Vaaleissa muhiva yllätys olikin Haaviston nousu kärkeen
Taisivat IS ja IL hahmotella vähän muuta näillä muhimiskolumneillaan.
Kommentit (86)
Gallupit voi tunkea mappi ö,hön, naton kohdalla toimittiin samoin muutaman tuhannen kohdistetulla kyselyllä, jos olisi haluttu todellinen kansan mielipide olisi järjestetty kansanäänestys nato asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtään ääntä ei ole vielä laskettu mutta media ja gallupit tietää jo voittajan! Gallupeilla manipuloidaan ihmisiä.
Mitä sinä oikein tarkoitat ?
Gallupit ovat juuri ihmisten mielipiteitä, ehdokkaista.
Luuletko, että nuo gallupit vetäistään hatusta, tai revitään seinästä. Gallupissa kysytään , ketä ehdokkaista äänestäisit, jos presidentinvaalit olis just tänään.
Ja ihmiset ilmoittaa ehdokkaan nimen. Ikää vastaajilla on 18-70 v.
Näin gallupit antavat suuntaa, koko maasta, keitä ihmiset haluavat äänestää.
Ei gallup kyselyjä tehdä ainoastaan Suomessa, vaan kaikissa EU- ja muissakin maissa, vaalien aikaan.
Briteissä tehdään jopa VAALIPÄIVÄNÄ ovensuu kyselyjä, että ketä aioit äänestää tai kelle
Ei tarvitse olla noin naiivi. Jokainen näkee että gallupeilla voi ohjata äänestyskäytöstä. Ei tuo sillä muuksi muutu ettei sitä kertota kansalle ääneen.
Itse asiassa media tekee jatkuvasti samaa virhettä kuvitellessaan että jos jotain kaikkien näkemää ei sanota mediassa ääneen niin kukaan ei sitä tajua. Tuo tyylihän persutkin nosti kun kansa ei enää usko median jatkuvaan säätämiseen totuuden kanssa.
Iltiksen otsikoilla voi pyyhkiä pöytää. Suomalaisten järki toimi kuitenkin.
Näin gallupit antavat suuntaa, koko maasta, keitä ihmisten halutaan äänestävä..
Olen aivan varma että äänestystulos olisi erilainen ilman galluppeja.
Onko yllätys yllätys kun on tiedetty jo kauan ennen ensimmäistäkään virallista ehdokasta että media tulee puskemaan haaviston vaikka väkisin presidentiksi tällä kierroksella. Kuten nytkin tapahtuu.
Mediamme tekee taas kerran mitä moskova haluaa, tajusi nuo itse sen tai ei. Moskovalla on tehokkaat kanavat kertoa tahtonsa median suomettuneille toimituksille.