Odotan esikoistani ja mua NYT jo ahdistaa tulevat täi/kihomato/syyhytartunnat päiväkodista ja koulusta
Olenko ihan mielenvikainen? Ehkä asiaan vaikuttaa sekin että olen apteekissa töissä ja tiedän mitä tahtia täishampoota, Pyrvinia ja Nixia myydään. Ja kuinka paljon niitä lääkkeitä käytetään väärin jolla ei saada epidemiaa loppumaan. Mietin jo että kuinka paljon viivyttelee lapsen viemistä päiväkotiin ja millainen hienostoalue pitää olla, että säästyisi näiltä. Saa kivittää 🙈
Kommentit (27)
Meillä ei lapsille tullutbpäiväkodista loisia, vaikka varoituksia tuli päiväkodista tiuhaan. Täitä kyllä tuli, parturista. Siitäkin selvittiin.
No mä olen ollut päiväkodissa töissä 20 vuotta ja meillä on ollut vain yksi täiepidemia. Ja kerran kihomatoja, jotka ei tarttuneet kenenkään.
Vierailija kirjoitti:
No mä olen ollut päiväkodissa töissä 20 vuotta ja meillä on ollut vain yksi täiepidemia. Ja kerran kihomatoja, jotka ei tarttuneet kenenkään.
siis epidemia siellä päiväkodissa.
Lapsellani oli kerran täitä. Se kyllä oli ällöttävää ja hän oli aivan pöyristynyt, koska " pesen tukkani joka päivä". Toki nykyään ymmärtää ettei se asia liittynyt tartuntaan
Ihan turhaan stressaat moisia.
Olen kolmen aikuisen äiti ja yhdelläkään meidän lapsista ei ollut lapsuudessaan matoja, syyhyä, täitä tmv.
Jonkun kerran koulusta tuli lappu, että jollain lapsella oli havaittu täitä, mutta meillä opetettiin lapsille pienestä pitäen käsienpesun tärkeys, muiden hattuja ei panna omaan päähän, huulirasvaa ei lainata muille ym ja meillä vältyttiin noilta vaivoilta. Tavanomaista flunssaa ja muutama vatsatauti lapsillamme oli, mutta ei sen kummempia.
Päiväkodissa lapset toisinaan kuhisevat kihomatoja. Ja niitä tulee yhtä lailla sinne hienostoalueellekin.
Ei ole hienostoalueella yhtään sen harvinaisempaa kuin tavis päiväkodissa, että noita tulee. Sen vaan sitten hoitaa pois ja jatkaa elämää, ei siinä sen kummempaa.
Kolme aikuista lasta on itsellä ja koko lapsuusaikana oli yhteensä 1x kihomatoja, lääkittiin heti pois ja täitä oli kahdesti, pestiin pari kertaa täishampoolla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaan stressaat moisia.
Olen kolmen aikuisen äiti ja yhdelläkään meidän lapsista ei ollut lapsuudessaan matoja, syyhyä, täitä tmv.
Jonkun kerran koulusta tuli lappu, että jollain lapsella oli havaittu täitä, mutta meillä opetettiin lapsille pienestä pitäen käsienpesun tärkeys, muiden hattuja ei panna omaan päähän, huulirasvaa ei lainata muille ym ja meillä vältyttiin noilta vaivoilta. Tavanomaista flunssaa ja muutama vatsatauti lapsillamme oli, mutta ei sen kummempia.
Niin lapsesi on jo aikuisia. Kuulemma esimerkiksi syyhy räjähtänyt käsiin vasta viime vuosina. Työkaverini sanoivat apteekissa että selvä piikki syyhytartunnoissa huomattiin 2015 tulijoiden jälkeen.
Mulla on 6v, 2v, 3v lapset päiväkodissa.
Valitsin ruotsinkielisen varhaiskasvatuksen koska S2 oppilaita nolla.
Loisia nolla.
Myöskään täitä, luteita, kihomatoja tms ei ole ollut.
M41
Vierailija kirjoitti:
Loisia nolla.
M41
Bra! Det samma här!
Vierailija kirjoitti:
Loisia nolla.
M41
Tämä oli tosi hyvä pointti, kiitos! Koska mieheni on suomenruotsalainen, olisi ruotsinkielinen varhaiskasvatus ihan perusteltu. Oletteko suomenruotsalaisia?
Olen syntynyt vuonna-71. Minun lapsuudessani ei ollut kihomatoja eikä syyhyä. Yhdellä meidän luokalla ( mus ta lainen) oli täitä mutta jokainen piti piponsa omassa pulpetissa niin ei tarttunut muihin. Mistä nykyään johtuu kaikki taudit? Jokainen tietää mutta ei voi ääneen sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loisia nolla.
M41
Tämä oli tosi hyvä pointti, kiitos! Koska mieheni on suomenruotsalainen, olisi ruotsinkielinen varhaiskasvatus ihan perusteltu. Oletteko suomenruotsalaisia?
Meillä tuo täiepidemia oli alueella missä asuvat kaupungin rikkaimmat, ei yhtään S2 lasta. Valitettavasti täit eivät katso kenen päähän hyökkäävät. Myös näissä piireissä matkustellaan todella paljon ja loistartuntoja tulee maailmalta.
Kaksi lasta, mitään ei ole päiväkodista tai koulusta kotiin kantautunu, sukulaisilta kyllä. Itse työskentelen sairaalassa. Siellä on kaikenmaailman pöpöt nenän edessä. En ole sieltäkään mitään kotiin kantanu. 10 vuoden työaikani aikana sairaalassa olen ollut ehkä kahden, kolmen viikon edestä sairaana. Eiku joo, kerran kannoin itselleni töistä kurkunpääntulehduksen. Mut sen ois voinu saada kuka tahansa, joka on erittäin altis sille. Kuulin käytävällä kaukana tutun kuuloisen yskimisen odotustilassa. Jonkun aikaa meni ja minulla se oli. Mut sekin sairastelu osu vapaille, etten saikkua tarvinnu. Ei silti koronaa, ei influenssaa, ei kihoja, ei täitä, eikä muutakaan. Lapsetkin siis pysyneet ilman näitä.
Sanoisin ota asia kerrallaan, ja murehdi/ hoida, kun/jos eteen tulee.
muuten joudut murehtimaan kahteen kertaan !,
Meilläkään ei ole ollut kertaakaan mitään noista. Muistan, että omassa lapsuudessani oli täitä kerran.
Meillä ei ole ollut kertaakaan mitään noista. Ei tullut lapsille eikä minulle, olin 15 vuotta päiväkodissa töissä. Kynnet lyhyenä, hiukset kiinni, opettaa lapselle ettei muiden hattuja laiteta päähän tai lainata muille omia, käsienpesu ennen ruokailua ja kotiin tullessa.
Elä murehdi etukäteen. Tulee jos tulee. Täit lähtee kookosrasvalla ja madot papaijaentsyymillä. Ei tarvitse ostaa apteekin riistotuotteita.
Meillä lapset on yksityiskoulussa ja oppilaat on aika "kermaa", mutta silti täitä on liikkunut.
Jos jotain haluat pelätä, niin enterorokkoa. Lapselle se on pikkujuttu, mutta aikuiselle helvetti. Pahempi kuin kymmenen oksennustautia tai koronaa.
Me elettiin kuin pellossa kotona eikä kertaakaan ollut mitään tartuntoja lapsilla. En tajua miten se on mahdollista, koska oltiin aikamoisia riparapoja kotioloissa. Tosin ei sitten harrastettu vatsatautejakaan eikä mitään muutakaan sairastelua.
Tässä on yksi syy miksen aio hankkia lapsia. Täit ja kihomadot, hyi.