Miksi tekisit superraskasta työtä pienellä palkalla? kysyy tukien varaan heittäytynyt Alma
Erityisesti nuoret kokevat riittämättömyyttä, ahdistusta ja uupumusta suorittamisesta.
Ennenvanhaan vapaa-aika ja harrastukset ym kiva piti ansaita, nyt ensin tulee kaikki kiva ja jos aikaa jää niin sitten vasta kaikki ei niin kiva.Vähän sama kuin ostettaessa tavaroita ensin piti säästää raha siihen ennenkuin se voitiin hankkia nyt hommataan luotolla etukäteen tavarat ja kaikki kiva ja maksetaan myöhemmin jos jaksetaan.
https://yle.fi/aihe/a/20-10006082
Kommentit (26)
Jos ei oma tulotaso nappaa, voi selvittää omat kouluttautumismahdollisuudet. Eikö muka pidemmän päälle rassaisi se, et muut tekee duunia yhteisen hyvän eteen ja itse vaan olisi tyhjäntoimittajana? Jo oman mielen hyvinvoinnin takia on tärkeää kokea itsensä merkitykselliseksi. Ja se että pitää itsensä työelämässä jollain tavalla kiinni, monesti auttaa saamaan uutta duunia.
Raskaat työt vie terveyden nopeasti. Ja kun ovat huonosti palkattuja niin vähäinen on eläkekin mikä niistä kertyy.
Olen valinnut olla lasten parissa töissä. Siitä ei juu paljoa makseta ja rankkaa on, mutta koen työni hyvin merkityksellisenä. Eikä tää systeemi pyöri niin, että kaikki vaan lopettaa työt kun on niin kovin raskasta.
Alman kannattais alkaa tekee seksityötä, olis vaikka alla pelkästää niin ei kävis raskaaksi ja palkka olis suurehko.
Almalta voisi napsaista työttömyysetuuden poikki vaikka kahdeksi viikoksi, niin katsotaan jos siten löytyisi se kadonnut motivaatio työntekoon.
Olen alman kanssa samaa mieltä. Olen tehnyt joskus raskaita raksa ja lapio hommia surkealla palkalla ja jopa 9 euron päivärahalla. Ei mitään järkeä eikä sitten saa sitä palkkatyötä vaan työnantajat käyttää hyväksi vaan. On paremoi siis olla työtön jos ei saa edes kohtuu palkkaa 2000 euroa vaikka. Olen tehnyt töitä alle 1000 euron palkalla.