiteitäni en kertoisi. Muihin maihin en lähtisi muuten kuin kesällä viikoksi kanarialle. Mitään juhlia en järjestäisi. Edustuskulutt käytettäisiin ruokiin. Kokkeja minulla olisi kahdeksan. Erillinen kokki aamupalalle, keittokokki, riistakokki, kalakokki, leivonnaiskokki, leipäkokki muun muassa.
Oluttakin joisin ja joskus saattaisin illalla soitella muille presidentille esim ufoista puhuakseni. Varsinaista työtä en tekisi
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Istuisin siellä kansliassa paperipinojen seassa.
Jatkuvasti joku sihteeri / adjutantiti / päällikkö kiikuttelee lisää asiakirjoja.Olen puhelimessa, turvayhteyksillä. Kokouksia.
Keskusteluja eri alojen ihmisten kanssa.
Nato asiakirjoja. Lakitekstien lukemista.Lounas, mutta missä? Onko lounaspaikka Linnassa.
Matkojen valmistelua. Puheiden kirjoittamista.
Ainakin kuulemma Niinistö istuu iltamyöhään työhuoneessaan.Itsellä ei tarkkaa kuvaa ole siitä, mitä kaikkea presidentin työpäivään kuuluu.
Sillä presidentillähän ei mitään lakimääräistä työaikaa ole.
Presidentti on aina töissä.
Eli siis pönöttäisit. Presidenttiys ei millään tavoin muuttaisi nykyistä arkeasi ja mielenmaisemaa. Mielenkiintoista kuin puolikas lasillinen taskulämmintä hanavettä.
Putler on sellainen toivoton mt-potilas,viimeksi diagnosoitu Hitlerin reinkarnaatioksi.Johtaa nykyisin maailman suurinta ongelmajätelaitosta,haaveilee mm.Tavjasta ja Alaskan valloituksesta.
Oikeasti ongelman nytkin on näillä jotka hommaan hakee, ei nekään tiedä mitä tuleman pitää!
Voivat aavistella ja uumoilla, mutta ulkopolitiikasta kun on kyse, yhteydenotto voi tulla vaikka keskellä yötä Timbuktusta. (Sellainen paikka on olemassa).
No AP:n kaltainen presidentti olisi täysi katastrofi Suomelle. Se on virka eikä mikään lepokoti. Kannattaa harkita sijoittajan uraa mieluummin.
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta olisi tuohon tehtävään. Sen vuoksi siis älkää äänestkö mua:).
Voi kuules.. taidat olla se AINOA ja OIKEA jota
edes kannattaa äänestää!
-
Minä ainaskin aion äänestää VAIN ja AINOASTAAN
..sinua. (Onk'ok? ;))
Istuisin siellä kansliassa paperipinojen seassa.
Jatkuvasti joku sihteeri / adjutantiti / päällikkö kiikuttelee lisää asiakirjoja.
Olen puhelimessa, turvayhteyksillä. Kokouksia.
Keskusteluja eri alojen ihmisten kanssa.
Nato asiakirjoja. Lakitekstien lukemista.
Lounas, mutta missä? Onko lounaspaikka Linnassa.
Matkojen valmistelua. Puheiden kirjoittamista.
Ainakin kuulemma Niinistö istuu iltamyöhään työhuoneessaan.
Itsellä ei tarkkaa kuvaa ole siitä, mitä kaikkea presidentin työpäivään kuuluu.
Sillä presidentillähän ei mitään lakimääräistä työaikaa ole.
Presidentti on aina töissä.