Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joita ghostaaminen ei haittaa?

Vierailija
20.01.2024 |

Musta on tosi kätevää, että ei jäädä vatvomaan tai selittelemään. Jos kiinnostaa, niin silloin toimitaan, jos ei kiinnosta, niin ei sitä tarvii selitellä. 

Sama pätee kavereihin. En ota itseeni, jos jostakusta ei kuulu. Jos taas myöhemmin kuuluu, niin se on ok. 

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa yhtään. Hyvä vaan, jos joku epämotivoitunut häipyy tuhlaamasta aikaani. Ei ole ainakaan vielä ihmiset maailmasta loppuneet. Kun yksi ovi sulkeutuu, toinen avautuu.

Vierailija
22/39 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toi oo ghostaamista. Ghostaaminen on sitä että katkaiset yhteydet ilman selityksiä etkä vastaa enää mihinkään ja mahdollisesti blokkaat. Ghostaaminen on teoriassa sitä että joku yhtäkkiä pitää sulle mykkäkoulua eikä suostu kertomaan miksi.

Se mistä sä puhut on ihan normaalia ihmissuhteiden aaltoilua.

Tämmöinen löytyi tuttvapiiristä. Aina nokka solmussa jostain ja sitten ghostattiin. Ja taas otti yhteyttä, kunnes taas oli nokka solmussa jostain ja taas ghostattiin. "Unohti" vastata omien väitteittensä mukaan, tai jätti muuten vaan vastaamatta.

Todella typerä ja keskenkasvuinen persoona. Ei enää häntä elämääni, kiitos.

Eipä suakaan kiinnostanut selvittää asioita tai ymmärtää kaveria vaan tuomitset. Teitä on kaksi keskenkasvuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ghostannut ja tullut ghostatuksi ja se on ok. Aika usein käy niin, että yhtäkkiä kumpikaan ei enää sano mitään ja sitten mä teen ratkaisun ja poistan tän toisen osapuolen snäpistä. Kumpi silloin on se ghostaaja?

Mutta eihän tuo ole ghostaamista! 😯

Mikäs sitten on ellei toisen poistaminen sanomatta mitään?

Vierailija
24/39 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ghostannut ja tullut ghostatuksi ja se on ok. Aika usein käy niin, että yhtäkkiä kumpikaan ei enää sano mitään ja sitten mä teen ratkaisun ja poistan tän toisen osapuolen snäpistä. Kumpi silloin on se ghostaaja?

Ootko ghostannut entisen kampaajasi, tori.fi myyjän ja entisiä naapureita?

Ghostaaminen tarkoittaa välien passiivis-aggressiivista katkaisua ilman selitystä. Ei sitä että yhteydenpito hiipuu ja poistetaan turhia yhteystietoja 

Vierailija
25/39 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko ghostannut entisen kampaajasi, tori.fi myyjän ja entisiä naapureita?

Ghostaaminen tarkoittaa välien passiivis-aggressiivista katkaisua ilman selitystä. Ei sitä että yhteydenpito hiipuu ja poistetaan turhia yhteystietoja 

Et selvästi ole käyttänyt snapchatia.

Vierailija
26/39 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en käytä deittiappeja, joista näkis poistamisen. Mutta mun mielestä se on sitä silloin kun toinen katoaa vaikka juttu on selvästi jäänyt kesken. Jos toinen ei vaan ota yhteyttä, niin sillä ei varmaan vaan oo kiinnostusta mutta se ei ole ghostausta.

Vierailija
27/39 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun deittailin, oli päivänvastoin yllättävää että niin moni saattoi laittaa viestiä että sori, yritän keskittyä nyt viemään juttua eteenpäin toisen ihmisen kanssa tai sori muutin ulkomaille.

Kivaltahan tuo tuntuu mutta en tosiaan tuollaista odota enkä vaadi, mun mielestä on itsestäänselvää että nyt ei kiinnosta jos toisesta ei kuulu mitään. Ja se on ihan ok, en mäkään kiinnostu kaikista. Nuorena deittaillessani oli tavallista että yhtäkkiä viestiä ei enää tullutkaan. Siitä tiesi että tää nyt päättyi eikä sitä kutsuttu ghostaamiseksi. Itsekin aluksi käsitin ghostaamisen niin että suurin piirtein aviopuoliso lähtee viemään roskia eikä tule takaisin. Nykyään se kuitenkin tuntuu tarkoittavan juuri tuota että parin viestin jälkeen ei ole kiinnostusta jatkaa eikä jaksa tai osaa selitellä miksi. Siitähän sen huomaa kun ei enää pidä yhteyttä.

Vierailija
28/39 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kun deittailin, oli päivänvastoin yllättävää että niin moni saattoi laittaa viestiä että sori, yritän keskittyä nyt viemään juttua eteenpäin toisen ihmisen kanssa tai sori muutin ulkomaille.

Kivaltahan tuo tuntuu mutta en tosiaan tuollaista odota enkä vaadi, mun mielestä on itsestäänselvää että nyt ei kiinnosta jos toisesta ei kuulu mitään. Ja se on ihan ok, en mäkään kiinnostu kaikista. Nuorena deittaillessani oli tavallista että yhtäkkiä viestiä ei enää tullutkaan. Siitä tiesi että tää nyt päättyi eikä sitä kutsuttu ghostaamiseksi. Itsekin aluksi käsitin ghostaamisen niin että suurin piirtein aviopuoliso lähtee viemään roskia eikä tule takaisin. Nykyään se kuitenkin tuntuu tarkoittavan juuri tuota että parin viestin jälkeen ei ole kiinnostusta jatkaa eikä jaksa tai osaa selitellä miksi. Siitähän sen huomaa kun ei enää pidä yhteyttä.

Ei toi vaan oo mun mielestä ghostausta. On ihan normaalia että jotkut jutut ei jatku kun kumpikaan ei ota yhteyttä. Se on ihan eri asia kuin ghostaus.

Vierailija
29/39 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toi vaan oo mun mielestä ghostausta. On ihan normaalia että jotkut jutut ei jatku kun kumpikaan ei ota yhteyttä. Se on ihan eri asia kuin ghostaus.

Joo, mustakin. Mua on kuitenkin syytetty ghostaamisesta kun en muutaman deittiapissa lähetetyn viestin jälkeen enää vastannut. Jotkut tosiaan pitää sitä ghostaamisena, mutta mun mielestä se on ihan normaalia enkä loukkaannu yhtään jos joku mulle tekee niin.

Oikeaa ghostaamista en ole itse kokenut joten en tiedä miten siihen reagoisin. Siis jos nyt määritellään että ghostaaminen olisi sitä että toinen estää ihan ilman selityksiä kun jo tunnetaan. Mun on vaikea uskoa että se olisi hirveän yleistä ja kun nykyään puhutaan ghostaamisen yleisyydestä, niin luulen että sillä usein tarkoitetaan juuri tuota keskustelun hiipumista, joka totta kai on yleistä ja saa ollakin.

Vierailija
30/39 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostaaminen on typerä sana.

Vierailija
31/39 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostaaminen ei ole aina selkeää. Jos on esittänyt kiinnostunutta ja sitten yhtäkkiä häviää, jää kyllä epäselvyys katoamisesta. Ehkä tyypille sattui jotain tai puhelin katosi. Harva varmaan heti olettaa, että aha ei ollut vain kiinnostunut. Keskenkasvuista ja kypsymätöntä, jos ei voi sanoa mielenkiinnon puutetta ääneen. Se on kuitenkin ihan normaalia,  ettei jokainen vastaantulija herätä intohimoja.

Vierailija
32/39 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ghostaaminen ei ole aina selkeää. Jos on esittänyt kiinnostunutta ja sitten yhtäkkiä häviää, jää kyllä epäselvyys katoamisesta. Ehkä tyypille sattui jotain tai puhelin katosi. Harva varmaan heti olettaa, että aha ei ollut vain kiinnostunut. Keskenkasvuista ja kypsymätöntä, jos ei voi sanoa mielenkiinnon puutetta ääneen. Se on kuitenkin ihan normaalia,  ettei jokainen vastaantulija herätä intohimoja.

Niin, tää on moniselitteistä missä kohtaa alkaa olla selityksen velkaa. Ihmiset tulkitsee kiinnostustakin niin eri tavalla. Joidenkin mielestä parin viestin vaihtaminen tai treffeillä käyminen osoittaa jo kiinnostusta. Mun mielestä se on vasta kiinnostuksen selvittämistä, eikä vielä velvoita mihinkään.

Aikoinaan kun mulla oli profiili jossain Suomi24:ssä, viestittelin sinä aikana varmaan useamman kymmenen ihmisen kanssa pitempäänkin. Kun poistin profiilin, ei mulle tullut mieleen että olis pitänyt kaikille erikseen ilmoittaa että aion niin tehdä.

Eri asia sitten jos on jo pitempään tapailtu ja sovittukin jotain ja toinen vaan katoaa. Siinä tilanteessa on jo minustakin selityksen velkaa.

Vierailija
33/39 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Ainoa jonka viesteistä välitän on Nordnet kun näyttöön kilahtaa salaman kuva maksetuista osingoista. Jos jokin ei vaikuta pankkitilini saldoon niin sillä ei oikeastaan ole mitään merkitystä. Ihmiset on jotain mitä harrastetaan silloin kun ei ole elämällä suuntaa ja parempaa tekemistä. 

Vierailija
34/39 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toi oo ghostaamista. Ghostaaminen on sitä että katkaiset yhteydet ilman selityksiä etkä vastaa enää mihinkään ja mahdollisesti blokkaat. Ghostaaminen on teoriassa sitä että joku yhtäkkiä pitää sulle mykkäkoulua eikä suostu kertomaan miksi.

Se mistä sä puhut on ihan normaalia ihmissuhteiden aaltoilua.

No minulle on tapahtunut, en jäänyt kaipaamaan kun kuitenkin ymmärsin yskän ettei minua haluta niin tein itse saman ja blokkasin ja elämä jatkuu. 

Vierailija
35/39 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostaaminen tulkitaan ehkä eri tavoilla. Mun mielestä se on sitä, jos ollaan jo pidempään tapailtu tai tutustuttu ja sitten ei vastaakaan viesteihin eikä kuulu mitään. Silloin ghostaaminen on kyllä ikävää, mutta kukin tyylillään. Mutta jos on pari kolme kertaa tavattu ja sitten toisesta ei kuulu mitään niin se on ihan normaalia ja myös mun mielestä kätevää, koska mitäpäs sitä turhia selittelemään. 

Vierailija
36/39 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaa isosti, jos on annettu ymmärtää että kiinnostaa ja sitten häviää kuin tuhka tuuleen ilman mitään selitystä. Olis vaikka sanonut että ei kiinnosta.

Miks täytyy sanoo, jos teot kertoo sen jo (nopeammin ja selvemmin)?

Koska katoaminen voi olla täysin ristiriidassa sen kuvan kanssa, jonka ghostaaja on antanut. Sen takia se on mielelle aika rankkaa kun pitää itse keksiä selityksiä asialle.

Hän luuli, että häntä kiinnostaa. Sitten löysi sopivamman, tai sinussa tuli esiin joku dealbreaker, tai hänellä tuli elämässä joku kriisi tai ongelma johon ei vedetä uutta tuttavuutta mukaan. Jos ette olleet sopineet seurustelusta, niin ei siinä mitään sen kummempaa selitystä ole. Eri asia, jos ollaan jo yhdessä.

Vierailija
37/39 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaa isosti, jos on annettu ymmärtää että kiinnostaa ja sitten häviää kuin tuhka tuuleen ilman mitään selitystä. Olis vaikka sanonut että ei kiinnosta.

Miks täytyy sanoo, jos teot kertoo sen jo (nopeammin ja selvemmin)?

Koska katoaminen voi olla täysin ristiriidassa sen kuvan kanssa, jonka ghostaaja on antanut. Sen takia se on mielelle aika rankkaa kun pitää itse keksiä selityksiä asialle.

Hän luuli, että häntä kiinnostaa. Sitten löysi sopivamman, tai sinussa tuli esiin joku dealbreaker, tai hänellä tuli elämässä joku kriisi tai ongelma johon ei vedetä uutta tuttavuutta mukaan. Jos ette olleet sopineet seurustelusta, niin ei siinä mitään sen kummempaa selitystä ole. Eri asia, jos ollaan jo yhdessä.

Aika rohkeaa olettaa, että se toinen edes haluaa seurustella tai olla missään intiimeissä väleissä.

Vierailija
38/39 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se qhostaaminen sillee iha kivsuu.

Vierailija
39/39 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HS Älä vastaa -jutussa sanotaan, miten ystävyyskin pitää päättää niin, että kertoo toiselle mitkä asiat hänessä tuntui niin raskailta että haluaa katkaista välit.

Yhtä lukuunottamatta kommentoijistakin tämä on ainoa oikea menettelytapa.

Jutussa puhutaan ghostaamisesta, joka yleistetään koskemaan myös ystävyyssuhteiden lopettamisia.

Kuinka luulette tuollaisen keskustelutilanteen menevän käytännössä? Ainakin siinä annetaan reiluuden nimissä myös toiselle lupa antaa - henkilöönmenevääkin - kritiikkiä.

Itse uskon, että tällaisessa jää toisen kriittiset sanat kaikumaan mieleen ja vaivaamaan, varsinkin jos on ollut kyse asiasta, joka on omassa luonteessa tai persoonassa ja jota ei pysty tai halua muuttaa. Ehkä siinä tilanteessa tulee sanottua takaisinkin sellaista, mitä myöhemmin katuu. Harva pystyy kuuntelemaan kritiikkiä hyökkäämättä takaisin. 

Miksi välit pitää katkaista, jos tapaamiset tuntuu ottavan enemmän kuin antavan? Eikö vain voi ottaa omaa tilaa ja etäisyyttä, pidetään yhteyttä harvemmin. Suomi on pieni maa ja jossain vaiheessa varmasti taas tavataan.

Jos on syytä todella täysin katkaista välit, eikö tilanne ole jo niin paha, ettei siinä kritiikinanto auta? Ehkä oman turvallisuuden ja mielenterveyden kannalta on paras jättää kehityskeskustelut käymättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi