Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä paras hiking loma

Vierailija
21.01.2024 |

Mitä ehdotatte. Ei Lappi.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on hyviä kunhan pääsee illalla dinnerille.

Vierailija
22/41 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija 

Jos osuin oikean niin voin suositella Italian Apenniinit on loistava kohde. Myös Itävallan Kaisergebirge on upea. Molemmissa olen pyöräillyt. Toki nousut ovat todella haastavia välillä ja pyörän selästä joutuu nousemaan pois, mutta ylhäällä voi taas pyöräillä. 

Tuo Itävallan Kaisergebirge on hyvin lähellä Söllin-Ellmaun aluetta. Se on vain suunnilleen samojen vuorten toinen puoli. Söll-Ellmau on siis laaksossa, jonka toisella puolella ovat nämä vuoret ja toisella puolella taas muita vuoria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madeira. Pyöräilemään en ehkä lähtisi.

Vierailija
24/41 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilimanjaro

Vierailija
25/41 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chile, Torres del Painen W. Tai mikä tahansa muu Patagoniassa. 

Vierailija
26/41 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Everest. Sinne lomalle on moni jäänytkin. Sen verran suosittu. 

Vierailija
27/41 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yes, mä voin antaa recomendeissönit vaikka roihuvuorelle hesoissa. Its very korkea ja rough maasto. Väistelee roadmaneja ja muuta pohjasakkaa samalla niin saa vähän, tiätsä, säpinää päiviin. Illalla sit dinnerille stadin kebabiin hesoihin.

Vierailija
28/41 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hiking lomalla" ap tarkoittaa lomaa jolla asutaan hotellissa ja syödään ravintoloissa, mutta käydään välillä kävelemässä muutama kilometri ja räpätään kuvat parhaista nähtävyyksistä.

Vierailija
29/41 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkosuomalaisena piti hetken miettiä, että mitä otsikko tarkoittaa. Sitten suomensin sen ja luulen, että osuin oikeaan. Aloittaja ilmeisesti kysyy vaelluspaikkoja? Ei ollut kysymysmerkkiä niin pohdin, että onko kysymys vai toteamus. Ilmeisesti englanninkielen sanaa hike käytetty taivuttaen? 

Jos osuin oikean niin voin suositella Italian Apenniinit on loistava kohde. Myös Itävallan Kaisergebirge on upea. Molemmissa olen pyöräillyt. Toki nousut ovat todella haastavia välillä ja pyörän selästä joutuu nousemaan pois, mutta ylhäällä voi taas pyöräillä. 

Siis ihan suomalainen olen, mutta joskus jotkut harvat sanat tulevat helpommin englanniksi. Ai niin vaellus! En muistanut tuota sanaa ollenkaan. Patikointi tuli mieleen yhtenä sanana. Sekin kai oikein.

Vierailija
30/41 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kivaa kun omat vastaukset menee sinne toisten kirjoitusten jatkoksi.

Vierailija
31/41 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi olisi suositella jos tietäisi ap:n budjetin tai että pitääkö kohde olla Suomessa, Euroopassa vai kaukomailla. 

Vierailija
32/41 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpompi olisi suositella jos tietäisi ap:n budjetin tai että pitääkö kohde olla Suomessa, Euroopassa vai kaukomailla. 

Lisäksi ap voisi selventää, onko hänen ajatuksissaan useamman päivän vaellus vai loma, jossa asutaan hotellissa ja kävellään päiväretkiä lähistöllä. Tämä vaikuttaa aika olennaisesti kohteen valintaan.

Vierailija
33/41 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo mainittu Kili sekä Inka Trail tai Annapurna Trek. Noista huikein kokemus oli Inka Trail, suosittelen. Kilikin oli niin kiva, että kävin kahdesti :) vaellusta, safaria ja Sansibarin rantalomaa lopuksi.

Vierailija
34/41 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Take a hike

Vierailija
35/41 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutaan kävelystä niin tuntuu pöljältä lentää jonnekin Alpeille sen vuoksi. Toki ymmärrän, että maisemat ovat siellä hienot, mutta ei se ekologisesti kovin kestävää ole. Miksei voisi lähteä kävelemään omalta kotioveltaan? Jos kävelee vaikkapa Turusta Kuopioon, niin matkalta saa varmasti paljon elämyksiä.

Vierailija
36/41 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi kivaa kun omat vastaukset menee sinne toisten kirjoitusten jatkoksi.

Paina retukkaa kaksi kertaa niin että kursori siirtyy enemmän vasemmalle kuin lainaamasi teksti.

Vierailija
37/41 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhutaan kävelystä niin tuntuu pöljältä lentää jonnekin Alpeille sen vuoksi. Toki ymmärrän, että maisemat ovat siellä hienot, mutta ei se ekologisesti kovin kestävää ole. Miksei voisi lähteä kävelemään omalta kotioveltaan? Jos kävelee vaikkapa Turusta Kuopioon, niin matkalta saa varmasti paljon elämyksiä.

Alpeille pääsee myös laiva+juna-yhdistelmällä, jos on tarpeeksi aikaa. En tosin tiedä, onko se ekologisesti kestävämpää. Olen kuullut kritisoitavan laivamatkojen ympäristöystävällisyyttä.

Vierailija
38/41 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madeiran levadat.

Itse voisin lähteä Itävaltaan tai Italiaan päivävaelluksille eli yöksi majapaikkaan, en haluaisi teltassa olla.

Vierailija
39/41 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skotlanti ja Itävallan Alpit olivat hienoja, molemmissa tein päiväretkiä ja asuin hotelleissa tai airbnb:ssa. Tuota Söllin aluetta erityisesti suosittelen.

Vierailija
40/41 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kiinnostaa enemmän paras fucking loma, ei Lappi