Tarvitseeko nainen omaa aikaa yhtä paljon kuin mies?
Vaimon mukaan tarvitsee. Ja siitä välillä tulee riitaa, kun hän ei ymmärrä minun kantaani. Hän vain on niin paljon parempi lasten kanssa kuin minä eikä näytä rasittuvan lasten kanssa olosta yhtä paljon kuin minä. Itse tarvitsen enemmän pään nollaus aikaa, en voi sille mitään. En haluaisi riidellä asiasta, mitä enemmän tulee sitten vaimon kanssa riitaa sitä enemmän tarvitsen pään nollausaikaa. En toisaalta haluaisi erotakaan, mutta ei tämä näin voi jatkua. Miten saan vaimon ymmärtämään minun kannan asiaan ilman riitaa?
Kommentit (48)
Ehkä voit ottaa "omaa aikaa" myös eron ottamiseen, sillä naisesi joutuu tekemään senkin työn, niin kuin muutkin naiset, sillä suurin osa eron laittaa vireille nainen.
Ja miksi kukaan nainen olisi suhteessa, jossa on yksi mieslapsi lisää ja passattavana. Nainen pääsee paljon helpommalla ja saa omaa aikaa, kun on lasten kanssa ja eroaa miehestä.
Riippuu naisesta. Minä tarvitsen aika paljon, jopa enemmän kuin mieheni. Joku toinen vähemmän. Joka tapauksessa jokainen tarvitsee omaa aikaa joskus, ja "omaa aikaa" ei ole kaupassa tai suihkussa käynti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku tarvitsee, toinen ei. Sinun vaimosi tarvitsee. Mikä sinä olet määrittelemään hänen tarpeensa?
Niin, mikä vaimo on määrittelemään aapeen tarpeen?
Eihän vaimo ole aapeen tarvetta määrittelemässä vaan omaansa. Sit jos vuorokaudessa ei riitä tunnit siihen että molemmat saisi tarpeeksi vapaa-aikaa niin molemmat joustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku tarvitsee, toinen ei. Sinun vaimosi tarvitsee. Mikä sinä olet määrittelemään hänen tarpeensa?
Eihän vaimo ole aapeen tarvetta määrittelemässä vaan omaansa. Sit jos vuorokaudessa ei riitä tunnit siihen että molemmat saisi tarpeeksi vapaa-aikaa niin molemmat joustaa.
Kyllähän vaimo vähättelee sitä että ap tarvii enemmän omaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin tarvinnut enemmän, lapsi oli koko ajan lahkeessa äitiäitiäitiäitikatoäitiKATOÄITI. En tiedä miksei se isä kiinnostanut, ehkä koska isää ei kiinnostanut? No, kasvatustyön hoitikin sitten kanssani toinen aviomies.
Yleensä syy on tämä, isältä kun ei saa mitään vastakaikua niin isän seura ei kiinnosta.
Ja sit syytetään äitiä vieraannuttamisesta.
Sopiva määrä omaa aikaa on 24 tuntia vuorokaudessa.
T. yks nainen vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n vaimo on sanonut vain tarvitsevansa yhtä paljon (kuin ap ilmeisesti tällä hetkellä itselleen ottaa, kun asiasta kerran on jatkuva riita).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se vaimo ole puhunut muusta kuin omasta tarpeestaan. Ap se on sitä mieltä että ei voi tarvita eikä olla rasittunut.
Jos kerran riitely lisää oman ajan tarvetta niin lakkaa vain riitelemästä tuollaisesta aivan turhasta asiasta kuin "kumpi tarvitsee enemmän vapaa-aikaa", ja käyttää sen riitelystä vapautuneen energian lastensa kanssa oloon. Pääsee vaimokin vapaalle ja kaikilla parempi olo.
Koska ei ole mitään absoluuttista mittaria millä kunkin ihmisen "oman ajan tarve" voitaisiin mitata ja verrata ja asettaa suuruusjärjestykseen, lähtökohtaisesti perheessä molemmilla vanhemmilla tulee olla yhtä paljon omaa aikaa. Jos sitten tässä tilanteessa tuntuu että toinen kärsii ja uupuu kohtuuttomasti ja toisella riittää voimia, voidaan jakoa muuttaa tai mahdollisesti hankkia hoitoapua, jotta molemmat jaksaisi.
Normaali pää ei vaadi koko ajan "nollausta".
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nainen ja työpäivän jälkeen tarvitsen omaa aikaa 2-4 tuntia illassa. Siis sellaista missä olen kotona ja teen mitä huvittaa tehdä, luen, neulon sukkia, saunon, jne. Muuten hajoaa pää. Siksi en ole tehnyt lapsia. En tajua miksi kukaan tekee lapsia jos ei halua niiden kanssa viettää suurinta osaa vapaa-ajastaan.
Siksi se onkin hyvä että on lasten kanssa kotona eikä töissä silloin kun ne on niin pieniä että niiden kanssa pitää olla vahtimassa koko ajan. Työpäivän jälkeen on siihen liian väsynyt. Kun on kotona, niin ehtii pitkin päivää kyllä tehdä omia juttujakin, kunhan ei tee montaa lasta parin vuoden ikäeroilla. Yhden kanssa pärjää aina, ja pärjää hyvin kaksostenkin kanssa, nekin yleensä tekee samaan aikaan samoja juttuja. Mutta jos tekee vauvan kun toinen on vasta hätinä taapero, se on helvetillistä.
Ja kun lapsi kasvaa muutaman vuoden, se alkaa itsenäistyä vanhemmista, ja se on yksi hujaus kun mietit että missähän se lapsi taas menee, että pitäis tulla kotiin jo. Ja kun on puolisokin olemassa ei ole mikään ongelma kun lapset on koululaisia, että minä luen kirjaa koko illan, tai otan parin tunnin päikkärit tai katson telkkaria koko illan. Lapset tekee omia juttujaan, ei ne minua kaipaa mitään leikkejään häiritsemään, ja myös puoliso osaa hoitaa tarvittavia lapsiin liittyviä juttuja, jos lapsi tarvitsee jotain apua tai ruokaa tai mitä ikinä.
Ota se ero, niin saatte molemmat viikon kerrallaan omaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ota se ero, niin saatte molemmat viikon kerrallaan omaa aikaa.
Eihän aapee kestäisi vuorokauttakaan ilman että lasten äiti olisi huolehtimassa lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Opettele ensin ajattelemaan muutakin kuin omaa napaa.
Samaa mieltä. Mitenkähän ap:n naama venähtäis, jos rouva tekis kuten minä tein, jotta saan omaa aikaa?
Lyhensin työaikaa ja menetän palkassa joka kk 480€. 😅
Vierailija kirjoitti:
Tunnen miehen, joka ajatteli juuri noin. Erohan siitä tuli.
Minäkin tunnen, exäni.
Ap todisti oikeaksi epäilyni siitä, että jos hankkisin lapsen niin päävastuu jäisi mulle, vapaa-aikaa ei enää olisi ja elämäni menisi pilalle.
Minä olen nainen ja työpäivän jälkeen tarvitsen omaa aikaa 2-4 tuntia illassa. Siis sellaista missä olen kotona ja teen mitä huvittaa tehdä, luen, neulon sukkia, saunon, jne. Muuten hajoaa pää. Siksi en ole tehnyt lapsia. En tajua miksi kukaan tekee lapsia jos ei halua niiden kanssa viettää suurinta osaa vapaa-ajastaan.