Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudut asiaan, jos joku puolituttu olettaa/vaatii, että kutsut häntä typerällä lempinimellä tyyliin peksi, hartsa, jukkis, jiipee ?

Vierailija
21.01.2024 |

Itse en ainakaan suostu käyttämään lempinimiä kuin oikeista kavereistani, en mistää työpaikan puolitutuista tms.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan sellaista vaadi? Jos joku sanoo tai esittelee itsensä: "Mä oon Peksi" tai "Sano Peksi vaan" tai "Voit kutsua mua Peksiksi" niin ne ei ole vaatimuksia vaan tuttavallisia esittäytymistä. Voit tietysti kaivaa hänen oikean nimensä jstkn ja kutsua häntä  virallisesti sillä, jos sinua harmittaa kutsumanimien käyttö

Älä tee asioista liian vaikeita.

Vierailija
2/8 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan sellaista vaadi? Jos joku sanoo tai esittelee itsensä: "Mä oon Peksi" tai "Sano Peksi vaan" tai "Voit kutsua mua Peksiksi" niin ne ei ole vaatimuksia vaan tuttavallisia esittäytymistä. Voit tietysti kaivaa hänen oikean nimensä jstkn ja kutsua häntä  virallisesti sillä, jos sinua harmittaa kutsumanimien käyttö

Älä tee asioista liian vaikeita.

No tarkoitin juuri tuollaista, että annetaan ymmärtää, että pitäisi sitä lempinimeä käyttää, eli sanotaan että mä olen sitten Peksi (eikä edes välttämättä sanota oikeaa nimeä ollenkaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuei. En kutsuisi millään lempinimellä.

Vierailija
4/8 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mulle mitään maksa, että kutsun ihmistä hänen toivomallaan nimellä.

Vierailija
5/8 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsun sitä sillä nimellä, ihan sama mulle millä joku toinen haluaa itseään kutsuttavan. 

Vierailija
6/8 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viitataan taas siihen, että joku sukupuoliseko vaatii, että häntä ei saa kutsua esim. she tai he, vaan pitää kutsua mikä ikinä sinä päivänä onkaan in hänen mielestään.

Vierailija
7/8 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä viitataan taas siihen, että joku sukupuoliseko vaatii, että häntä ei saa kutsua esim. she tai he, vaan pitää kutsua mikä ikinä sinä päivänä onkaan in hänen mielestään.

Moi, olen Pirkko, mutta kutsu minua Pekaksi.

Vierailija
8/8 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät pidä oikeasta nimestään, esim. tullut kiusatuksi sen takia. Jos joku pyytää että kutsutaan lempinimellä niin sitten sillä kutsutaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän