Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tällaisen miehen ongelma?

Vierailija
20.01.2024 |

- kiukuttelee ja kiusaa kun joku asia ei mene niin kuin itse haluaa

- valehtelee ja käyttäytyy epäluotettavasti

- puolustelee käytöstään ja kääntää tilanteen niin että toinen on ymmärtänyt väärin, vika ei siis ikinä ole hänen

- ei ota vastuuta tekemisistään ja hyödyntää toisia

- osaa kuitenkin antaa mielikuvan, että tekee asiat hyvin ja on osaava, kiva ja rento kaikkien kaveri

- jos joku asia on vaikea käsitellä, hiljenee täysin ja käyttäytyy niin kuin asiaa ei olisi tapahtunutkaan

- on kuitenkin puoleensavetävä, hauska, mielenkiintoinen ja valloittava, lahjakas ja jollain tavalla ymmärtää myös tekevänsä väärin, koska hetkittäin osaa pyytää myös anteeksi jos tilanne todella sitä vaatii

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kuvaus kuulostaa enemmänkin lapsena piloille hemmotellulta pojalta (ehkä ainoa lapsi?) kuin miltään mielenterveyshäiriöltä. Tokihan sellaisesta kasvatuksesta voi jotain diagnoosejakin saada.

Sellaisesta seuraa itseoikeutettu kusipäisyys tai narsistinen persoonallisuushäiriö. Terveesti hemmotellusta lapsesta taas kasvaa mukava kansalainen. 

Vierailija
42/48 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä voi olla narsistisia piirteitä ilman että on varsinainen patologinen narsisti. Kuulostaa vähän sellaiselta tapaukselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään ei ole oma puoliso, vaan työpari. Otsikoin "miehellä", kun ajattelin saavani enemmän keskustelua aikaan.

Mutta tosiaan, omasta työstäni pidän ja teen sen hyvin. Otan vastuuta yhteisistä töistä 70%, jos näin karkeasti jaan.

Hän osaa tosiaan näyttää parhaat puolet itsestään varsinkin johdolle. Miellyttävä, rento ja aidosti hyvä työssään, jos haluaa. En uskalla antaa huonoa palautetta, koska saattaisi hyvinkin kostaa ja nostaa muutamat vanhat virheeni esille.

Mies myös osaa jollain tavalla laittaa ajatuksia päähäni, esim. miettii ääneen että jonkin asian voisi hoitaa x-tavalla, olen ehdotuksessa mukana ja päätän että kokeillaan. Jos en ole kuulevinani ehdotusta, hän on sitä mieltä että joutuu tekemään kaiken ajatus työn. Mun ehdotuksia ei halua toteuttaa.

Jos homma epäonnistuu, saan syyt niskoilleni, koska olen "halunnut" tehdä asian sillä tavalla. Ja tämä tulee tietoon varmasti muillekin, että minä olen mokannut ja yleensä hänellä on jokin korjausidea mielessään. Yleensä se mun oma alkuperäinen idea!!

Ja kuka uskoo enää siinä vaiheessa mua, kun hänellä on enemmän kokemusta ja johdon tuki.

Ap

Vierailija
44/48 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatustyön. :) Ap

Vierailija
45/48 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa kerroin hänelle vähän liikaa myös henkilökohtaisia asioitani. Silloin kun hän oli vielä niin miellyttävä ja empaattisen oloinen.

Niin näihin saattaa myös "iskeä" kun oikein ärsyyntyy.

Kerroin vaikkapa lapseni haasteista (kiusattu koulussa), niin joskus toteaa työpäivän päätteeksi, että työhön keskittyminen voi joskus olla vaikeaa jos on ongelmia kotona. Että hän ymmärtää, että mulla voi olla vaikeuksia saada joitakin asioita tehtyä, jos kotimurheet painavat. Ja että antaa tukensa ja työpanoksensa, että tarvittaessa voi tehdä enemmänkin ja voi jutella siitä johdon kanssa.

Perheeni ei vaikuta työntekooni.

Saattaa myös olla korostetun huolissaan, jos vaikutan väsyneeltä (kerroin aiemmin olleeni työuupunut vuosia sitten ja 1kk sairaslomalla). Ja kerran on käynyt jopa sanomassa, että vaikutan väsyneeltä ja on huolissaan jaksamisestani. Kuulin tästä ihan toiselta henkilöltä.

Ap

Vierailija
46/48 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku muu kuin itse

Vierailija
47/48 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on juuri noin, että sitä on vaikea selittää, ja johto ei uskoisi. Näin on siksi, että tuo ihminen pitää huolen, että mikään yksittäinen teko ei paljasta häntä, vaan ne mitättömän oloiset jutut toistuvat kerta ja kerta toisensa jälkeen ja muodostavat kaavan, joka kertoo eri tarinaa.

Vierailija
48/48 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikemmin pitää kysyä, miksi joku jää narsistin seuraan niin pitkäksi aikaa, että ehtii käydä läpi kaikki nuo vaiheet. 

Et ilmeisesti ole kohdannut narsistia jos sitä pitää ihmetellä. Ovat alussa oikein mukavia ja ajoittain pikkuhiljaa alkaa tulemaan nuo jutut esille. Siinä vaiheessa ollaankin jo ns. sydänystäviä ja sielunkumppaneita. Hankala palautella enää siinä vaiheessa laittaa pihalle kun ei haluaisi uskoa että toinen on oikeasti sellainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän