Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

WhatsApp ja oudot puhelut

Vierailija
21.01.2024 |

Ole nyt kaksi kertaa saanut oudoista numeroista puheluja WhatsAppiin.

Molemmilla kerroilla puheluja on tullut kaksi lyhyin väliajoin. Soittajan kuva, nimi ja numero on nähtävissä mutta tieto "viimeksi paikalla" ei näy. Ensimmäisen soittajan kuva on soiton jälkeen vaihtunut. 

Ensimmäisen puhelun maanumero oli Israelin mutta toista en nyt saa kaivettua esille. Olen googlannut numerot mutta mitään tietoa ei löydy.

En ole vastannut puheluihin. Mitä tämä on? Oletteko muut saaneet outoja soittoja?

Kommentit (161)

Vierailija
61/161 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tänään Etiopiasta. En vastannut,

Vierailija
62/161 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aiemmin kun ei ollut näin paljon riesaa huijareista,  vastasin jollekin puhelinmyyjälle. Alkoi kaupitella jotain mitä lie tuotetta... vähän vajaan tunnin kyselin lisätietoja,  kun oli tylsää, esitin kiinnostunutta. Sitten totesin, että jos oikein ymmärsin,  niin yrität myydä "hatullista pa*kaa" jonakin luksustuotteena, että oiskohan sulla kiinnostusta ostaa vanha vuotava puuvene, saisit todella halvalla, voidaan seuraava tunti keskustella sen ominaisuuksista. Siinä vaiheessa "löi luurin korvaan"...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/161 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli Whatsapp-puhelu +98 maatunnuksella olevasta pitkästä numerosta (Iran) !!!En vastannut, estin saman tien. 

Vierailija
64/161 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskushan näillä koitetaan kaapata se WA-tili, mutta varmaan muitakin motiiveja on, suurin osa tietty huijauksia. Ihmettelen kyllä, miksei Kyberturvallisuuskeskus varoita ihmisiä näistä enemmän. Raportoiti on varmasti. Huomattavasti yleisempiähän nämä kuitenkin ovat kuin vaikka ne feikkiviestit OmaVerosta tai poliisilta.

Vierailija
65/161 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuli whatsapp puhelu kuva oli ja numero +62

En vastannut

Vierailija
66/161 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin soittaneet Nigerian ja Norsunluurannikon suuntanumeroista. Olen jättänyt vastaamatta, poistanut puhelut lokeista ja mykistänyt tuntemattomat numerot WA:ssa. Typerää että WA:ssa pitäisi olla chat henkilön kanssa, että tämän saisi ilmiannettua/estettyä. Tai että henkilön pitäisi olla yhteystiedoissa, jotta estäminen onnistuu. Eikö WA voisi olla sellainen, että tietyllä maakoodilla alkavat numerot voisi blokata kokonaan...

Vierailija
67/161 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille tullut nuita nyt paljon

Vierailija
68/161 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😅

Vierailija kirjoitti:

Mulle soitti joskus semmonen intian microsoft tuki. Oli tylsää lomapäivänä siivotessa niin rupattelin englanniksi varmaan puoli tuntia, pitäen huijarin pois muita huijaamasta. Esitin tyhmää ja se luuli että avasin sinä aikana tietokoneen, ai modeemikin tarvitaan, no kylläpä kestää, jaa semmonen yhteysohjelmakin pitäisi hakea. No asennellaan, on hidasta, varmaan just siksi kun sanoit että koneellani on virus "Yes madam that's why I see your computer is slow". Monesti se kysyi että mitä näet koneella, vastasin että mitä tässä pitäisi näkyä? Se kertoi että etsi musta ruutu jossa tekstiä - aaaa täällä se onkin youtubevideoikkunan takana. Ja mitä tähän kirjoitan? Voi hitsi kun noi kirjaimet on vaikeita sanoisit kunnolla AAA PEEE SEE. Siinä vaiheessa kun se ois kyselly sitä muka-asennetun huijausohjelman IP tunnusta jolla saa yhteyden mun koneelle totesin että mulla on muuten mäkki eikä se ole auki. Se yritti vielä sittenkin aloittaa alusta "yes I s

Vierailija
69/161 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle tuli toissapäivänä puhelu Sierra Leonen suuntanumerosta ja soittajana vaalea/ silmälasipäinen ja sinipaitainen "Chloe". En vastannut ja estoon meni. Tänään sitten mies sai watsapissa viestin joltain thaimaalaiselta naiselta joka kyseli onko numero jonkun Henrikin. Vissiin menossa joku isompi projekti niillä.

Minulle "Chloe" soitteli pari viikkoa sitten Guineasta. Joskin hän oli mustapaitainen ja ristiverinen...

Vierailija
70/161 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

+250 alkuisesta soitteli "Alva".

Ei ole tuttuja joten en vastannut....

Vierailija
71/161 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estoon vaan.

Vierailija
72/161 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lynnette Tran niminen yritti ulkomaan numerosta.

Vierailija
73/161 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jennika" soitti whatsappin kautta, vastasin kiireissäni. Puhelimesta ei kuulunut mitään

Vierailija
74/161 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jennika" soitti whatsappin kautta, vastasin kiireissäni. Puhelimesta ei kuulunut mitään

Mullekin soitti Jennika tässä yksi päivä. Ja vielä työpuhelimeen. Aattelin, että ei kai mulla ton nimistä työkaveria oo (tai mistä mä tiien kun on siivousfirma kyseessä ja siivoojat vaihtuu aika usein) enkä vastannu. 

Vierailija
75/161 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blondi Carroll yritti eilen tavoitella Nigeriasta.

+227 99 8.....

Vierailija
76/161 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullekin soitti Kenian Carol eilen illalla. En tietenkään vastannut. 

Taitaa "Carol" olla kansainvälistä tyyppiä..soitti tänään whatsappissa kaksi kertaa 9v pojalleni, Sierra Leonen suuntanumerolla. Fiksu jätkä pisti estolistalle, ja ruksasi samalla tuntemattomat yhteystiedot hiljaiseksi.

Ei kannata vastata...

Kiitos, tämä oli hyödyllinen asetus. Kävin itsekin muuttamassa. (eli asetukset - tietosuoja - puhelut: hiljennä tuntemattomat soittajat)

Jos joku tuntematon haluaa mulle soittaa, soittakoon oikean puhelun.

Nostetaanpa tämä ohje taas tännne tuolta kakkossivulta. Eli tuntemattomat soittajat voi hiljentää.

Vierailija
77/161 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennika soitteli tännekkin. Suuntanumero +967, eli Jemen. Blondi toimistotyöntekijä profiilikuvassa. Soittajan profiilista huijaussoiton raportointi ja blokkaus, ja sitten omiin profiilitietoihin ja sieltä kaikki omat tiedot näkyviin vain omille kontakteille. Ja vain omien kontaktien soitot hälyttää.

Vierailija
78/161 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli viesti jossa tarjottiin jotain rekrytointipalvelua ja kun vastasin ettei kiinnosta alkoi kysely miksi ei työn teko ja hyvä palkka kiinnosta. Heh, olin juuri tehnyt 12 tunnin päivystyksen.... 🤣  Pistin eston.

Vierailija
79/161 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin on noita tullut joitakin. Yksi oli nimeltään recruiting, en edes kuullut sen soittoa. Sitten joku nainen soitteli pariinkiin kertaan. Yritin jopa vastata, mutta meni poikki samantien, uudella kertaa kohta heti perään pistin sitten estoon.

Vierailija
80/161 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vastattua vahingossa vahingossa Pakistanista soittaneelle Jenni Lindgrenille, kun en kiireessä katsonut mistä numerosta puhelu tulee. Onko noilla mitään keinoja päästä puhelimen tietoihin pelkästään vastaamisen avulla? Muutama sekunti oli hiljaista, kunnes tajusin pistää puhelun poikki.