Jos koulut tekisivät itse ruokansa köksätunneilla, ei olisi mitään ongelmia.
Mutta kun tehdään kaikki vaikeeksi lainsäädännöllä, niin tässä on tulos.
Sama koskee vanhusten hoitoa, täysi susi.
Kommentit (67)
Näistä kommenteista näkee että nykyihmiset ovat jo niin häkkiintyneitä paapottaviksi etteivät osaa tehdä itse mitään valintoja tai ratkaisuja.
Odotetaan valmista.
Todella ikävää huomata tämä taantuminen.
Ja pahemmaksi vaan menee tämä omien ongelmien ratkaisukyky.
Jos kaikki Suomen koulut hankkisivat oppilaille tarjottavan ruuan Kiinalaiselta suuryritykseltä, saataisiin kymmenien miljoonien eurojen säästöt vuosittain. Laadukasta ja terveellistä ruokaa edullisesti.
Ehdotan, että palataan 1950-luvun ajan kouluruokaan. Loppuisi kitinä.
Mutta kyllä se "makaronilaatikko" on ehdottomasti kamalin sotku.
Mä oon ainakin tyytyväinen meidän koulun kokkiin. Vääntää kaikkia ihania kreikkalaisia ja Caesar salaatteja jne. Perjantaina oli tiramisua. Myös sille allergiselle oppilaalle oli tehty gluteeniton, laktoositon ja soijaton versio.
Tet-päivänä oli kolme oppilasta töissä keittiössä, kaikilla koulussa suoritetut hygieniapassit. Voi taivas ku olivat keksineet vielä enemmän kaikkia lisukkeita!
Kokki myös ehdotti, josko pidettäisiin joku vanhempainilta siten, että oppilaat tarjoilisivat mocktaileja ja gaala-illan tyyppisiä naposteltavia. Koulumme kokki siis pitää iltapäiväkerhoa vapaaehtoisesti kolmena päivänä viikossa. Nuoret opettelevat tekemään alkoholittomia drinkkejä, smoothieta ja terveellisiä TV snäksejä. Alkoi yhdestä, mutta tuli niin suosituksi, että piti järjestää useampana päivänä. Nytkin olisi 30 nuorta jonossa haluamassa mukaan, jos paikkoja vapautuisi. Siitä on tullut vanhemmilta kyllä jonkin verran natinaa, kun ei pääse nuori mukaan vaikka jonottanut jo puoli vuotta, ja on ollut sen vuoksi puheena pitäisikö kerho vain lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ainakin tyytyväinen meidän koulun kokkiin. Vääntää kaikkia ihania kreikkalaisia ja Caesar salaatteja jne. Perjantaina oli tiramisua. Myös sille allergiselle oppilaalle oli tehty gluteeniton, laktoositon ja soijaton versio.
Tet-päivänä oli kolme oppilasta töissä keittiössä, kaikilla koulussa suoritetut hygieniapassit. Voi taivas ku olivat keksineet vielä enemmän kaikkia lisukkeita!
Kokki myös ehdotti, josko pidettäisiin joku vanhempainilta siten, että oppilaat tarjoilisivat mocktaileja ja gaala-illan tyyppisiä naposteltavia. Koulumme kokki siis pitää iltapäiväkerhoa vapaaehtoisesti kolmena päivänä viikossa. Nuoret opettelevat tekemään alkoholittomia drinkkejä, smoothieta ja terveellisiä TV snäksejä. Alkoi yhdestä, mutta tuli niin suosituksi, että piti järjestää useampana päivänä. Nytkin olisi 30 nuorta jonossa haluamassa mukaan, jos paikkoja vapautuisi. Siitä on tullut vanhemmilta kyllä jonkin verran natinaa
Meidän nuori on tainnut olla samassa koulussa! Vaihtoi koulua viime syksynä ja ruoka on kuulema ihan paskaa nykyisin. Tekee itse eväät eikä käy ruokalassa syömässä. Käy tuolla iltakerhossa edelleen. Soitin ja kysyin, voiko käydä vaikka koulu vaihtuu. Rehtori sanoi ei, mutta kokki sanoi WA ryhmässä että tietysti! Tulee vaan matkaa melkein 40km aina käymään siellä..
Pahoin velkaantuneessa suomessa ei voi olla mahdollista laittaa 5 miljardia koulujen keittiöihin. Kouluruoka on ostettava sieltä mistä sen halvimmalla saa.