Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Mä oon tykästynyt eniten näistä vähiten puhutuista Kreikan(?) ta ta ta ta ta biisiin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italia noussut oddseissa kakkoseksi. Miksi..?
koska on potentiaalinen voittaja
San remon finalisteista Mangolla on Spotifyssa vasta neljänneksi eniten kuunteluja, pelkästään Mahmoodin Tuta goldia on kuunneltu lähes 20 miljoonaa kertaa enemmän!
Angelinalla oli viime vuonna pari ensimmäistä hittiä mutta muuten se on nuori ja uusi artisti verrattuna näihin mahmoodeihin ja annalisoihin. Joten sikäli ei yllätä ettei ole vielä niin korkealla. Viisumenestykseen tuo ei suoraan vaikuta.
Angelinahan ei ollut finaalissa yleisön suosikki, vaan se oli Geolier, joka sai 60% puhelinäänistä. Angelina oli juryjen suosikki. Pakko sanoa
Geolierin suosio oli varmaan jotain ma fia-juttuja. Niin mitäänsanomaton biisi sai yhtäkkiä suunnilleen koko Napolin äänestämään itseään. Kun kisassa kuitenkin oli näitä Annalisoja ja Mahmoodeja, Iramakin viiden parhaan joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon tykästynyt eniten näistä vähiten puhutuista Kreikan(?) ta ta ta ta ta biisiin :D
Kreikka on paras. Samoin Portugali on todella kaunis, vaikka en heti sitä tajunnut. Lisäksi pidän Norjasta. Huumoriosastolta Alankomaista ja Virosta. Myös Israel kelpo biisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on kaikinpuolin laadukas tuotos. Hyvä laulaja, biisin rakenne, sanat, ja meininki. Italia saa aina hyvät yleisöpisteet ja raaditkin arvostaa tätä ammattimaisuutta. Siksi on syytä olettaa sen olevan korkealla.
On hyvin tuotettu joo, mutta ei tarpeeksi omaperäinen voittajaksi.
Angelina Mangon kannattajalla ei taida olla ihan faktat hallussa. Esimerkiksi Geolier on todella suosittu artisti, jolla on instassakin 2,7 miljoonaa seuraajaa. Mahmood on kansainvälisestikin tunnettu ja häntä kuunnellaan myös Italian ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Angelina Mangon kannattajalla ei taida olla ihan faktat hallussa. Esimerkiksi Geolier on todella suosittu artisti, jolla on instassakin 2,7 miljoonaa seuraajaa. Mahmood on kansainvälisestikin tunnettu ja häntä kuunnellaan myös Italian ulkopuolella.
Minä joka haukuin Geolierin en ole sama kommentoija kuin Angelina Mangon kannattaja. Minä olin team Mahmood.
Joo ei täällä taida olla varsinaisia angelina mango-faneja, vaikka itsekin la noiaa usein puolustelen. San remo vaan oli tänä vuonna niin hyvä että oli monia suosikkeja, ja voittajakin tasokas. Viisumenestykseen ei vaikuta ketä jäi karsintoihin tai tässä tilanteessa san remoon, viisukatsojat eivät niistä tiedä, joten valinnan jälkeen voittajaa pitää verrata muihin viisubiiseihin eikä enää oman maan muihin biiseihin. Omakin suosikki oli mahmood mutta se ei viisuissa ole jotenka siihen vertailu on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on kaikinpuolin laadukas tuotos. Hyvä laulaja, biisin rakenne, sanat, ja meininki. Italia saa aina hyvät yleisöpisteet ja raaditkin arvostaa tätä ammattimaisuutta. Siksi on syytä olettaa sen olevan korkealla.
On hyvin tuotettu joo, mutta ei tarpeeksi omaperäinen voittajaksi.
Kyllä se noista muista naisten laulamista menevistä biiseistä erottuu. Siinä on samaa Saksan Lenan kanssa, karismaattinen nuori nainen vetää mukaansatempaavan biisin omalla koreolla ilman väkinäisyyttä. Tosin Angelinalle tulee varmaan tanssijoita mutta silti, se on viimeisen päälle mietittyihin slay girl-biiseihin verrattuna nimenomaan vähän outolintu ja quirky hyvällä tavalla, vaatteista lähtien.
Viisufanit tuppaa yliarvostamaan naisia kaikissa viisusovelluksissa tuloksiin nähden, joten voittoa ei välttämättä tule, mutta luultavasti hyvä sijoitus silti.
On kyllä mukava vuosi kun voittajasta eikä edes top viidestä ei ole mitään tietoa. Tai no Ukrainan, Italian ja Kroatian voi ounastella siellä olevan, mutta noin muuten on ihan auki. Sveitsin voittopotentiaali on kova mutta siinä on riskejä kuten laulun vaikeus ja mahdollinen stailauksen överiys.
Hollanti ois muuten tosi vahvoilla mutta raati arveluttaa, nyt kun on monta hyvää raatibiisiä ja pari yleisörohmuakin niin Joostin pitäis sekä voittaa yleisöt Kroatian edestä että olla top 5 raadissa, mikä voi olla vaikeaa.
Tän takia ne Italiat ja Belgiat on oddseissa korkealla, koska on hyvin mahdollista että joku tällainen tasaisen hyvä joka saa sekä raadilta että yleisöltä hyvin pisteitä, voittaa noiden muiden edestä. 2019 oli just tällainen, Hollanti tuli raadissa kolmanneksi ja yleisöäänissä toiseksi.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä mukava vuosi kun voittajasta eikä edes top viidestä ei ole mitään tietoa. Tai no Ukrainan, Italian ja Kroatian voi ounastella siellä olevan, mutta noin muuten on ihan auki. Sveitsin voittopotentiaali on kova mutta siinä on riskejä kuten laulun vaikeus ja mahdollinen stailauksen överiys.
No älä! En katsonut vuonna 2019 ja se on viimesin missä ei ollut kai mitään ultimaattista suosikkia? 2018 minusta toy oli voittaja ihan selkeesti, mutta en muista kuinka lähelle se kyrpoksen tanssija lopulta sitten pääsi.
Mun epäsuosittu mielipiteeni on, että kroatialla on mahdollisuus flopata eli olla top vitosen ulkopuolella. Ei osaa laulaa kovin hyvin, pieni maa, miten pystyvät tukemaan täysin noviisia, järkyt paineet, pieni budjetti ei mahdollista tehdä kovin näyttävää liveä. Italia on tällä hetkellä varmin liveonnistujista. On osoittanut sen jo. Sveitsi on vielä ihan mysteeri. Biisi on kiva.
Vierailija kirjoitti:
Hollanti ois muuten tosi vahvoilla mutta raati arveluttaa, nyt kun on monta hyvää raatibiisiä ja pari yleisörohmuakin niin Joostin pitäis sekä voittaa yleisöt Kroatian edestä että olla top 5 raadissa, mikä voi olla vaikeaa.
Tän takia ne Italiat ja Belgiat on oddseissa korkealla, koska on hyvin mahdollista että joku tällainen tasaisen hyvä joka saa sekä raadilta että yleisöltä hyvin pisteitä, voittaa noiden muiden edestä. 2019 oli just tällainen, Hollanti tuli raadissa kolmanneksi ja yleisöäänissä toiseksi.
Minusta hollanti ja kroatia taistelevat samoista äänistä. Hollannin esiintyjä on tosi kokenut ja ottaa lavan ihan eri tavalla haltuun. Itse tykkään myös enemmän europapasta vaikka en usko sen voittoon. Top vitonen ihan mahdollinen.
Heikko vuosikerta, eipä tee mieli kuunnella. 2021 oli viimeksi oikein hyvä vuosi.
Tällä hetkellä oma suosikki on Liettua ainakin spotify-versiona. Ja se laulaja Silvester vaikuttaa symppikseltä tyypiltä kun instassa oon seurannu. Ja kiva kun ei laula englanniksi. On kyllä siinä mielessä mielenkiintoinen vuosi kun ei ole niin selkeää voittajaa ja useampi hyvä kappale jotka saattaa livenä yllättää :)
Viime vuoden pisteidenjako ärsyttää vielä niin paljon että en ehkä sitä osuutta tänä vuonna katso (koska edelleen raatien osuus pisteistä 50% mikä on liikaa), mutta jokaisen maan esityksen kyllä aion katsoa semeissä ja finaalissa.
Yllätyksenä suomalaisille Palestiinaa rakastaville Israel voittaa, tuomarien inhon vuoksi Europapa tippuu kuudenneksi yleisön halutessa sen toiseksi, Kroatia on tuomariäänten vuoksi vasta neljäs, yleisöäänten mukaan ensimmäinen, Italia kakkonen (lähinnä juryn ykkössijan vuoksi, mutta tietty Välimeren kansa tuollaista rakastaa), Sveitsi seitsemäs (live tökkii, mutta hyvä esitys muuten kuin laulullisesti), tylsä mutta upea esiintyjä Ranska yllättää ja on kolmas.Ja Ruotsi on vasta viides someplagiointivideoiden takia. Valitettavasti saksalaisten vihaama oma edustaja ei tulekaan viimeiseksi, kuten ovat nyt vielä varmoja, vaan sijoittuu kahdeksanneksi, mielestäni muuten yksi parhaista biiseistä tänä vuonna, saisi sijoittua paremmin. Top kymppiin voi vielä päästä jopa Olly Alexander, vaikka biisi on kyllä aika tylsä, epäilen, mutta hän ja Puolan Luna kamppailevat yhdestä sijasta kympin sisällä. Sen toisen vielä vapaana olevan sijan finaalikympistä jakavat Kypros ja Kreikka, jompikumpi siis välimerellisen kansan edustuksen äänestämänä pääsee sisäpiiriin.
Omaan makuun tästä ennustuksesta vain Saksa, Sveitsi, Ruotsi ja Puola, omat suosikit kuten Viro, Itävalta ja Suomi eivät tule sijoittumaan korkealle, jos siis finaaliin pääsevätkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä! En katsonut vuonna 2019 ja se on viimesin missä ei ollut kai mitään ultimaattista suosikkia? 2018 minusta toy oli voittaja ihan selkeesti, mutta en muista kuinka lähelle se kyrpoksen tanssija lopulta sitten pääsi.
Mun epäsuosittu mielipiteeni on, että kroatialla on mahdollisuus flopata eli olla top vitosen ulkopuolella. Ei osaa laulaa kovin hyvin, pieni maa, miten pystyvät tukemaan täysin noviisia, järkyt paineet, pieni budjetti ei mahdollista tehdä kovin näyttävää liveä. Italia on tällä hetkellä varmin liveonnistujista. On osoittanut sen jo. Sv
2021 oli edellinen avoin vuosi lähinnä sen takia että se oli hemmetin tasokas monella voittajaehdokkaalla. Voittajasta ei ollu tietoa ennen harkkoja, jolloin nähtiin että måneskinilla oli hyvä show kasassa, mutta niin oli muillakin. kisa oli kovaa loppuun asti ja måneskin voitti niukasti. Jotain tällaista voi olla luvassa.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä oma suosikki on Liettua ainakin spotify-versiona. Ja se laulaja Silvester vaikuttaa symppikseltä tyypiltä kun instassa oon seurannu. Ja kiva kun ei laula englanniksi. On kyllä siinä mielessä mielenkiintoinen vuosi kun ei ole niin selkeää voittajaa ja useampi hyvä kappale jotka saattaa livenä yllättää :)
Viime vuoden pisteidenjako ärsyttää vielä niin paljon että en ehkä sitä osuutta tänä vuonna katso (koska edelleen raatien osuus pisteistä 50% mikä on liikaa), mutta jokaisen maan esityksen kyllä aion katsoa semeissä ja finaalissa.
Mä aion kattoo pisteet suurella mielenkiinnolla just siks, kun ei oo omasta puolesta jännitettävää tänä vuonna :D niin on helpompi seurata. Kiinnostaa myös miten raati käyttäytyy viime vuoden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun epäsuosittu mielipiteeni on, että kroatialla on mahdollisuus flopata eli olla top vitosen ulkopuolella. Ei osaa laulaa kovin hyvin, pieni maa, miten pystyvät tukemaan täysin noviisia, järkyt paineet, pieni budjetti ei mahdollista tehdä kovin näyttävää liveä. Italia on tällä hetkell
Kyllä måneskin oli oddseissa ykkösenä ja muutenkin vahvoilla.
Måneskin oli lopulta ykkösenä mutta ei koko aikaa, viisuviikolle tultaessa tilanne oli auki jos oikein muistan. Ja Ranskan kanssa oli jännitettävää, niiden juryshow meni hyvin että luulin että ne voittaa, mutta Sveitsi teki niin loistavan laulusuorituksen että raativoitto oli ansaittu.
ei merkkaa mitään kun italialaisten omia kuuntelijoita. Viisupiireissä italia on selvästi tykätyimmistä viisukappaleista tänä vuonna. Siinä on minusta eniten tällä hetkellä sekä jury että yleisöäänipotentiaalia.