Kuinka pitkään kestäisi aloittevalta rumpalilta tulla Seraa paremmaksi?
Ajattelin ottaa tällaisen haasteen. Olen soittanut rumpuja ehkä 15 minuuttia elämäni aikana. Tilaan jotkut aloittelijan sähkörummut ja katson pitkäänkö menee ennen kuin taitoni ovat sellaisella tasolla että soitan Seran suohon mennen tullen.
Itse veikkaan siihen menevän ehkä kolmisen kuukautta. Time minulla on parempi jo nyt, joten vain perustekniikka pitää enää opetellla.
Kommentit (2340)
Vierailija kirjoitti:Koska olen melkein varma, että sinä vaan vedät jotain omaa koomista suoritusta. En voi enää millään uskoa, että olisit oikeasti tosissasi?
Voit koska tahansa esitellä sellaista improvisaatiota josta itse pidät. Sera on tähän mennessä ainoa, jolta edes on saatu näytteet improvisaatiotaidoista. Ja Seraa on pidetty siinä "lajissa" parhaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Koska olen melkein varma, että sinä vaan vedät jotain omaa koomista suoritusta. En voi enää millään uskoa, että olisit oikeasti tosissasi?
Voit koska tahansa esitellä sellaista improvisaatiota josta itse pidät. Sera on tähän mennessä ainoa, jolta edes on saatu näytteet improvisaatiotaidoista. Ja Seraa on pidetty siinä "lajissa" parhaana.
En puhunut improsta mitään. Tarkoitin nyt tuota soundia. Sinähän olit siihen itse tyytyväinen ja sanoit, että ammattilaiset olivat käyneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En puhunut improsta mitään. Tarkoitin nyt tuota soundia. Sinähän olit siihen itse tyytyväinen ja sanoit, että ammattilaiset olivat käyneet?
Kukaan ei ole koskaan tyytyväinen ääniinsä, ja on epäammattimaista puuttua asiaan jos et itse kykene tulemaan ja parantamaan niitä ääniä joista valitat. Ammattilainen tosiaan kävi säätämässä, ja käynnin jälkeen äänet olivat huonommat. Idioottikin tosiaan osaa haukkua jokaisen soittajan ääniä jos vain haluaa. Ei ole vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En puhunut improsta mitään.
Improssa Sera on siis maailman parhaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Maailman paras voi olla motoriikassa ja improvisaatiossa, vaikka ei saisi palkkaakaan. Suurin osa rummunsoittajista ei saa palkkaa soitosta koskaan."
Tämä on jo niin kova väite, että sille pitäisi olla oikeasti todisteita. Mikään video, jossa soitetaan taustanauhan päälle rummuilla parhaimmillaan keskinkertaisesti, ei ole millään tasolla riittävä Ei edes tuhat sellaista videota.
Videot motoriikan tasosta on esitetty jo aiemmin.
Tää oli hyvä :) Oletko koskaan harkinnut koomikon uraa?
Motorisesti on Sera ensimmäinen lajiaan.
On kyllä nopea "tykittäjä".
Hienoa miten jossain asiassa suomalainen on taas paras, vaikka täällä soittajaa kovin haukutaan ja mustamaalataan.
Minä en ole ammattilainen enkä asiantuntija, vaikka asiasta nyt jotain tiedänkin. En voi ikävä kyllä auttaa asiassa. Muusikoiden netin puolelta kannattaa kysyä apuja jos soundit oikeasti häiritsevät. Luulisin, että jo pienillä korjauksilla äänistä saisi huomattavasti paremmat. Nämä on aina näitä juttuja, että ääniteknikon ja rumpalin kommunikointi olisi hyvä olla mahdollisimman selkeä. Jos haluat kokonaan muut ihmiset pois kuvioista, niin ehkä joku helpompi ratkaisukin saattaisi löytyä. Nykyään on vaikka mitä tarjolla, mutta itse en ole ollut näiden asioiden kanssa tekemisissä enää vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ammattilainen enkä asiantuntija, vaikka asiasta nyt jotain tiedänkin. En voi ikävä kyllä auttaa asiassa. Muusikoiden netin puolelta kannattaa kysyä apuja jos soundit oikeasti häiritsevät. Luulisin, että jo pienillä korjauksilla äänistä saisi huomattavasti paremmat. Nämä on aina näitä juttuja, että ääniteknikon ja rumpalin kommunikointi olisi hyvä olla mahdollisimman selkeä. Jos haluat kokonaan muut ihmiset pois kuvioista, niin ehkä joku helpompi ratkaisukin saattaisi löytyä. Nykyään on vaikka mitä tarjolla, mutta itse en ole ollut näiden asioiden kanssa tekemisissä enää vuosiin.
Eipä ne äänet nyt kauhean huonot ole. Suurimmalla osalla on Youtubessa huonommat.
Vierailija kirjoitti:
Alkoiko nyt joku "olen ääniteknikko"-roolileikki?
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ammattilainen enkä asiantuntija, vaikka asiasta nyt jotain tiedänkin. En voi ikävä kyllä auttaa asiassa.
Äänimaailman asiantuntija totesi, että tila on äänitykseen tosi vaikea, koska se on hyvin matala ja huone hyvin pieni. Uskon, että et kykene auttamaan.
Tarjosin vaan apua kun sitä kysyit. Se oli nähtävästi virhe.
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä apu oli mikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä apu oli mikä?
Ilmeisesti ei mikään sitten, mutta virhe se nyt ainakin oli. Se tuli harvinaisen selväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä apu oli mikä?
Ilmeisesti ei mikään sitten, mutta virhe se nyt ainakin oli. Se tuli harvinaisen selväksi.
Kyllä. Voit nyt lopettaa neuvomisen kun kerran totesit, että et voi auttaa.
Miten ihmeessä jonkun soittajan improvisaation soittamisesta on tullut näin suuri numero, että sitä on vatvottu täälläkin useiden vuosien ajan? Jos ei tykkää jonkun improvisaatiosta, ei kukaan varmaan pakota kuuntelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä jonkun soittajan improvisaation soittamisesta on tullut näin suuri numero, että sitä on vatvottu täälläkin useiden vuosien ajan? Jos ei tykkää jonkun improvisaatiosta, ei kukaan varmaan pakota kuuntelemaan.
Täällä vatvotaan mitä ihmeellisimmistä asioista vuodesta toiseen. Kukaan ei pakota sinua tänne keskustelemaan rummuista. Mene takaisin vaikka sinne "Hilkka 63 vee, en enää anna miehelleni p*llua, muita??" osastolle.
Vierailija kirjoitti:Täällä vatvotaan mitä ihmeellisimmistä asioista vuodesta toiseen. Kukaan ei pakota sinua tänne keskustelemaan rummuista. Mene takaisin vaikka sinne "Hilkka 63 vee, en enää anna miehelleni p*llua, muita??" osastolle.
Ottaako se noin koville, kun Serasta tuli maailman parhaita improvisaatiossa?
Vierailija kirjoitti:Kukaan ei pakota sinua tänne keskustelemaan rummuista. Mene takaisin vaikka sinne "Hilkka 63 vee, en enää anna miehelleni p*llua, muita??" osastolle.
Oletko rummunsoiton asiantuntija?
Vierailija kirjoitti:Täällä vatvotaan mitä ihmeellisimmistä asioista vuodesta toiseen. Kukaan ei pakota sinua tänne keskustelemaan rummuista.
Mihin pyrit kun "keskustelet" rummuista?
Osaisitko sinä tehdä siitä Gavinin videosta nuotit sisältävän transkription? Voisitko tehdä sellaisen minulle?
On kyllä nopea "tykittäjä".