Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Vuosi sitten oli yhtä juhlavaa ilotulitusta seurata Käärijän viisumatkaa ja loppuhuipennusta finaalissa, mutta nyt
ei hotsita. Ehkä katson finaalin, siellä nyt joka tapauksessa aina on musiikillistakin antia.
Suomen kappale on ihan (piip).
Tusinarenkutus, aikuinen mies pomppii kals... anteeksi shortseissaan ympäri lavaa hihkuen "no rules", tuskin jaksaa finaaliin...
No rules, zero points.
Mä vaan tykkään että Joost ei anna viisufandomille paljoa siimaa, huomaa että jotkut fanaatikot on ärsyyntyneitä kun ei tiedä millon se on tosissaan ja millon ei. Prepartyjen ja harkkojen aikaan fanit on tosi ilkeitä ja ruotii esiintyjiä ja yksityiskohtia kuin jotain urheilutiimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen joku jopa haikaili Sveitsin junan perään, mikä on jo vähän liian musiikkivideoon takertumista :D Hieno video on näköjään suuri riski, jos porukka ei pääse siitä yli. Mustii sentään voi ottaa siitä monta elementtiä.
Sveitsin video on todella onnistunut, joten voisi sanoa, että siihen ihastuneille live tulee pakostikin olemaan jonkinlainen pettymys.
Enpä sanoisi automaatioksi. Kun miettii vaikka Käärijää. Jos live on hyvä, ei siihen pety, vaikka olisikin erilainen.
Käärijän umk esitykseen petyttiin ja sitä haukuttiin. Vaati aikaa tottua siihen
Eihän petytty, lähde?
En ole OP, mutta kyllä ensin haikailtiin nyrkkeilykehän perään ja sitten kauhisteltiin tanssijoita ensin, että ovat sekavia jne. Aina kun musavideo on priimaa, niin siihen takerrutaan. Tarpeeksi hyvä lavashow saa kyllä mielet muuttumaan.
Myös niistä eurolavoista marmatettiin, että ei kai ne jää varsinaiseen esitykseen.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun kaipaan viime vuoden Käärijä-pöhinää ja spontaania iloa. Käärijän koko aiempi musatuontanto oli kuin aarrearkku. Nyt on vitsiksi tehty performanssi, joka nuoleskelee pisteitä nakkeilulla. Oli tuhannen taalan paikka nousta Euroviisujen uudeksi suurmaaksi mutta muutama tuhat äänestäjää pilasi mahdollisuuden. Kiitti xxtusti. :(
Muutama tuhat? Kyse oli kymmenistä tuhansista.
Ja miksi sinun mielipiteesi olisi ainoa oikea?
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin Suomen lähettävän jotain tällaista. Olisi mestariteos. Edes juryt ei voisi olla antamatta käytännössä pisteitä. Pitäisi olla kyllä lyhyempi tietysti.
Jos et välitä pitkästä introsta ja örinästä niin aloita kohdasta 4.50
Niin kaunista. Sanomakin. Ihan itkettää. Ainakin minua.
Olisi jopa mielenkiintoista nähdä miten joku poppiin tottunut jury pystyisi pisteyttämään jotain niin taidokasta.
Vähän ohis,
Mutta alan kyllästymään viisujen suuntaan.. Ehkä.
Voisi Suomi tehdä sitä missä on parhaimmillaan. Vaihteeksi.
Nightwish olisi silloin aikanaan pitänyt lähettää, mutta jurythan torppasivat senkin. Suomen kansa olisi halunnut Nightwishin.
Eipä tuo Joostin esitys niin kummoiselta vaikulta. Energiseltä kyllä.
Viisukappaleiden Spotify kuuntelumäärät:
Sveitsi: noin 4.7 milj
Kroatia: noin 4.8 milj
Hollanti: noin 42 milj
Italia: noin 56 milj
Ukraina: noin 9.4 milj
Vierailija kirjoitti:
Norja saattaa viedä tän.
Mulla taas tunne, että käy viime vuoden espanjat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin Suomen lähettävän jotain tällaista. Olisi mestariteos. Edes juryt ei voisi olla antamatta käytännössä pisteitä. Pitäisi olla kyllä lyhyempi tietysti.
Jos et välitä pitkästä introsta ja örinästä niin aloita kohdasta 4.50
Niin kaunista. Sanomakin. Ihan itkettää. Ainakin minua.
Olisi jopa mielenkiintoista nähdä miten joku poppiin tottunut jury pystyisi pisteyttämään jotain niin taidokasta.
Vähän ohis,
Mutta alan kyllästymään viisujen suuntaan.. Ehkä.
Voisi Suomi tehdä sitä missä on parhaimmillaan. Vaihteeksi.
Nightwish olisi silloin aikanaan pitänyt lähettää, mutta jurythan torppasivat senkin. Suomen kansa olisi halunnut Nightwishin.
Niin. Eri äänestyssysteemi silloin.
Mutta,jos jatkossa säilyy toi 75 prossaa yleisöllä,niin ihan sama mitä juryt umk:ssa sanoo.
Tämä biisi on vain sellainen mestariteos, että menee ohi sen nightwishin silloisen. Otin vain esimerkiksi siitä miten hienoa, maailmaluokan musaa Suomessakin osataan tehdä. Ja Huom, maailmanluokan soittajia.jopa loistavia vokalisteja löytyy.. Ja usein juuri heavy/metallibändeistä. Itse ehkä arvostan niitä enemmän, koska oikeat soittimet, ei autotunea etc.
No mielestäni pari vuotta ollaan menty jollain vähän huumoripohjaisella niin voisi sitten palata vähän takaisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norja saattaa viedä tän.
Rock-fiilis varmaan estää Eaea-kohtalon. Luulis että pohjoismaat ainakin diggaa.
Olen pettynyt jos Sveitsin sijaan Italia voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norja saattaa viedä tän.
Mulla Eaea oli korvia särkevä päänsärkybiisi.
Ei se Norjan ole rockia. Enemmän menee folk(metalli) genreen imo. Mutta ei heavymetalliin.
Jostain luin toki jonkun väittämän,että jos olisi Suomen lähettämä niin olisi pisteissä korkeammalla.
Oli mielestäni mielenkiintoinen väittämä.
Toivottavasti Italia floppaa. Ärsyttää jokavuotinen Italian simppaaminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norja saattaa viedä tän.
Mulla Eaea oli korvia särkevä päänsärkybiisi.
Se oli sellainen. "Tämän täytyy olla niin hienoa taidetta, että varmaan tosi hyvä, mutta en vaan ymmärrä" -biisi.
Siksi ne lähetti tänä vuonna zorran.
Vierailija kirjoitti:
Norja saattaa viedä tän.
Onse paljon parempi kuin rimtim. Siis ihan objektiivisestikin.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on metallimusiikin hallitsija. Vintersun varmaan pärjäis hyvin.
Luin jostain että suomessa on 50 metallibändiä 100 000 / mutta minkälaisia bändejä nämä ovat eivät maininneet. ;)
Joku sanoi että Junior Eurovision tulee mieleen, vähän sama mulla. Moldovakin oli vähän sanalla tavalla lapsekas.