Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17808)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nemo on kyllä ihana. En ymmärrä miten jotku ei tykkää tuosta persoonasta ja luonteesta yhtään. On ihanan aidon ja ystävällisen oloinen. Kyllä lämmitti mieltä kun monet artistit mm Kreikan, Portugalin, Ranskan ja Irlannin halasi Nemoa jo pisteiden laskun aikana. Ja moni muukin artisti kehunut. Hyvä voittaja. Toivottavasti Nemo persoonana ja Sveitsin viisut muutenkin yhdistäisivät taas ihmisiä ja eri maita ensi keväänä.
Mua koskettaa nemossa matka artistina. Lapsesta asti tehnyt musiikkia, selvästi erityislahjakas. Ensimmäiset viraalit räppihetket ovat edelleen hienoja. Ensimmäiset hitit 16-18- vuotiaana, nämä muistetaan hyvin sveitsissä. Elänyt omalla musiikilla n. 16-vuotiaasta asti, se on jo jotain! Pitkä matka jo takana, siinä itsensä löytäminen muunsukupuolisena ja sitten tämä täydellinen myrsky: oikea paikka oik
Kaksi asiaa: kautta aikain on eri kulttureissa ollut "kolmansia sukupuolia" eli mies-nainen biologisesta jaottelusta poikkeavia identiteettejä. Toisekseen Nemo ei ole hetero eikä siis ole heterosuhteessa vaikka biologisesti päälle päin näyttäisi siltä.
^ Jep. Ei kaksi biseksuaaliakaan muutu heteroiksi siksi että ovat mies-nainen-suhteessa. Eikä muunsukupuolisuuden kokemus ole keneltäkään mitään pois, miksi en hyväksyisi ihmisiä sellaisina kuin he ovat?
Minä tuen kyllä nemon ja muiden muunsukupuolisuuteen. Näitähän onnollut iät ja ajat. Se ei vähennä valtaväestön oikeuksia että vähemmistöt saa oikeuksia.
Mun nuoruudessa mm. homot hakattiin kadulla ja kouluissa ja kukaan ei olisi uskonut että heitä joku kaunis päivä kohdellan ihmisinä jotka saavat mennä naimisiin ja hankkia lapsia eri keinoin. Eipä ole kauan siitäkään kun naisilla ei ollut perusoikeuksia. Mielellään silloin monet olisivat pysäyttäneet oikeuksien jaon kaikille.
Ei ole olemassa jotain hetkeä jossa kehitys pysähtyy. Eteenpäin mennään ja hyvä niin🌈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Krotialaiset ovat huonoimpia häviäjiä viisuissa ehkä ikinä. Se joka ei sitä näe on luultavasti samaa pas kasakkia itse.
Niitten käytös vaikuttaa enemmän siltä kuin he olisivat voittaneet, juhlia joka paikassa, palomiehet ja poliisit tanssii Rim Tim Tagi Digiä, ruokakauppaketju virkkaa kissapitsiliinan ja lentoyhtiö laittaa istuimien selkänojille pitsiliinat... Anna heidän iloita, ei se ole keneltäkään pois.
Suomessa Helsingin rautatieaseman patsaatkin puettiin vihreisiin boleroihin, samoin kuuluisa Oulun polliisi jne jne. Sehän oli vain hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Krotialaiset ovat huonoimpia häviäjiä viisuissa ehkä ikinä. Se joka ei sitä näe on luultavasti samaa pas kasakkia itse.
Suomen ja Norjan jälkeen.
Moi pas kakasa. Paljon ennen Suomea. Ja miksi vedät Norjan tähän edes mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nemo on kyllä ihana. En ymmärrä miten jotku ei tykkää tuosta persoonasta ja luonteesta yhtään. On ihanan aidon ja ystävällisen oloinen. Kyllä lämmitti mieltä kun monet artistit mm Kreikan, Portugalin, Ranskan ja Irlannin halasi Nemoa jo pisteiden laskun aikana. Ja moni muukin artisti kehunut. Hyvä voittaja. Toivottavasti Nemo persoonana ja Sveitsin viisut muutenkin yhdistäisivät taas ihmisiä ja eri maita ensi keväänä.
Mua koskettaa nemossa matka artistina. Lapsesta asti tehnyt musiikkia, selvästi erityislahjakas. Ensimmäiset viraalit räppihetket ovat edelleen hienoja. Ensimmäiset hitit 16-18- vuotiaana, nämä muistetaan hyvin sveitsissä. Elänyt omalla musiikilla n. 16-vuotiaasta asti, se on jo jotain! Pitkä matka jo takana, siinä itsensä löytäminen muunsukupuolisena ja sitten tämä täydellinen myrsky: oikea paikka oik
Rottaseksuaalisuus on sairaus.
Vierailija kirjoitti:
^ Eikä muunsukupuolisuuden kokemus ole keneltäkään mitään pois, miksi en hyväksyisi ihmisiä sellaisina kuin he ovat?
tämä
Rottaseksuaalisuus on sairaus.
Koska huomasit sairastuneesi ja millaisesta sairaudesta on kyse? En ole tällaisesta sairaudesta aiemmin kuullutkaan. Ps. ketjussa keskustellaan tämän vuoden Euroviisuista eikä eksoottisista sairauksista. Paranemisia!
Ei ne muunsukupuoliset paljoa pyydä, vain että voi virallisesti olla se kolmas vaihtoehto. ei ole iso juttu eikä keltään pois.
Tuttavaperheeseen syntyi muunsukupuolinen vauva. On se nyt ihan järjetöntä että vanhempien pitää nopalla heittää että kumpi tästä nyt tulee. Lääkärit sanoivat että ruksikaa kaavakkeeseen tyttö tai poika, ihan sama. Parempi olisi että voisi ruksia sen kolmannen vaihtoehdon ja sitten vaan katsoa miten lapsi kasvaa ja saa sitten itse päättää mitä on. Onneksi eivät sentään halunneet leikellä lasta että sopii paremmin johonkin muottiin.
Muunsukupuolisuus näyttää kiinnostavan ko henkilöitä itseään paljon enemmän kuin ulkopuolisia. Jopa niin paljon, että sitä pitää korostaa. Euroviisuissa oli nyt 2-3 muunsukupuolista ja asia tehtiin selväksi nopeasti ikään kuin sillä olisi jotakin merkitystä laulukilpailun kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitten käytös vaikuttaa enemmän siltä kuin he olisivat voittaneet, juhlia joka paikassa, palomiehet ja poliisit tanssii Rim Tim Tagi Digiä, ruokakauppaketju virkkaa kissapitsiliinan ja lentoyhtiö laittaa istuimien selkänojille pitsiliinat... Anna heidän iloita, ei se ole keneltäkään pois.
Suomessa Helsingin rautatieaseman patsaatkin puettiin vihreisiin boleroihin, samoin kuuluisa Oulun polliisi jne jne. Sehän oli vain hauskaa.
Joo kun kannustettiin Käärijää voittoon. Ennen kisoja siis. Käärijäkin sentään itse ymmärsi ettei mitään kansanjuhlia tarvita torilla kun ei voittoa tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kun kannustettiin Käärijää voittoon. Ennen kisoja siis. Käärijäkin sentään itse ymmärsi ettei mitään kansanjuhlia tarvita torilla kun ei voittoa tullut.
Ai huono häviäjä juhlii kakkossijaa 😂 onpa outo määritelmä huonolle häviäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Muunsukupuolisuus näyttää kiinnostavan ko henkilöitä itseään paljon enemmän kuin ulkopuolisia. Jopa niin paljon, että sitä pitää korostaa. Euroviisuissa oli nyt 2-3 muunsukupuolista ja asia tehtiin selväksi nopeasti ikään kuin sillä olisi jotakin merkitystä laulukilpailun kannalta.
Hohhoijakkaa.
Pakko myöntää että mulla on mennyt sympatiat Kroatialaisfaneja kohtaan siitä, että ovat keskittyneet haukkumaan Nemoa kappaleeseen ja musiikkiin liittymättömistä syistä. Siis se kitinä pinkistä hameesta ja katkera setti kuinka "tavallisella valkoisella katolisella heterolla ei ole mitään mahdollisuuksia" jne. Alkaa vaan noiden kommenttien jälkeen tuntua, että oikeastaan hyvä kun ei voittanut jos kerran kannattajat ovatkin noin ahdasmielistä jengiä.
Vierailija kirjoitti:
Pakko myöntää että mulla on mennyt sympatiat Kroatialaisfaneja kohtaan siitä, että ovat keskittyneet haukkumaan Nemoa kappaleeseen ja musiikkiin liittymättömistä syistä. Siis se kitinä pinkistä hameesta ja katkera setti kuinka "tavallisella valkoisella katolisella heterolla ei ole mitään mahdollisuuksia" jne. Alkaa vaan noiden kommenttien jälkeen tuntua, että oikeastaan hyvä kun ei voittanut jos kerran kannattajat ovatkin noin ahdasmielistä jengiä.
Sitä samaa kitinää on myös tämä palsta pullollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voitto tuli katsojilta, kuten Kroatiallekin tänä vuonna. Olisi se Käärijäkin voinut juhlia, oli sen arvoinen suoritus.
Sveitsissä ei ole juhlittu vieläkään. Myös Ruotsin viimevuotinen paluujuhla oli aika aneeminen. Vain Kroatiassa on juhlittu kunnolla x2.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasagnan lavastushan oli loistava. Kaverit tekivät, mutta ovat myös alan opiskelijoita. Lasagna pärjäsi hyvin ilman draamaa ja alastomia takapuolia ja rintoja tänä suurten dramaatikkojen ja vilauttelijoitten viisuvuonna.
Lavastus oli kuin sieltä yläasteen bändikisasta ja sitä yritettiin peittää tämän vuoden isoimmilla pyroilla. Täydestä meni idiootteihin.
Nyt kun mainitsit niin yläastehan siitä juuri tukee mieleen! Energiajuomalla ja röökillä itseään ravitseva huonoihoinen teinikundi kömpelösti jorailee ja jotain rokkikukkoa esittää.
Ei ole teinikundi vaan kolmikymppinen aikuinen mies. Ei polta enää, ja mitäs vikaa hänen ihossaan on? Hänestä todellakin kuoriutui lavalla kunnon rokkikukko, muutoin vaikuttaa niin ujolta tyypiltä. Ja hyväsydämiseltä, sillä ei ottanut vastaan Kroatian hänelle lahjoittamaa 50 000 euron summaa, vaan lahjoitti sen lastensairaalalle.
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet että ne on Kroatiafaneja jotka häntä kritisoi? Minä olen nähnyt vain persujen ulinaa.