Linus Torvalds ja Linux ovat pahoissa vaikeuksissa
Tämä tuleva vuosi näyttää selviytyykö Linus Torvaldsin elämäntyönsä syntynyt Linux -yhtiö vai kuinka tässä tulee käymään. Ongelmia ovat aiheuttaneet esimerkiksi sähkön saanti Oregonissa. Tämän hetkisen tilanteen vuoksi Linux järjestelmän kehitys on keskeytetty eikä Linuxin 6.1 ole tulossa ainakaan näin lähiaikoina: https://www.mikrobitti.fi/uutiset/linus-torvalds-ongelmissa-linuxin-keh…
Kommentit (55)
Mitäköhän sieniä AP on tällä kertaa mennyt syömään?
Torvalds petti Suomen muuattessaan Amerikkaan ja vieressään yhtiön mukanaan. Suomi ei ollut maastalähtijälle tarpeeksi hyvä. Siitä asti olen kieltäytynyt käyttämästä Linuxia ja siihen perustuvia käyttöjärjestelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Torvalds petti Suomen muuattessaan Amerikkaan ja vieressään yhtiön mukanaan. Suomi ei ollut maastalähtijälle tarpeeksi hyvä. Siitä asti olen kieltäytynyt käyttämästä Linuxia ja siihen perustuvia käyttöjärjestelmiä.
Kumpi mielestäsi on parempi maa yrittäjälle: sossu-suomi vai The Land of the Free?
Vinkki: se missä menee pienempi osa tuloista kelapummien elättämiseen ja maailman sossuna toimimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan matkaan tässä kieltäytymisessä. Et siis käytä android puhelimia etkä mitään internetpalvelua, jonka palvelimet pyörivät linux-pohjaisilla järjestelmillä. En usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan matkaan tässä kieltäytymisessä. Et siis käytä android puhelimia etkä mitään internetpalvelua, jonka palvelimet pyörivät linux-pohjaisilla järjestelmillä. En usko.
Tai isoa osaa telkkareista, kotien laajakaista modeemeista, moderneja autoja, busseja, jokseenkin kaikkia pilvipalveluita tai vaikka tätä palstaa, ja ties mitä kaikkea jossa noita linuxilla pyöriviä järjestelmiä pyörii nykypäivänä.
Ihmiset tuntuu luulevan että windows tai applen koneet on "iso" kun noita on noissa läppäreissä ja työkoneissa siinä nenän edessä, mutta nuo ei tajua että linux laitteita pyörii pitkin maailmaa hyvin monessa paikassa jossa se ei päällepäin näy. Jopa microsoft käyttää linuxia jossain palveluissaan.
Vierailija kirjoitti:
: D hyvää onnea sen kanssa! Tiedätkö missä kaikessa masiinoissa Linuxia käytetään. Autot, kodinkoneet... lista on piiitkä. Mikäs se android oikeastaan on - Linux. Ja serverit jotka koko hiton nettiä pyörittää, siellä on aika monta Linux-konetta. Käyttäjiä on Google, Microsoft. jne jne
Mä meen nyt kahville ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
: D hyvää onnea sen kanssa! Tiedätkö missä kaikessa masiinoissa Linuxia käytetään. Autot, kodinkoneet... lista on piiitkä. Mikäs se android oikeastaan on - Linux. Ja serverit jotka koko hiton nettiä pyörittää, siellä on aika monta Linux-konetta. Käyttäjiä on Google, Microsoft. jne jne
Mä meen nyt kahville ...
Täällä olikin jo kauhee määrä linux friikkejä ; )
-sama
Linux on tippunut kehityksestä. Pitäisi olla Driven kaltainen palvelu.
Vierailija kirjoitti:
Ai Google Drive? Sehän pyörii linuxilla
Vierailija kirjoitti:
Minkä hevonvitun yhtiön?
Linux voidaan myydä Microsoftille ja sitten kaikki on hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai isoa osaa telkkareista, kotien laajakaista modeemeista, moderneja autoja, busseja, jokseenkin kaikkia pilvipalveluita tai vaikka tätä palstaa, ja ties mitä kaikkea jossa noita linuxilla pyöriviä järjestelmiä pyörii nykypäivänä.
Ihmiset tuntuu luulevan että windows tai applen koneet on "iso" kun noita on noissa läppäreissä ja työkoneissa siinä nenän edessä, mutta nuo ei tajua että linux la
Myös Windowsissa on Linux siellä rinnalla. Se pitää vain aktivoida niin voi ajaa linux ohjelmia Windowsissa.
Vierailija kirjoitti: Linux voidaan myydä Microsoftille ja sitten kaikki on hyvin.
Ei linuxia voi myydä, kuka sen muka olisi myymässä kun sitä ei kukaan omista
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti pyörii Linuxin päällä sekin.
Just tällä viikolla asentelin Linuxeja ja vedettiin Windows kokonaan pois. Ei sitä enää töissä käytetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Linux voidaan myydä Microsoftille ja sitten kaikki on hyvin.
Ei linuxia voi myydä, kuka sen muka olisi myymässä kun sitä ei kukaan omista
Linus omistaa Linux-tuotemerkin ja päättää, mitä koodia sen alla julkaistaan. Itse voit tietenkin forkata kernelin ja tehdä sille mitä lyatäät, kunhan et kutsu sitä Linuxiksi.
Linuxia ei voi myydä kun sitä ei oikeastaan omista kukaan. Sinäkin voit ladata linuxin muistitikulle ja myydä sen naapurille haluamaasi hintaan laillisesti.
En yhtään ihmettelisi jos tulevaisuudessa winkkari on vain yksi muista linux distroista. Tosin omalla kuorrutuksella winkkari kirjastoja. Samaan tapaan kuin android on nyt.
Ei voida, mutta sinut olisi hyvä toimittaa hoitoon.
Tuossa ei pelasta edes pörssisähkö.