WhatsApp ja oudot puhelut
Ole nyt kaksi kertaa saanut oudoista numeroista puheluja WhatsAppiin.
Molemmilla kerroilla puheluja on tullut kaksi lyhyin väliajoin. Soittajan kuva, nimi ja numero on nähtävissä mutta tieto "viimeksi paikalla" ei näy. Ensimmäisen soittajan kuva on soiton jälkeen vaihtunut.
Ensimmäisen puhelun maanumero oli Israelin mutta toista en nyt saa kaivettua esille. Olen googlannut numerot mutta mitään tietoa ei löydy.
En ole vastannut puheluihin. Mitä tämä on? Oletteko muut saaneet outoja soittoja?
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Itse sain nimi oli carol ja ulkomaan numerosta monelle muillekkin on tullut soitto ei varmasti haittaa vastaaminen mutta ei tarvitse vastata ja juuri 2 kertaa yritti soittaa ja tuli hello viesti nainen tarjosi jotain työpaikkoja varmasti huijaus eli älkää jakako mitään tietoja tai mitään naiselle
Minulle on tarjottu kansainvälisiä työtehtäviä ja täysin oudot tyypit ovat halunneet jutella kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata missään nimessä vastata outoihin puhelinnumeroihin. Huijaus yritys.
Kannattaa vastata. Ei sua kukaan pysty mitenkään huijaamaan jos vastaat puheluun. Whatsappia turvallisempaa puheyhteyttä saa hakea.
Vain ahneita ja tyhmiä voidaan huijata
Minullekin tuli tammikuun lopulla wa-puhelu +263-alkuisesta numerosta, näkyy olevan Zimbabwen maatunnus. Kuvana lenkkarin kuva ja nimi Jill Potts.
Mulle tuli joku vuosi sitten ryhmäpuhelusoitto whatsappiin. En tietenkään vastannut outoon numeroon. Kattelin sitten mihin ryhmään mut oli yhdistetty, oli mielenkiintoiset profiilikuvat. Soittaja yönmusta, päällä vihreä maastoasu ja tulivoimaa roppakaupalla käsissä. Loput oli mustaa ja ruskeaa, niin selvää teromatskua ku olla ja voi. Om aveikkaus on että jollain on melkein sama numero kuin minulla ja kyseessä puhdas härösoitto. Ei toistunut tosin estin numeron välittömästi. Mietitytti kyllä kenen numeroon yrittivät soittaa, suomalainen numero....
HOITAKAA nyt IHMEESSÄ turvajutut kuntoon! Mun ohjelma ei eds avaa omituisia numeroita!
Etsikää hakuohjelmalla, mutta on kaks toisiaan tukevaa ohjelmaa. Roistosoitot päätyy roskiin suoraan!
EI OLE vaikeaa!
Vierailija kirjoitti:
Mietitytti kyllä kenen numeroon yrittivät soittaa, suomalainen numero....
Tietokone jakaa niille soittajille numeroita peräperään, ihan randomi sattui sulle, ei ne kellekään henk.kohtaisesti soita!
Juuri äsken soitti minulle joku "Helen Dudley" whatsapp puhelun. En tietenkään vastannut ja estoon. Kannattaa mennä muuttelemaan whatsapp asetuksia jos ei vielä ole tullut tehtyä. Muuttaa omat tiedot vain yhteystiedoissa oleville näkyväksi yms yms.
Vierailija kirjoitti:
Sain tänään tällaisen Whatsapp puhelun, olin häkeltynyt, kun kukaan ei koskaan soita tuolla sovelluksella eikä varsinkaan kukaan outo. Näkyi vaalean naisen kuva ja nimi Helen, yritin jopa vastata, mutta vasta myöhemmin tajusin, että suuntanumero oli +91 eli tämä "Helen" soitti Intiasta.
Ei ihme, että nämä häiriköt ovat siirtyneet whatsappiin kun aika moni tajuaa jo tavallisista puheluista tulevat huijaukset. Kiitos vinkeistä, hiljensin nyt Whatsappissa tuntemattomat soittajat. Tuntee itsensä todella typeräksi, kun ei tullut mieleenkään, että kyseessä on joku huijaus. Ajattelin, että joku väärä numero tms...
Oliko vaaleat puolipitkät suorat hiukset, mustat vaatteet ja kuvassa näytti että olisi ottamassa itsestään selfietä?
Tuli ekaa kertaa ja kun en vastannut tuli viesti pitkää höpöhöpöä, kuitenkin Suomen kielellä. Joku Jenni Suomesta mutta teksti aivan puutaheinää. Panin eston.
Vierailija kirjoitti:
Tuli ekaa kertaa ja kun en vastannut tuli viesti pitkää höpöhöpöä, kuitenkin Suomen kielellä. Joku Jenni Suomesta mutta teksti aivan puutaheinää. Panin eston.
Tuli siis Algeriasta.
No niin, nyt tuli puhelu vaalealta skaninavisen näköiseltä naiselta nimeltä Alva. Silmälasit ja vihreä paita päällä. Toimihenkilön näköinen. Kuva näyttää siltä, että se on kaapattu jonkun firman henkilöstökatalogista. Ugandan suuntanumero +256. -ap
Vierailija kirjoitti:
No niin, nyt tuli puhelu vaalealta skaninavisen näköiseltä naiselta nimeltä Alva. Silmälasit ja vihreä paita päällä. Toimihenkilön näköinen. Kuva näyttää siltä, että se on kaapattu jonkun firman henkilöstökatalogista. Ugandan suuntanumero +256. -ap
Kas, saman näköinen Alva samasta suunnasta soitti minullekin pari tuntia sinun jälkeesi. En vastannut.
Minulle tuli whatsapp-puhelu tänään Zimbabwesta. Soittaja oli joku Deweney Holcomp. Koska ei ollut tuttu mies, en vastannut vaan poistin koko sovelluksen. Hän varmaan keksii uuden reitin jos on asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Tänään tuli whatsapp puhelu "Carolilta" Kenian suuntanumerolla. Yritti soittaa useamman kerran ennen kuin sain estettyä. Mikä se äskettäinen iso tietomurto oli jossa oli useiden miljoonien tiedot vuotanu?
Mullekin tuli kauniilta vaaleasta Catolilta.
Senegalin numero, vastasin, mitään ei kuulunut, soitti toisen kerran ja estin numeron.
Minä käytän whatsapoia vain tuttujen kanssa. Ei soittele kukaan tuntematon. Sen voi säätää asetuksista sillä tavalla.
353-alkuinen soitto tuli. Kuvassa kaunis nainen nimeltä "Hanna". En vastannut.
Itselle tuli toissapäivänä puhelu Sierra Leonen suuntanumerosta ja soittajana vaalea/ silmälasipäinen ja sinipaitainen "Chloe". En vastannut ja estoon meni. Tänään sitten mies sai watsapissa viestin joltain thaimaalaiselta naiselta joka kyseli onko numero jonkun Henrikin. Vissiin menossa joku isompi projekti niillä.
Mulle Alva soitti Kongosta. En tietenkään vastannut.
Betty soitti Pakistanista ja Hanna Zimbabwesta pari viikkoa sitten.
mulle tuli tänä aamuna..soitti heti perään toiseen otteeseen..luki että helen ja kuva näkyi. en vastaa tuntemattomiin numeroihin.