WhatsApp ja oudot puhelut
Ole nyt kaksi kertaa saanut oudoista numeroista puheluja WhatsAppiin.
Molemmilla kerroilla puheluja on tullut kaksi lyhyin väliajoin. Soittajan kuva, nimi ja numero on nähtävissä mutta tieto "viimeksi paikalla" ei näy. Ensimmäisen soittajan kuva on soiton jälkeen vaihtunut.
Ensimmäisen puhelun maanumero oli Israelin mutta toista en nyt saa kaivettua esille. Olen googlannut numerot mutta mitään tietoa ei löydy.
En ole vastannut puheluihin. Mitä tämä on? Oletteko muut saaneet outoja soittoja?
Kommentit (161)
ÄLKÄÄ VASTATKO oudoista numeroista tuleviin Whatsappi puheluihin .
KAIKKI OVAT HUIJAREITTA
Vierailija kirjoitti:
Blondi Jennika soitti Pakistanista.
Miten whatsapin puhelut kytketään pois? Siis ei vaan äänettömäksi vaan kokonaan pois?
Ohhoh? Mulle soitti samanniminen Kolumbiasta. Olen ikäihminen. En tietenkään vastannut enkä vastaa. Näin että oli vaalea blondi ja nimi oli just Jennika.
Punahiuksinen vaalea Carol soitteli tänään Iranista. Numeron alku oli +98 ja pitkä loppuosa.
Minä sain tänään oudon puhelun +20 tunnuksella, eli Egyptistä. Tummahiuksinen nainen, mukamas jokin rekrytointifirma. Poistin puhelutiedot heti.
Jossain ryhmässä oli joku nabi joka otti kaikkien numerot ja laittoi viestin: "📞📞 hi"
Kannattais käydä kattoon asetuksista se ryhmä-kohta ettei siellä ole valittuna "kaikki".
Mulle soitti alkuvuodesta Intiasta ja Indonesiasta. Laitoin itselleni sen kaksivaiheisen tunnistautumisen, mut en tyhmänä tienny tosta ryhmä-kohdasta.
Tänään tuli viesti Indonesiasta, mut on liitetty johonkin Future center A47 ryhmään??? Sitä ei voi laittaa roskakoriin, menin painaan eroa ryhmästä. Varmaan tuli tehtyä typerästi.
Parempi luopua koko whatsappista...
Suomalaisilla nimillä soitelleet asiallisen näköiset naiset ovat nyt vaihtaneet profiilikuvansa koraaniin ja muuhun i s lamin kuvastoon. En tajua.
Mulle soitettiin Etiopian suuntanumerolla. Kuvassa oli kaunis vaaleaihoinen nainen, vaalean ruskeat hiukset, ei yhtään etiopialaisen näköinen. Soitti 2 kertaa, en vastannut. Nimeä siinä ei lukenut.
Carol soitteli Whatsapp puhelua Syyrian suunnasta numerosta +963 991 803 214. en viittiny vastata!
Soitettu Nigeriasta (+234811....), Tansaniasta (+255762...) ja Zimbabwesta (+263778....).
En vastannut yhteenkään, mutta antavat puhelimen hälytttää tosi pitkään.
Mikä idea näissä puheluissa on? Mitä huijausta yrittävät?
Mulla ensiks Alko seuraamaan instagram ssa. Sit kun mulla oli omat mielipiteet ja oma elämä. Ni Alko sanomaan että en ole ystävällinen. Kaikenlaisia vaatimuksia 2 viikon ajatusten vaihdon jälkeen. Väitti olevansa Irakista (USA. N sotilas) ja ja sama soitti nigerian suunta numerolla ja lateli tappouhkauksia. Toinen soitto vaalean naisen profiililla. Älkää uskoko että omia kuviaan jakaa at. Ensin pyytävät kuvia ja alkavat jakamaan niitä. Laitoin nyt estot kaikkiin ulkomaalaisiin seuraajiin ja ei kiinnosta muutenkaan tuntemattomat seuraajat.
Minulle oli yksi yö tullut 62 puhelua Watsapp.iin.
Kaikki eri numeroista.
Olivat jotenkin linkitettyjä toisiinsa, etten pystynyt niitä erikseen estämään, niinpä poistin kaikki.
Sen jälkeen ei ole enää tullut.
Niagarasta Janika niminen vaaleahiuksinen nainen yritti soittaa.
Joku jenni soitteli, +27-numerosta.
Kuvan perusteella vaaleahiuksinen ja epäilyttävän joutsenkaulainen Jennifer koetti soitella - Intiasta (+91)? En yltänyt puhelimeen kun se oli puuhastellessani kauempana ja langaton handsfree nikotteli yrittäessäni vastata puhelimeen, joten onni meni ohi. Elämä on julmaa. ;)
Huijareita, onhan noita.
Vieläkö näitä puheluita tulee muille? Itse sain äsken taas puheluita. Pitkään ja hartaasti soittelevat.
Mulle oli yritetty soittaa hetki sitten Filippiineiltä. Puhelin kuitenkin oli estänyt kyseisen huijaripuhelun, mutta näytti kyllä numeron, josta oli huijausta yritetty. "Nainen" näkyi olevan. :D
Itselle yritti myös hetki sitten soittaa Intian suunnalta eli +91 alkuisesta numerosta ja sitten viestillä kysyin, että kuka on ja ketä tavoittelee. Sanoi olevansa jostain johtavasta rekrytointi firmasta Suomen osastosta ja tarjosi työtä Saksasta. Sanoi saaneensa numeroni jostakin rekrytointi palvelusta, mutta minulla ollut numero alle kuukauden käytössä ja sitä ei mihinkään ole laitettu ja salainen. Esitin olevani kiinnostunut niin katsotaan mitä sieltä seuraavaksi tulee... Ja ei kertonut firman nimeä minkä palveluksessa on. Kertoi antavansa lisätietoja työstä ja palkoista 24h sisällä.
Blondi Jennika soitti Pakistanista.
Miten whatsapin puhelut kytketään pois? Siis ei vaan äänettömäksi vaan kokonaan pois?