Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ideoita mihin käyttää lasipurkit (esim pastakastikkeen)?

Vierailija
21.01.2024 |

Ettekai te lasijättteeseen heitä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pierujen säilömiseen.

Vierailija
2/8 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sinne, lasijätteeseen. Sehän on kierrätystä. Pastakastikkeiden kansiin jää haju ja väri, vaikka ne tiskaisi kuinka hyvin. Eli eivät kelpaa enää itsetehtyjen hillojen ja pikkelsien purkeiksi ja kansiksi. Ainakaan mulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat lasipurkit laitan lasinkierrätykseen, koska lasijäte on kierrätyskelpoista lähes ikuisesti. Kaapissani on myös kohtuullinen määrä eri kokoisia lasitölkkejä kansineen siltä varalta, että keksin jotain mitä niihin voi laittaa. Ainakin mausteita ja pähkinöitä olen niissä säilönyt.

Vierailija
4/8 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä muutama vuosi sitten noita säästin, kun syksyisin teen säilykkeitä. Ovat vaan yleensä väärän kokoisia, ja niiden kansienkin toimivuus uudelleen käytettynä on vähän arpapeliä, joten ihan surutta laitan ne kierrätykseen.

Vierailija
5/8 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän esim jos vien keittoa töihin evääksi. Pehmustettu eväslaukku kulmäpatruunoilla niin ei kolise. Muovirasioita en ostele. Mutta ei toki tarvitse kymmenittäin. No itse asiassa en ostele pastakastikkeitakaan valmiina juuri ikinä. 

Vierailija
6/8 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just sinne, lasijätteeseen. Sehän on kierrätystä. Pastakastikkeiden kansiin jää haju ja väri, vaikka ne tiskaisi kuinka hyvin. Eli eivät kelpaa enää itsetehtyjen hillojen ja pikkelsien purkeiksi ja kansiksi. Ainakaan mulle.

Darling! Mummoni laittoi juuri siksi aina purkin ja kannen väliin voipaperin ennen kuin ruuvasi kannen kiinni. Vielä kaunis ruutukangas purkin päälle kaulasta nyörillä tai narulla sitoen ja kauniilla käsialalla etiketti päivämäärineen. Siistiin riviin kellarin pitsireunasomisteiseen hyllyyn odottamaan lastenlapsia lettukesteille 😍

Vierailija
7/8 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pari sellaista lasipurkkia kynätelineinä työpöydällä.  Toisessa lyijykyniä ja toisessa kuulakärkikyniä.

Yksi pieni lasipurkki on keittiön pöydällä ja siinä on ksylitolipurkkatyynyjä.  Ruoan jälkeen nappaan siitä pari purkkaa katkaisemaan happohyökkäystä.  On ihan hauskan näköinen, kun purkat on erivärisiä ja ne näkyy värikkäänä lasin läpi.  

Keittiössä on avohyllyllä vähän isompia lasipurkkeja, joista yhdessä on tummaa makaronia, toisessa puuroriisiä, kolmannessa rakettispagettia jne.  Useimmin käytetyt on siinä kätevämmin käsillä eikä tarvii aina aukoa keittiön yläkaapin ovea.  Ovat myös ihan hauskan näköisiä.  Itselläni ei ainakaan haise kannet yhtään millekään.  Ja mulla on tarkka nenä.

Pienemmissä lasipurkeissa mulla on ainakin steviaa ja parissa purkissa mustaherukkarouhetta.  Piti laittaa kahteen purkkiin, kun yhteen ei mahtunut.  

Yksi kaverini kerää pikkukolikoita lasipurkkiin, mutta mulle ei juuri kolikoita kerry, kun maksan kortilla lähes aina.

Vierailija
8/8 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kapea kaprispurkki ilman kantta spagettimittana. Just sopiva; siinä pysyy spagetit pystyssä kun punnitsen ne. Olen superhuono arvioimaan määrää ja näin saan aina sopivasti mitattua yhden annoksen. Tai vaikka kaksi jos on toinenkin syöjä.