Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin kevytversion parisuhteen

Vierailija
21.01.2024 |

Ajattelin, että kun on esim kevytyrittäjiä, niin miksei voisi olla myös kevytversio parisuhteesta? Tai toki ehkä voi, mutta se tuskin on kovin suosittua.

Eli kevytversion parisuhteeseen kuuluisi, että ollaan sitoutuneita siihen parisuhteeseen, mutta kummallakin olisi sen rinnalla myös oma selkeä elämä. Asuttaisiin omissa asunnoissa ja ei esimerkiksi aina tarvisi sitouttaa kaikkia omia menoja ensisijaisesti sen parisuhteen ehdoilla. Toki kumppania nähtäisiin säännöllisesti ja hänenkin kanssaan tehtäisiin asioita, koska muutoin se ei olisi parisuhde.

Kommentit (219)

Vierailija
41/219 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av-mamman dilemma: On seksuaalisia ja läheisyyteen liittyviä tarpeita, mutta yhteen ei voi muuttaa saati naimisiin mennä, koska oma rauha katoaisi ja alkaisi ankara valtataistelu sisustusratkaisuista.

siksi niin monella on koira.

Vierailija
42/219 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Minäkin haluan kuvaillun mukaisen parisuhteen. Mutta mies haluaa "all in". Huoh... miksi miesten pitää olla sellaisia avuttomia riippakiviä

Hän ajattelee, että saa sinusta elättäjän itselleen kun muutatte yhteen. Sinä saat sitten ostaa kaikki ruuat ja maksaa laskut , kotitöitä unohtamatta 

Tässä näkee miten vääristynyt kuva on parisuhteesta. kiitos feminismin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/219 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuollainen sopii silloin, jos suhteen ei ole tarkoitus olla vakava. Sellainen satunnainen tapailusuhde, ei mikään avioliitto tai rakkaussuhde. 

Panosuhde.

Vierailija
44/219 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä olen Myös samoilla linjoilla AP:n kansss.

Kerran kävin Tinder -ensitreffeillä 39-vuotiaan miehen kanssa. Hän oli aivan äimän käkenä, kun minä sanoin, etten ole kiinnostunut saman talouden jakamisesta, eli avoliitosta. Sitä paitsi se olisi tosi monimutkaista, kun mun pitäisii  myydä tai vuokrata mun asunto. Helpompaa on kun molemmilla on omat asunnot. Tähän mies sanoi että hänen mielestään parisuhteeseen kuuluu se, että asutaan yhdessä ja se ei ole parisuhde jos ei asuta yhdessä. Lisäksi hän kertoi, että on elämänsä aikana muuttanut 20 kertaa. 

Oikeassahan hän oli. Kyseessä on seksi suhde.

Vierailija
45/219 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja haluan juuri tuollaisen parisuhteen. Näen mahdottomaksi sen, että oltaisiin kiinnostuneita täysin samoista asioista ja täysin samalla tavalla. Oltaisiin lisäksi fyysisesti kiinnostuneita toisistamme ja henkisesti samalla aaltopituudella. Kaikki velvollisuudet, elämäntavat ja aikataulutkin pitäisi olla samanlaiset, että se 24/7 yhteiselämä olisi mahdollista.

Näistä syistä näen ainoana vaihtoehtona kevytparisuhteen, jossa nähdään sitten kun sopii, ja vaikka nähdään harvemmin, se ei ole keneltäkään pois.

Ja mikä parasta ei ole mikään ongelma käydä näitä parisuhde juttuja harrastamassa useamman ihmisen kanssa kunhan muistaa kumin.

Vierailija
46/219 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja haluan juuri tuollaisen parisuhteen. Näen mahdottomaksi sen, että oltaisiin kiinnostuneita täysin samoista asioista ja täysin samalla tavalla. Oltaisiin lisäksi fyysisesti kiinnostuneita toisistamme ja henkisesti samalla aaltopituudella. Kaikki velvollisuudet, elämäntavat ja aikataulutkin pitäisi olla samanlaiset, että se 24/7 yhteiselämä olisi mahdollista.

Näistä syistä näen ainoana vaihtoehtona kevytparisuhteen, jossa nähdään sitten kun sopii, ja vaikka nähdään harvemmin, se ei ole keneltäkään pois.

Ja mikä parasta ei ole mikään ongelma käydä näitä parisuhde juttuja harrastamassa useamman ihmisen kanssa kunhan muistaa kumin.

Minulla ei ainakaan riitä energia useaan tuollaiseen. Yhdessäkin on jo tarpeeksi hommaa, ja täysin ilmankin tämä on todella fine.

Vierailija
47/219 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin myös kevyt version parisuhteesta. Parisuhde olisi sellainen että olisi eri osoitteet molemmilla, nähtäisiin kerran tai kaksi viikossa ja seksiä olisi silloin. Muutenkin vapaana saisi molemmat olla ja omaa rauhaa pitää olla paljon.

T:ikisinkkumies

Sopii paitsi, että voitaisiin nähdä 2 kertaa kuussa. Positiivista, että ei tarvitsisi katsella vonkaamista. 

Vierailija
48/219 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse virittämässä tällaista suhdetta. Ei sitä jaksa naista 24/7. 

M46

Vierailija
49/219 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että vanhemmassa ikäluokassa on paljonkin tuollaisia suhteita, itsellänikin on. Kun on lapset aikuisia ja omillaan ja kummallakin omat kodit, tämä on ihan parasta.

Tavattiin syksyllä 2005, silloin molempien lapset asui kotona ja oli teinejä, nyt ollaan jo isovanhempia tahoillamme. Tapaamme poikkeuksetta joka viikonloppu vähintään (joskus teen viikolla etätöitä miehen luona), välimatkaa on lähes 200 km. Lomat vietetään yhdessä, nyt jo suunnitellaan ensi kesän lomareissuja. Soitellaan lähes joka ilta, vähintään joka toinen ilta. 

Vierailija
50/219 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kevyt versio parisuhteesta ole ns. fuck buddy. Sopii varmaan useimmille miehille hyvin.

No ei kyllä ole. Ei fb-suhteessa nähdä juurikaan muutoin kuin satunnaisesti panemisen merkeissä ja sen lisäksl voi käytännössä selän takanakin nussia ketä muuta haluaa.

Vierailija
51/219 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse määrittele parisuhdettani kevytversioksi, yhdessä ollaan oltu seitsemän vuotta aika lailla aloituksessa kuvatulla mallilla. On omat asunnot, yhdessä vietetään 2-4 yötä viikossa, viikonloput ja lomat yleensä vietetään aika tiiviisti yhdessä. Meillä on omat rahat, ja kumpikin hoitaa kotinsa, taloutensa ja hankintansa oman mielensä mukaan. Olemme kyllä toistemme tukena myös taloudellisesti, jos tarve vaatii, autamme toisiamme käytännön asioissa ja suunnittelemme tulevaisuutta yhdessä. Suhteemme on monogaminen, eikä meillä ole lapsia. Lasten kanssa tällainen ei varmaankaan onnistuisi, tai olisi ainakin hämmentävää ja epäkäytännöllistä. Parisuhteestamme puuttuvat rahankäyttöön, siisteysstandardeihin ja kotitöiden jakamiseen liittyvät konfliktit kokonaan, emmekä kaipaa tai tarvitse arjen jakamista yhteisasumisen ja kaiken ajankäytön yhtenäistämisen kautta. Meille tämä sopii hienosti. 

Vierailija
52/219 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Minäkin haluan kuvaillun mukaisen parisuhteen. Mutta mies haluaa "all in". Huoh... miksi miesten pitää olla sellaisia avuttomia riippakiviä

Samaa ihmettelen. Aikuiset, yli 50-vuotiaat miehetkin odottavat jotain täysihoitoa. Kuvitteleeko ne, että naisilla on halu hoivailla miesvauvoja, joilla itsellään ei ole velvollisuutta osallistua edes ruokamenoihin. Joten tällaiseenkin äijään törmänneenä mieluummin yksin kuin itseäni 30 kiloa painavampaa äijää ruokkien. Käenpoikanenhan sellainen on.

Vierailija
53/219 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Av-mamman dilemma: On seksuaalisia ja läheisyyteen liittyviä tarpeita, mutta yhteen ei voi muuttaa saati naimisiin mennä, koska oma rauha katoaisi ja alkaisi ankara valtataistelu sisustusratkaisuista.

siksi niin monella on koira.

Miehillä on koira. Siksi PS:lle on huutava ongelma eläimiinsekaantuminen. 

Vierailija
54/219 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin myös kevyt version parisuhteesta. Parisuhde olisi sellainen että olisi eri osoitteet molemmilla, nähtäisiin kerran tai kaksi viikossa ja seksiä olisi silloin. Muutenkin vapaana saisi molemmat olla ja omaa rauhaa pitää olla paljon.

T:ikisinkkumies

Eikös tuollaista kutsuta seksisuhteeksi, jos tavataan vain seksin merkeissä? 

Vierailija
55/219 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko oikea kohtaaminen?

Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.

Vierailija
56/219 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse melkein kymmenen vuotta tuollaisessa erillissuhteessa. Oltiin yhdessä mutta molemmilla omat asunnot. Se toimi mulle siinä suhteessa kun omat tunteet ei olleet mitenkään erityisen vahvat. Suhde loppui kun rakastuin. Ja kun rakastuin, halusin kaiken. 

Enkä tarkoita sitä etteikö joku voisi rakastaa ja haluta silti olla erossa ison osan ajasta. Itse en vaan ollutkaan sellainen. 

Vierailija
57/219 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin jaksaisin kovinkaan montaa vuotta rampata naisen luona / toisin päin. Tuollaiset kevytmallit kuulostavat aina paljon paremmilta, kuin todellisuus sitten on. Ihan sama, kuin kaiken maailman fb ja seksisuhteissa. Aina seuraa vain draamaa ja pahaa mieltä, loppujen lopuksi.

Vierailija
58/219 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en asuisi mun miehen kanssa yhdessä jos ei olisi päätetty perustaa perhettä. Meidän unirytmit on aika erilaiset ja olen tosi huono-uninen. Mä oikeastaan tarvisin oman makuuhuoneen, mutta ei ole oikein varaa vielä yhteen makkariin.

Meidän sisustusmaut ja siisteyskäsitykset eroaa ihan hirveästi. En haluaisi kotiini paljoa tavaraa. Mies taas ei kykene luopumaan mistään. Molemmat syötiin tosi erilaisia ruokia omissa kodeissa. Mä haluisin asua mieluusti vaikka kerrostalossa jossain ytimen liepeillä. Mies haluaa omakotitalon kauempaa. Ja kun kumpikin olisi vastuussa vain omista sotkuistaan, ei tarvisi kummankaan kiukutella siitä miten kotityöt jakaantuu.

En haluaisi tunnetasolla kevyttä, mutta käytännöntasolla kyllä.

Vierailija
59/219 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainenkin parisuhde kelpaisi minulle erittäin hyvin. Kaipaan vaan kumppania elämääni, parisuhteen muodolla ei niin väliä.

Vierailija
60/219 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksisuhde keksitty uudelleen.