Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2024 OFFICIAL

Vierailija
21.01.2024 |

Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.

https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html

Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…

Kommentit (17813)

Vierailija
6441/17813 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalsarikännimaan jatkoon!

Vierailija
6442/17813 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsotaan liikeneekö Britannialta Suomelle pisteitä, ainakin raadit tykkäs UMK:ssa. Tää on just casual Brittien makuun.

Varmasti! 

Mitä kreisimpää niin sitä enemmän tykkäävät.

Lauloihan Monty Pythonkin aikoinaan Finland Finland Finland!

Pitkän Jussin majatalo ja Ponille kyytiä. 

Onko "casual Brit" sama kuin white trash?

Kansan ääni 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6443/17813 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi putoaa tänään. Ihanaa! 

Vierailija
6444/17813 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska on epätodennäköistä että kaikki Slovenia/Serbia/Portugali-akselista pääsee jatkoon, on väistämättäkin tulossa tuo "tämä rahvaanomainen vitsi vei hyvän laulajan paikan" väittely semifinaalin jälkeen. Onneksi tätä ovat toppuutelleet jo aika monet viisureagoijat sanomalla, että Suomi on sentään hyvin toteutettu esitys, joten se ei ole ihan ilman meriittejä. Tällaisille biiseille on tilaa viisuissa.

Ymmärrän kyllä jos tuon kokee kokonaan mauttomana vitsibiisinä ja se menee jatkoon ja sun suosikki ei, niin että ottaa kaaliin hetken.

Oli Suomen biisistä ja esityksestä mitä mieltä tahansa, niin se on tarkkaan harkittu ja tosi vaikea toteuttaa. Vaatii pilkuntarkkaa suorittamista, jotta sen saa onnistumaan niin hyvin kuin se on tarkoitettu. Muutama viisuvloggari onkin tuonut tuon esille. Eilen iltapäivän esityksessä oli useampi epäonnistunut kuvakulma, joita o

Tänään päivällä ollut kuulemma ihan nappisuoritus. Nyt on siis todistettu, että se onnistuu, eli samaan tyyliin illallakin niin hyvin menee!

Vierailija
6445/17813 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

UMK:ssa äänestävät suomalaiset veronmaksajat halusivat tätä. Sitä saa, mitä tilaa. Tänä vuonna tätä hassunhauskaa hupailua. Ensi vuonna toivottavasti valitaan musiikki edellä.

Tänä vuonna oli huonoja ehdokkaita. Sellaisia radiolistabiisejä, mutta ei yhtään sellaista biisiä, joka olisi voinut pärjätä viisuissa. Jos halutaan vakavasti kilpailla tuolla, niin tarvitaan biisi (ja esitys) jonka avulla se on mahdollista.

Ilmeisesti tämä oli syynä siihen, että valitaan nyt se huonoimmista huonoin?

Esim Miklu ja Nublu olivat ihan yyber cooleja. Biisi kiehtova ja molemmilla karismaa vaikka muille jakaa.

Vai oliko tämä joku vastalause sitä Paskana biisiä vastaan, joka oli ennakkosuosikki?

Oli miten oli, niin kyllä Suomi finaaliin menee ihan pelkästään Käärijä

Ohiksena täältä että itsekkin tykkäsin Miklusta ja Nublusta mutta vasta livenä tajusin Windows95Man potentiaalin. Spektaakkelin! 

Suomi menee jatkoon helposti!

Vierailija
6446/17813 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska on epätodennäköistä että kaikki Slovenia/Serbia/Portugali-akselista pääsee jatkoon, on väistämättäkin tulossa tuo "tämä rahvaanomainen vitsi vei hyvän laulajan paikan" väittely semifinaalin jälkeen. Onneksi tätä ovat toppuutelleet jo aika monet viisureagoijat sanomalla, että Suomi on sentään hyvin toteutettu esitys, joten se ei ole ihan ilman meriittejä. Tällaisille biiseille on tilaa viisuissa.

Ymmärrän kyllä jos tuon kokee kokonaan mauttomana vitsibiisinä ja se menee jatkoon ja sun suosikki ei, niin että ottaa kaaliin hetken.

Oli Suomen biisistä ja esityksestä mitä mieltä tahansa, niin se on tarkkaan harkittu ja tosi vaikea toteuttaa. Vaatii pilkuntarkkaa suorittamista, jotta sen saa onnistumaan niin hyvin kuin se on tarkoitettu. Muutama viisuvloggari onkin tuonut tuon esille. Eilen iltapäivän esityk

Siinä nimenomaan oli kuvausteknisiä ongelmia ruotsalaisten kanssa.

Tänään lähtee!!!

Vierailija
6447/17813 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että tulee niin myöhään ettei jaksa katsoa. 

Vierailija
6448/17813 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

veikkaan, että tänään tippuu: islanti, azerbaijan, moldova, serbia ja slovenia

Slovenian tilalla voisi olla myös Australia tai Kypros. Puolankaan jatkoon menoa en pitäisi täysin varmana, etenkin jos laulu on epävireinen mitä se harjoituksissa vaikuttaa olleen.

Vierailija
6449/17813 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

UMK:ssa äänestävät suomalaiset veronmaksajat halusivat tätä. Sitä saa, mitä tilaa. Tänä vuonna tätä hassunhauskaa hupailua. Ensi vuonna toivottavasti valitaan musiikki edellä.

Tänä vuonna oli huonoja ehdokkaita. Sellaisia radiolistabiisejä, mutta ei yhtään sellaista biisiä, joka olisi voinut pärjätä viisuissa. Jos halutaan vakavasti kilpailla tuolla, niin tarvitaan biisi (ja esitys) jonka avulla se on mahdollista.

Saran biisi oli kilpailukykyinen. Se oli oikeasti erittäin pidetty kansainvälisessä viisufandomissa. Ja esitys UMK:ssa oli tosi kaunis, valmis viisulavalle viisulavalle siirrettäväksi.

Vierailija
6450/17813 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilisessä Mikon haastattelussa sanoivat, että farkkumuna on jokusen kerran jäänyt toimimatta nyt sekä Suomessa että Ruotsissa. Mutta olivat vähän hälläväliä, kun kysyttiin että voiko näin käydä livessäkin. Että "sellaista sattuu".

Ei stana 😂 ei ei ja EI!

Niinpä. Tämä kaksikko vaikuttaa tosiaan olevan kuin lomalla. Keisteri vieläpä omalla ristiretkellään, jossa pääsee paljastamaan itseään mahdollisimman suurelle yleisölle.

Tämä hassunhauska hupailureissu kustannetaan verovaroin.

Tänä vuonna ei ollut parempaa musiikkia. Tämä on just hyvä biisinäkin. Hyvä sanoma ja iloinen biisi. Mitään itkuvirttä en minä ainakaan olisi jaksanut, eikä niillä ole koskaan Suomi pärjännytkään.

Vierailija
6451/17813 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina mun pitää nukkuaÖÖÖYYRRHHH

Aina mun pitää siivota GGRRÖÖÖYYHH

Aina mun pitää tiskata ÖÖÖRRRHHH

Aina mun pitää käydä lääkärissäRRRÖÖÖYYYHH

Mä olen kuitenkin ylpeä suomalaisista siinäkin että joskus lähetettiin Pentti Kurikka ja joskus Lordi. 

Ei hävetä pätkääkään ja Suomi menee jatkoon.

Vierailija
6452/17813 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virallinen gallup

haluatko että kroatia voittaa (peukku Ylös) jos et halua voittaa(peukku Alas)

Tällä hetkellä omat suosikit Kroatia ja Sveitsi. Ehkä enemmän kuitenkin Kroatia. Biisi on ihan hemo bängeri.

Jaaha: aussiviisufanit toteavat BL:n vihreän ja pinkin olevan Käärijän menestyksellä mehustelua.

Missä? Ja miten voi niputtaa että kaikki Australian viisufanit?

Aussievision YouTube-kanavalla kun kävivät läpi eilistä kenraaliharjoitusta.

Vierailija
6453/17813 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus ei toimi, mutta vastaan tähän:

"Niin. Heidät on Suomen kansa äänestänyt edustajaksi ja nämä ottavat tämän ilmaisena lomana. Toki Keisterille tämä on henkilökohtaisen unelman täyttymys. Pääsee näyttämään itseään niin paljon kuin säännöt sallii.

Ja tämä kaikki maksetaan kansalaisten verorahoista."

Mieti kuinka paljon huonompiakin on maksettu kansalaisten verovaroista. Jari Sillanpää siivet selässä, Sandhja, Pertti Kurikka, Lukuvei jne. Kyllä minä ainakin sata kertaa mieluummin tästä tämän vuoden showsta maksan kuin noista 😂

Vierailija
6454/17813 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kuitenkin ylpeä suomalaisista siinäkin että joskus lähetettiin Pentti Kurikka ja joskus Lordi. 

Itse en voi olla ylpeä siitä että show tehtiin kehitysvammaisuuden kustannuksella. Esim Lordin show oli tämä hirviö, on ollut parrakasta naista, on ollut avaruusolioksi pukeutuneita ukkoja, on ollut vaikka ja mitä tavallaan "friikkishowta" jossa tarkoitus mennä toinen toistaan överimmäksi koska sitä Euroviisut osittain ovat. Se on show. Nyt tämä tehtiin kehitysvammaisten kustannuksella, biisihän on hirveä itsessään. Ainoastaan se "juttu" oli että sen esittää kehitysvammaiset ja tämän pohjalta ratsastettiin. 

Vierailija
6455/17813 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeäviisut. 

Noloa lähteä kisamaan kansanmurhaajien vi kanssa. Hävettäisi edes katsoa

Vierailija
6456/17813 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Islannin saat jotenkin tuosta joukosta jatkoon, olen kiinnostunut miten siihen päädyit

Olen eri, mutta syy miksi voisin myös nähdä Islannin jatkossa on tietty nostalgia ja se, että esitys varmasti vetoaa tuttuudellaan ja turvallisuudeltaan kaikkiin muiden esitysten alastomuutta ja kaaosta kauhisteleviin. Esiintyjää on myös kehuttu taitavaksi laulajaksi, vaikka ainakin maansa finaalissa kuulosti epävireiseltä.

Nähtäväksi jää onko tällaisia äänestäjiä riittävästi, mutta en tosiaan yllättyisi vaikka olisikin jatkossa ja useimpien ilmeet olisi hauska nähdä koska maata pidetään varmana putoajana. En kuitenkaan toivo, että tuollainen yllätysjatkoon menijä veisi esim. Suomen paikan jos äänestys sattuisi olemaan tiukka.

Islannilla saattais olla jotain nostalgiapotentiaalia kyllä, mutta valitettavasti biisin rakenne ei oikein salli sitä, että Heran vahvuudet tulee esiin. Ne matalat kohdat menee joskus vähän sinne päin. Tässä pitäisi olla jotain laulutaidon ilotulitusta, että olisi mitään mahiksia.

Näistä varmista putoajista todennäköisempi yllättäjä on Moldova, koska ainakin taustat on nätit ja laulaja huikea.

Vierailija
6457/17813 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan 3somea teemu keisterin ja piispa Henrin kanssa!!!

Vierailija
6458/17813 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi joutuu myös tänään aikamoiseen ryöpytykseen jos käy niin, että mennään finaaliin, mutta serbia, slovenia ja portugali ei. Redditissä on vaahdottu tästä ja myös youtuben chateissa/kommenteissa. Eihän se suomen vika ole, mutta katsovat, että suomi on p ska ja vie paikan OiKeaLtA  EsItYkSeLtÄ.

Suomi ja nuo muut maat puhuttelevat aivan erilaisia kohdeyleisöjä. Tietenkin paatuneet viisufanit eivät ole niin genrerajoitteisia kuin tavikset.

Vierailija
6459/17813 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis vähän ot mutta tuleeko tänään siis joku semifinaali ja onko Suomi mukana?

Kyllä Ylen Areenasta alkaa klo 22 ensimmäinen semifinaali, jossa on Suomi mukana.

Vierailija
6460/17813 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä häpeän sitä keharilaumaa. 

Ketju on lukittu.