WhatsApp ja oudot puhelut
Ole nyt kaksi kertaa saanut oudoista numeroista puheluja WhatsAppiin.
Molemmilla kerroilla puheluja on tullut kaksi lyhyin väliajoin. Soittajan kuva, nimi ja numero on nähtävissä mutta tieto "viimeksi paikalla" ei näy. Ensimmäisen soittajan kuva on soiton jälkeen vaihtunut.
Ensimmäisen puhelun maanumero oli Israelin mutta toista en nyt saa kaivettua esille. Olen googlannut numerot mutta mitään tietoa ei löydy.
En ole vastannut puheluihin. Mitä tämä on? Oletteko muut saaneet outoja soittoja?
Kommentit (161)
Meille tuli tässä kuussa 2 puhelua Brasiliasta (+55). Blokattiin numerot.
Äsken tuli whatsapp puhelu +227.... numerosta, naisen kuva ja lukee Finland Agency. Numero on Nigerian suunta. Esto vaan heti ja ilmianto.
Vierailija kirjoitti:
Minullekin soitti Kenian Carol eilen illalla. En tietenkään vastannut.
Taitaa "Carol" olla kansainvälistä tyyppiä..soitti tänään whatsappissa kaksi kertaa 9v pojalleni, Sierra Leonen suuntanumerolla. Fiksu jätkä pisti estolistalle, ja ruksasi samalla tuntemattomat yhteystiedot hiljaiseksi.
Ei kannata vastata...
Itse sain nimi oli carol ja ulkomaan numerosta monelle muillekkin on tullut soitto ei varmasti haittaa vastaaminen mutta ei tarvitse vastata ja juuri 2 kertaa yritti soittaa ja tuli hello viesti nainen tarjosi jotain työpaikkoja varmasti huijaus eli älkää jakako mitään tietoja tai mitään naiselle
Onko muille tullut oudosta numerosta puhelu juuri silloin kun pankin sovellus on auki puhelimessa?
Mulle on tullut puheluja whatsappiin Senegalin ja Madagaskarin suuntanumeroista, jälkimmäisen profiilikuvassa oli ensin afrikkalainen nainen ja sitten vaalea nainen. Estin numerot. Noihin ei kannata vastata.
Vierailija kirjoitti:
Tänään tuli whatsapp puhelu "Carolilta" Kenian suuntanumerolla. Yritti soittaa useamman kerran ennen kuin sain estettyä. Mikä se äskettäinen iso tietomurto oli jossa oli useiden miljoonien tiedot vuotanu?
Mulle tuli viime viikolla WhatsApp-puhelu varmaan samalta "Carolilta" Burundin suuntanumerolla +257, soitti kaksi kertaa ja antoi soida todella pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullekin soitti Kenian Carol eilen illalla. En tietenkään vastannut.
Taitaa "Carol" olla kansainvälistä tyyppiä..soitti tänään whatsappissa kaksi kertaa 9v pojalleni, Sierra Leonen suuntanumerolla. Fiksu jätkä pisti estolistalle, ja ruksasi samalla tuntemattomat yhteystiedot hiljaiseksi.
Ei kannata vastata...
Kiitos, tämä oli hyödyllinen asetus. Kävin itsekin muuttamassa. (eli asetukset - tietosuoja - puhelut: hiljennä tuntemattomat soittajat)
Jos joku tuntematon haluaa mulle soittaa, soittakoon oikean puhelun.
Minullekin soitti tässä viikko pari sitten. Joku +62 alkuinen. Naisen kuva siinä ja nimenä joku Farrel. Kaksi peräkkäistä soittoa ja aika kauan hälyytti. En vastannut tietenkään ja poistin tiedot soitosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään tuli whatsapp puhelu "Carolilta" Kenian suuntanumerolla. Yritti soittaa useamman kerran ennen kuin sain estettyä. Mikä se äskettäinen iso tietomurto oli jossa oli useiden miljoonien tiedot vuotanu?
Mulle tuli viime viikolla WhatsApp-puhelu varmaan samalta "Carolilta" Burundin suuntanumerolla +257, soitti kaksi kertaa ja antoi soida todella pitkään.
Mulle Carol soitti Senegalista. Taitaa olla matkustelevaa sorttia tämä "nainen".
Lyökää ne epämääräiset numerot kommenttien kera tiedoksi Kuka soitti -sivustolle niin numeroiden googlettajat löytävät saman tiedon että ovat ihan höpöhöpöä.
No mulleppas soitti kaks kertaa Helena Etelä-Afrikasta :DDD en vastannut
Nigeria mulla. Ensin oli mies, seuraavalla viikolla samasta numerosta nainen.
Joo tää carol soittelin minullekki watsapp puheluu +228 suunnasta ja estoo meni.
Carol soitteli tai siis yritti soittaa whatsappin kautta Keniasta viime viikonloppuna. 2 kertaa peräkkäin, pitkään hälyytti.
Työkaveri kertoi että, jostain Malawin maakoodistakin on whatsapp puheluja soiteltu.
Varmaan sen takia tulee Whatsapissa näitä puheluja kun tuli tässä jokin aika sitten voimaan se kielto/esto ulkomailta tuleville puheluille, joihin on väärennetty suomalainen numero (puhelu tuli ulkomailta, mutta näytti tulevan suomalaisesta numerosta). Ovat hoksnneet, että lähes jokaisella on Whatsapp, mutta eivät vielä ole keksineet, miten sinnekin saisi numeron väärennettyä.
Sain tänään tällaisen Whatsapp puhelun, olin häkeltynyt, kun kukaan ei koskaan soita tuolla sovelluksella eikä varsinkaan kukaan outo. Näkyi vaalean naisen kuva ja nimi Helen, yritin jopa vastata, mutta vasta myöhemmin tajusin, että suuntanumero oli +91 eli tämä "Helen" soitti Intiasta.
Ei ihme, että nämä häiriköt ovat siirtyneet whatsappiin kun aika moni tajuaa jo tavallisista puheluista tulevat huijaukset. Kiitos vinkeistä, hiljensin nyt Whatsappissa tuntemattomat soittajat. Tuntee itsensä todella typeräksi, kun ei tullut mieleenkään, että kyseessä on joku huijaus. Ajattelin, että joku väärä numero tms...
Vierailija kirjoitti:
Sain tänään tällaisen Whatsapp puhelun, olin häkeltynyt, kun kukaan ei koskaan soita tuolla sovelluksella eikä varsinkaan kukaan outo. Näkyi vaalean naisen kuva ja nimi Helen, yritin jopa vastata, mutta vasta myöhemmin tajusin, että suuntanumero oli +91 eli tämä "Helen" soitti Intiasta.
Ei ihme, että nämä häiriköt ovat siirtyneet whatsappiin kun aika moni tajuaa jo tavallisista puheluista tulevat huijaukset. Kiitos vinkeistä, hiljensin nyt Whatsappissa tuntemattomat soittajat. Tuntee itsensä todella typeräksi, kun ei tullut mieleenkään, että kyseessä on joku huijaus. Ajattelin, että joku väärä numero tms...
Minulle yritti tänään kaksi kertaa soittaa joku Whatsapp puhelun Intian suuntanumerosta. Ärsyttävää, aiemmin ei ole tullut. Onkohan omat tiedot vuotaneet jossain.
ee oo soetellunna