Paljon autoon menee rahaa kuukaudessa? Enemmän kuin bussikorttin(70e)??
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä taitaa vakuutus olla jotain 30 euroa/kk ja vero alle 200 euroa/vuosi. Bensoihin menee mikä menee, sehän riippuu miten paljon autolla ajetaan ja pysäköinnissä sama, hinta riippuu siitä minne pysäköi ja milloin. Me ajetaan hyvin vähän, kun liikutaan pääasiassa fillarilla. Auto on vanha ja maksettu, niin siitä ei vakuutuksen ja veron lisäksi ole muuta kiinteää kulua.
On aika halpa vero. Onkohan nyt kyseessä ihan oikea auto
kyllä voi hyvinkin olla. Mulla itsellä on 240 vuodessa joten tuo on vielä pienipäästöisempi. Edellinen oli 280e vuosi
Nuhapumppu se kylläkin voi olla.
Kauheita summia. Ikinä ei ole autoa ollut ja ihan leveästi on elellyt vähän vaatimattomallakin palkalla.
No itellä on ollut sama vanha auto 4,5 vuotta eli 54 kuukautta
Kulut:
Auton osto 1 500€
Huollot+korjaukset+renkaat yht. 1 000€
Katsastukset+verot+vakuutukset vähän alle 600€/vuosi.
Eli 3100€/54kk~57,41€/kk.
Polttoaine sitten tohon lisäksi. Meidän ajolla menee tankki kuukaudessa eli tällä hetkellä n. 70€/kk, mutta tuossa vain sellainen muutama sata km/kk ajoa, kun tuo auto on vain työmatkaa varten.
Mulla noin 10 000€ auto, josta maksan yhä rahoitusta 135€/kk niin menee noin 400€/kk. Tähän sisältyy huollot, polttoaineet, vakuutus ja parkkimaksut. Renkaita ja renkaanvaihtoa ei laskenut.
Vierailija kirjoitti:
Autojen eroista huolimatta voi varmuudella sanoa, että kalliimpi on kuin bussikortti.
Huomattavasti kalliimpi kuin bussikortti. Auton hinta, polttoaine, vakuutukset, huolto, autovero. Tämän kun jakaa vuodelle, niin useita satasia/kk. Itsellä tulee reilu 400€ kk nämä kulut huomioiden.
Vakuutukset 900+ katsastus70+ polttoaine , riippuen ajomäärästä + renkaat+ huollot+ mahdolliset remontit= yht 250 e/kk ja tuohon on lisättävä vielä vuotuinen arvon alennus ja se että olet maksanut siitä autosta suht kalliin hinnan. +++ pysäköintimaksut.
Auto kannattaa hankkia vain silloin ,kun asuu sellaisen matkan päässä, ettei voi käyttää julkisia, fillaria tai jalkoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä taitaa vakuutus olla jotain 30 euroa/kk ja vero alle 200 euroa/vuosi. Bensoihin menee mikä menee, sehän riippuu miten paljon autolla ajetaan ja pysäköinnissä sama, hinta riippuu siitä minne pysäköi ja milloin. Me ajetaan hyvin vähän, kun liikutaan pääasiassa fillarilla. Auto on vanha ja maksettu, niin siitä ei vakuutuksen ja veron lisäksi ole muuta kiinteää kulua.
On aika halpa vero. Onkohan nyt kyseessä ihan oikea auto
kyllä voi hyvinkin olla. Mulla itsellä on 240 vuodessa joten tuo on vielä pienipäästöisempi. Edellinen oli 280e vuosi
Nuhapumppu se kylläkin voi olla.
No ei ole nuhapumppu. On pieni päästöinen, alle 200€/vuosi.
Mä en tajua, miksi jotkut pienituloiset ihmiset hankkivat auton, jos se ei ole aivan välttämätöntä. Eräskin Citymarketin myyjänä työskentelevä tyyppi asuu isossa kaupungissa, jossa on hyvä joukkoliikenne, omistaa auton ja kulkee sillä 5min työmatkat, vaikka se veisi ehkä vartin fillarilla ja kävellenkin nuori ihminen voi sen matkan tehdä tarvittaessa.