Kuinka pitkään kestäisi aloittevalta rumpalilta tulla Seraa paremmaksi?
Ajattelin ottaa tällaisen haasteen. Olen soittanut rumpuja ehkä 15 minuuttia elämäni aikana. Tilaan jotkut aloittelijan sähkörummut ja katson pitkäänkö menee ennen kuin taitoni ovat sellaisella tasolla että soitan Seran suohon mennen tullen.
Itse veikkaan siihen menevän ehkä kolmisen kuukautta. Time minulla on parempi jo nyt, joten vain perustekniikka pitää enää opetellla.
Kommentit (2340)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sera on kyllä tosi taitava improvisaatiossa. Maailman parhaita.
Ei kyllä edes Suomen.
Tämäkin suomalainen (vielä aika tuntematon) jannu on mennen tullen parempi, ihan reippaasti:
Mahtavaa. Kaveri tekee saman asia kuin tuhat muutakin.
Vierailija kirjoitti:
En ollut ikinä kuullutkaan kyseisestä "rumpuvirtuoosista". Katsottuani pari videota en kyllä yhtään ihmettele.
Itsekään en ole mikään huippurumpali, mutta jonkun verran on tullut soiteltua. Seurailen silloin tällöin hyvien rumpaleiden rumpuklinikoita, vaikka iso osa menee yli hilseen enkä pysy jyvällä kuin osan aikaa.
Mutta et kuitenkaan tunnista virtuoosia kun sellaisen soittoa näet?
"Kannattaa tosiaan kuunnella sellaista improvisaatiota josta itse pitää."
Improvisaatio on silloin hyvää, kun se toimii. Rumpalina en välitä onko soitto improvisoitua vai ei. Jos se on hyvää, niin sen kyllä huomaa. Omat tekniikkani ei ole huippuhyviä, mutta tunnistan kyllä, jos joku soittaa paremmin.
Silloin kun soitto hajoaa improvisoidessa pahasti, on parasta jättää improvisaatio myöhemmäksi ja keskittyä lisää perusjuttuihin. Jos joku on esim. soittanut kitaraa 2 viikkoa ja sille sanotaan että "soita soolo", niin tuskin siitä mitään kovin korvia hivelevää tulee.
P.S.
Aloittajalle sen verran, että kun verrokkinasi on tuo Sera, niin rimasi ei onneksi ole turhan korkealla. ;-) Voi olla että 3 kk ei tule ihan riittämään, mutta älä anna sen lannistaa. Suomi tarvitsee uusia lahjakkaita rumpaleita. Tsemppiä yritykseen!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tunnistan. No tuo Sera nyt ei pysynyt edes taimissa, ja tekniikka ei vakuuttanut pätkän vertaa.
Vierailija kirjoitti:
"Kannattaa tosiaan kuunnella sellaista improvisaatiota josta itse pitää."
Improvisaatio on silloin hyvää, kun se toimii. Rumpalina en välitä onko soitto improvisoitua vai ei. Jos se on hyvää, niin sen kyllä huomaa. Omat tekniikkani ei ole huippuhyviä, mutta tunnistan kyllä, jos joku soittaa paremmin.
Silloin kun soitto hajoaa improvisoidessa pahasti, on parasta jättää improvisaatio myöhemmäksi ja keskittyä lisää perusjuttuihin. Jos joku on esim. soittanut kitaraa 2 viikkoa ja sille sanotaan että "soita soolo", niin tuskin siitä mitään kovin korvia hivelevää tulee.
P.S.
Aloittajalle sen verran, että kun verrokkinasi on tuo Sera, niin rimasi ei onneksi ole turhan korkealla. ;-) Voi olla että 3 kk ei tule ihan riittämään, mutta älä anna sen lannistaa. Suomi tarvitsee uusia lahjakkaita rumpaleita. Tsemppiä yritykseen!
Seraa on pidetty Muusikoiden.netissä parhaana improvisaation saralla. On myös motorisesti ensimmäinen lajiaan ihmiskunnan historiassa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ainakin 100 000 muutakin. Mutta toi Sera tuskin pääsee siihen joukkoon kyllä ihan äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tunnistan. No tuo Sera nyt ei pysynyt edes taimissa, ja tekniikka ei vakuuttanut pätkän vertaa.
Näyttää pysyvän tosi hyvin "timessä". Maailman parhaita improvisaatiossa. Aika kova saavutus. Mitä itse olet saavuttanut tähän mennessä? Serasta tuli maailman parhaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seraa on pidetty Muusikoiden.netissä parhaana improvisaation saralla. Onko sinua? Sera on myös motorisesti ensimmäinen lajiaan ihmiskunnan historiassa.
Vierailija kirjoitti:
Nopeaa ja tylsää.
Jos motoriikasta puhutaaan, niin tässä on jo virtuositeettia:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ainakin 100 000 muutakin. Mutta toi Sera tuskin pääsee siihen joukkoon kyllä ihan äkkiä.
Olet käyttänyt Seran vainoamiseen ja mustamaalaamiseen tuhansia tunteja elämässäsi. Mitä olet saavuttanut? Serasta tuli maailman paras siinä ajassa. Mitä sinusta on tullut? Ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei kauheasti vakuuta. Vasen jalka ei tee mitään ja soitto on muutenkin vain pelkkää oikealla kädellä liidattua perustykitystä, jota tekee tuhannet muutkin maailmassa. Nopeaa ja tylsää.
ööööööh!
mitä väliä sillä on onko joku teppo maailman paras tai ei?
mitä asia merkitsee kenellekin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet käyttänyt Seran vainoamiseen ja mustamaalaamiseen tuhansia tunteja elämässäsi. Mitä olet saavuttanut? Serasta tuli maailman paras siinä ajassa. Mitä sinusta on tullut? Ei mitään.
Sorry, en ollut kuullut koko tyypistä ennen tätä.
Enkä olisi haklunnut kuullakaan, koska sillä on joko joku ihan sekopäinen fani tai sitten persoonallisuushäiriö ja kehuu itseään. Ei ole kiinnostusta keskustella kummankaan kanssa. Pari hyvää videota joku oli tänne ketjuun laittanut ja toi partakaveri oli kyllä hauska ja tekniikka hallussa. Täytyykin tutustua paremmin.
Mulla ei tästä aiheesta muuta sanottavaa. Saatte keskustella keskenänne.
Näyttää Sera olevan ensimmäinen lajiaan ihmiskunnan ja musiikin historiassa. Aika kova saavutus. Seraahan pidettiin parhaana improvisaation saralla Muusikoiden.netissä. Oletko itse parhaita jossain asiassa?
Vierailija kirjoitti:Pari hyvää videota joku oli tänne ketjuun laittanut ja toi partakaveri oli kyllä hauska ja tekniikka hallussa. Täytyykin tutustua paremmin.
Mulla ei tästä aiheesta muuta sanottavaa. Saatte keskustella keskenänne.
Sera on parhaita improvisaatiossa, partakaveri ei ole.
Seran haukkumisessa ja dissaamisessa näkyy hyvin suomalainen perusluonne. Kun jostain tulee maailman paras, sitä pitää heti haukkua ja vähätellä, vaikka itse ei kykenisi läheskään vastaavaan suoritukseen. Oli asia mikä tahansa.
Muusikoiden.netissä Seraa pidettiin parhaana improvisaation saralla.