Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Estrogeenilaastarit loppu apteekeista, voide ei toimi

Vierailija
19.01.2024 |

Estrogeenilaastareissa on saatavuusongelma, joudun käyttämään pelkkää geeliä. Ongelma on, ettei se toimi! Se ei jostain syystä imeydy mulla iholta tms. Gynelle on varattu aika, mutta menee kuukauden päähän. Viime yönä oli hirveästi kuumia aaltoja, ei ole ollut hoidon ansiosta 6 vuoteen aiemmin. Se hormoni ei vaan näköjään mulla toimi geelinä jostain ihmeen syystä. Masentaa jo etuköteen, koska tämä hormonitason heittely tulee näkymään hiustenlähtönä muutaman kuukauden päästä. Mitä ihmettä tekisi, voiko sen geelin imeytymistä jotenkin tehostaa?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi kauheeta. Minulla on viides vuosi vaihdevuosia menossa, enkä edes saanut mitään hormoni korvauksia en yhtään mitään. Öitä on valvottu ja töissä käyty. 

Edellyttääkin lääkärikäyntiä. Tosin estrogeenivoidetta saa ilman reseptiä apteekista rahaa vastaan. 

Marttyyrius meni muodista keskiajalla.

Vierailija
22/34 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmanlaajuinen saatavuusongelma. Laastaria, jossa on pelkästään estrogeeni ei ilmeisesti tuota koko maailmassa kuin yksi firma. Käsittämätön meininki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyh, ikävää. Aika moni joutuu elämään ilman korvaushoitoja ja jotenkin hekin elävät. 

Vierailija
24/34 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmanlaajuinen saatavuusongelma. Laastaria, jossa on pelkästään estrogeeni ei ilmeisesti tuota koko maailmassa kuin yksi firma. Käsittämätön meininki. 

No bisnestähän se on eikä mitään hyväntekeväisyyttä. Nyt on iso osa maailman naisista hormonikoukussa ja tietysti tuotteet loppuvat välillä. 

Vierailija
25/34 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimii hyvin Estrena geeli. Kolme painallusta käytän päivässä ja levitän ne olkiin ja käsivarsiin. 

Vierailija
26/34 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla toimii hyvin Estrena geeli. Kolme painallusta käytän päivässä ja levitän ne olkiin ja käsivarsiin. 

Hieron geelin hyvin ihoon,siis en vain sipaise. Tunti väliä pitää olla suihkuun tai saunaan. 

Vierailija
27/34 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihme kun rintasyövät lisääntyy

Vierailija
28/34 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet käyttänyt jo yli viisi vuotta eli syöpäriskisi on jo sen verran kohonnut, että eiköhän ne hiukset jossain vaiheessa lähde. 

Vierailija
29/34 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile levittää vuorokausiannos kahdessa erässä. 

Minulla ei riitä teho koko vuorokaudelle jos levitän geelin vain kerran päivässä. Laitan yleensä reisiin tai polviin ja sääriin (geeli suositellaan levitettäväksi alavartalolle, ei lähelle munasarjoja tai rintoja). 

Vierailija
30/34 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään oikeita kommentteja siitä geelistä ja sen imeytymisestä?

Joku jo ehti provosoitua vaihdevuosista ja esiintyä ap:na tuossa välissä, jöttäkää se huomiotta.

Oikea ap

Kokeile isompaa annosta ja  laitat geelin esim reiden sisäpintaan, jossa iho on ilm ohuempaa. T.,luvaton lääkäri

Vierailija
31/34 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole löytänyt laastareita enää, joten piti siirtyä geeliin. On tärkeää, että annos pysyy vakaana, niin ei voi vähän väliä vaihdella tuotetta.

Geeli imeytyy huonommin. Nykyään teen niin, että en laita mitään ihorasvaa sille alueelle, mihin geeliä tulee, ja pesen illalla suihkussa sen alueen käsisaippualla, että lähtee liat pois, suihkusaippuasta jää iholle kerros. Sitten rasvaan kuivaneelle iholle geeliä. Siinä ei siis saa olla mitään muuta kerrosta välissä iholla, mikä estäisi imeytymistä.

Vierailija
32/34 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli olaastari kokeilussa viime vuoden puolella. Ensin niitä ei saanut mistään, joten otin kerralla sitte enemmän. Virhe. Ne eivät sovi mulle ollenkaan, oli ihan yhtä huono olo. Lisäksi kasvoi pallomaha ja yks kuppikoko lisää. Sain myös ihottuma laastarin liimasta. Lopetin. Pallomaha pysyy. Ärsyttää. 

Vierailija
33/34 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko tosiaan saada puhelinajan gynelle? Oma gyne kirjoitti nopeasti toiset pillerit kuin yksissä oli toimitusvaikeuksia.

Vierailija
34/34 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyyh, ikävää. Aika moni joutuu elämään ilman korvaushoitoja ja jotenkin hekin elävät. 

Nimenomaan. Ei kaikkea tarvii lääkitä. Jotkut ihmiset ramppaa lääkärissä ihan siitä ilosta että saa rampata! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi