Kuinka pitkään kestäisi aloittevalta rumpalilta tulla Seraa paremmaksi?
Ajattelin ottaa tällaisen haasteen. Olen soittanut rumpuja ehkä 15 minuuttia elämäni aikana. Tilaan jotkut aloittelijan sähkörummut ja katson pitkäänkö menee ennen kuin taitoni ovat sellaisella tasolla että soitan Seran suohon mennen tullen.
Itse veikkaan siihen menevän ehkä kolmisen kuukautta. Time minulla on parempi jo nyt, joten vain perustekniikka pitää enää opetellla.
Kommentit (2340)
Mä repeen, Movetronkin on pitänyt paskoa
Vierailija kirjoitti:Jos nyt olisit viitsinyt katsoa videon, niin Chad alkaa soittaa heti sen rummuttoman version ensikuuntelun alussa itse. Siis ei ole kuunnellut etukäteen.
Soitto on kuitenkin ihan perussoittoa, jossa ei ole yhtään mitään ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
"Mikä mielestäsi määrittelee rummunsoiton kehyksen jos ei kappaleen melodia?"
Kannattaa varmaan käydä muutaman vuoden päästä kyselemässä vaikka m-netin puolella, jos et oikeasti tiedä vastausta :D Hupiukkojen hupiukko. Muista olla luikkimatta karkuun ennen vastausta :D
Rumpalilla joko on hyvä melodiakorva tai ei, ja kappale soitetaan melodian määrittelemissä puitteissa kun soitetaan improvisaatiota.
"Soitto on kuitenkin ihan perussoittoa, jossa ei ole yhtään mitään ihmeellistä."
Millaista soittoa etsit siis?
Vierailija kirjoitti:
Mä repeen, Movetronkin on pitänyt paskoa
Taitava virppakäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Jos nyt olisit viitsinyt katsoa videon, niin Chad alkaa soittaa heti sen rummuttoman version ensikuuntelun alussa itse. Siis ei ole kuunnellut etukäteen.
Niin siinä ei sinänsä ole ihmeellistä että kokenut taitava rumpali soittaa todella hyvin.
Sinun soittosi ainoa ihmeellisyys on että kuvittelet harhainen epätahtiin koputtelusi olevan jotain uniikkia maailmassa. Maailmassa on varmaan 7mrd muutakin jotka eivät osaa soittaa rumpuja. Tosin useimmat heistä oppisivat sinua paremmiksi muutamassa päivässä.
"Rumpalilla joko on hyvä melodiakorva tai ei, ja kappale soitetaan melodian määrittelemissä puitteissa kun soitetaan improvisaatiota."
Siinäpähän elät luuloissasi sitten :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaan käydä muutaman vuoden päästä kyselemässä vaikka m-netin puolella, jos et oikeasti tiedä vastausta :D Hupiukkojen hupiukko. Muista olla luikkimatta karkuun ennen vastausta :D
Rumpalilla joko on hyvä melodiakorva tai ei, ja kappale soitetaan melodian määrittelemissä puitteissa kun soitetaan improvisaatiota.
Ja tällä Seralla EI OLE. Ei melodiakorvaa, ei rytmikorvaa.
Vierailija kirjoitti:
Sinun soittosi ainoa ihmeellisyys on että kuvittelet harhainen epätahtiin koputtelusi olevan jotain uniikkia maailmassa. Maailmassa on varmaan 7mrd muutakin jotka eivät osaa soittaa rumpuja. Tosin useimmat heistä oppisivat sinua paremmiksi muutamassa päivässä.
Kylläpä on sinulla tosi lapselliset jutut.
Vierailija kirjoitti:Maailmassa on varmaan 7mrd muutakin jotka eivät osaa soittaa rumpuja.
Ja sinä olet yksi heistä.
E-Type raiskattu myös X-DDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tällä Seralla EI OLE. Ei melodiakorvaa, ei rytmikorvaa.
"Pysähdyin tuijjottamaan. Olen rumpalina säestänyt, Fredin, Dannyn, Koivuniemen. Jampan, Einin, Katri-helenan ja ne muut. Mixannut myös Liwe-rokkia. Tässä löytyi lahjakkuus. Nykii kun tarttee miettiä minne hakkais, mutta kiva melodiakorva ja rummut vireessä. Itse hakkaan piisit ihan paskaksi harjotellessa. Keikalla voi kans leikitellä. Studiossa pelataan siististi. Hyvä!"
Siinä ammattilaisen mielipide Seran improvisaatiosta.
Vierailija kirjoitti:
Huomasitko kiimassasi, että kyseessä oli harjoitusvideo? Eli ns. stability practise. Kyseessä ei siis ollut kappaleen soittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Sinä et osaisi soittaa tuollakaan tavoin. Tämä on jo käsitelty joten on turha jankata samoja fraaseja loputtomiin. Laitatko sen sijaan jotain mielestäsi hyvää improvisaatiota (ei itseltäsi koska ne ei ole hyviä)?
Oletkos koskaan ajatellut miksi juuri rumpunuotit merkataan kuten ne merkataan? Siinäpä sinulle se vastaus jos osaat päätellä
Vierailija kirjoitti:
Seran "paras" suoritus ikinä kun ei yrittänyt yhtään mitään. Melkeen meni tahtiin snaren hakkaaminen kolme minuuttia X-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasitko kiimassasi, että kyseessä oli harjoitusvideo? Eli ns. stability practise. Kyseessä ei siis ollut kappaleen soittaminen.
Huomasin. Jatka stability practicea vaikka noin alkuun viisi vuotta ja kokeile sitten improvisoida yhtään mitään, kun ihan perus biitissä pysyminen on noin vaikeaa.
"Seran "paras" suoritus ikinä kun ei yrittänyt yhtään mitään. Melkeen meni tahtiin snaren hakkaaminen kolme minuuttia X-D"
Kyntää improvisaation lumoissa, eikä niille iskuille nyt niin väliä. Osuu jos osuu ja joskus jopa oikeaan timeen kun videoita on kertynyt, niin pakko joskus natsata :D
Näitä trollausviestejä ei Seraparalla ole kuin noin 10 kappaletta. Typerin on tuo jokaiseen improvisaatiovideoon laitettu "Ihan perussoittoa". Mikään video ei siis tule kelpaamaan tietenkään koska kyseessä on trolli jonka elämän tarkoituksena on ärsyttää toisia näillä ketjuilla.