Kuinka pitkään kestäisi aloittevalta rumpalilta tulla Seraa paremmaksi?
Ajattelin ottaa tällaisen haasteen. Olen soittanut rumpuja ehkä 15 minuuttia elämäni aikana. Tilaan jotkut aloittelijan sähkörummut ja katson pitkäänkö menee ennen kuin taitoni ovat sellaisella tasolla että soitan Seran suohon mennen tullen.
Itse veikkaan siihen menevän ehkä kolmisen kuukautta. Time minulla on parempi jo nyt, joten vain perustekniikka pitää enää opetellla.
Kommentit (2340)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin Sera käy rehentelemässä olemattomilla taidoillaan M-netissä ja kun hommat alkavat käydä liian haastavaksi, niin hän kertoo että, "öö, mulla jäi levy päälle aivan kuten mulla on tapana. Palataan vuoden päästä asiaan..tai sitten ei" :D :D
Linkki "rehvasteluun"?
Näyttää Serafiinus olevan maailman parhaita improvisaatiossa. Aika hieno saavutus. Suomalainen taas parhaita jossain asiassa.
Kolmessa viikossa pyyhkäisee ohi vaikkei musikaalinen olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Kolmessa viikossa pyyhkäisee ohi vaikkei musikaalinen olisikaan.
Siitä sitten vaan tykittelemään, jos luulet asian olevan niin helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin Sera käy rehentelemässä olemattomilla taidoillaan M-netissä ja kun hommat alkavat käydä liian haastavaksi, niin hän kertoo että, "öö, mulla jäi levy päälle aivan kuten mulla on tapana. Palataan vuoden päästä asiaan..tai sitten ei" :D :D
Linkki "rehvasteluun"?
Näyttää Serafiinus olevan maailman parhaita improvisaatiossa. Aika hieno saavutus. Suomalainen taas parhaita jossain asiassa.
Parhaus on parasta.
T: penkin jukka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki "rehvasteluun"?
Parhaus on parasta.
T: penkin jukka
Parhautellaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki "rehvasteluun"?
aika virtuoosi on.
M-netissä Sera itse ehdotti vetoa. Sitten kun rumpalit ja vieläpä basistikin olisivat olleet valmiit vetoon, niin Sera luikki karkuun :D
"Itsehän halusit lyödä vetoa joka on sun mielestä mahdoton mutta sitten et uskallakakaan?"
M-netin basisti
"Mikä funktio improvisaatiolla edes on, niin että se vaatii keskustelua tai pätemistä mihinkään suuntaan? Vastaan tähän heti itse - ei niin minkäänlaista."
Tässä hieno virke m-netin rumpalilta
Yleensä monet liidaavat oikealla kädellä eivätkä soita improvisaatiota jonkun kappaleen päälle. Soitto ei motorisesti hyvää ja hidastakin yleensä. Joskus myös nopeaa, mutta nopeus ei tee rumpalista hyvää. Bassorummussakin käyttävät sinkkupedaalia, ja jos on tuplat niin kovin ovat tylsiä kompit ja vasen jalka usein tekemättä mitään. Ei pysytä timessä, ghosteja ei osata ja jos osataan niin vasen jalka toimettomana. Symbaalit toimivat lähinnä koristeena ja jäävät soittamatta. Jos joku niitä soittaa niin ei soiteta samalla ghostnoteja ja vasen jalka toimettomana. Aksentoinnit yleensä puuttuvat myös. Muusikoiden nettiin ei uskalleta mennä, tai jos uskalletaan niin sieltä lähdetään liukkaasti myös pois kun asiat eivät mene kuin halutaan
Jos joku on huippu, niin miten mittaat, että olet vielä huipumpi? Ei me muusikot verrata toisiamme enää tietyn, ammattilaistason ylityksen jälkeen, koska kyse on myös makuasioista tulkinnoissa. Lapsellista vertailla, moni voi olla ja onkin yhtäaikaa tosi hyvä.
muusikko
"Jos joku on huippu, niin miten mittaat, että olet vielä huipumpi? Ei me muusikot verrata toisiamme enää tietyn, ammattilaistason ylityksen jälkeen, koska kyse on myös makuasioista tulkinnoissa. Lapsellista vertailla, moni voi olla ja onkin yhtäaikaa tosi hyvä.
muusikko"
"Itsehän halusit lyödä vetoa joka on sun mielestä mahdoton mutta sitten et uskallakakaan?"
M-netin basisti
M-netissä Sera itse ehdotti vetoa. Sitten kun rumpalit ja vieläpä basistikin olisivat olleet valmiit vetoon, niin Sera luikki karkuun :D
"Jos joku on huippu, niin miten mittaat, että olet vielä huipumpi? Ei me muusikot verrata toisiamme enää tietyn, ammattilaistason ylityksen jälkeen, koska kyse on myös makuasioista tulkinnoissa. Lapsellista vertailla, moni voi olla ja onkin yhtäaikaa tosi hyvä.
muusikko"
"Mikä funktio improvisaatiolla edes on, niin että se vaatii keskustelua tai pätemistä mihinkään suuntaan? Vastaan tähän heti itse - ei niin minkäänlaista."
Tässä hieno virke m-netin rumpalilta
kukaan ei usko että voit olla seraa huonompi koska kuolletkin on parempia
"kukaan ei usko että voit olla seraa huonompi koska kuolletkin on parempia"
Aika kova väite. Eikä tätä väitettä edes voi todentaa, joten aivan turha väite
"Kuka Sera? Kuullutkaan. Eikä haittaa."
Tunnettu m-netin puolella huonosta käytöksestään, suurista kuvitelmistaan, rehentelystään ja myös väännöistä ja jankkauksista.
Vierailija kirjoitti:
Kuka Sera? Kuullutkaan. Eikä haittaa.
Itseoppinut improvisoija, jolla youtubessa aivan sekavia videoita. Suurimmasta osasta videoita estänyt kommentoinnin. Muutamassa ei estetty, ja siellä joku ulkomaalainen ihmettelee, mikä vit** n'iden videoiden tarkoitus on...minulla on tullut tuosta tyypistä mielikuva syrjäytyneestä kouluampujasta.
Linkki "rehvasteluun"?