Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään kokemuksia Propralista, mulle tuli ihan jääkylmät kädet ja jalat???

Vierailija
18.01.2024 |

Apua...Aloitin propral 10 mg korkeaan leposykkeeseen joulukuussa ja siitä on apua kyllä, mutta sivuvaikutuksena kädet ja jalat kylmät, etenkin jalat valkoiset ja jääkylmät, vaikka pidän villasukkia yölläkin. Oli kylmät jo ennestään mutta Propral pahentanut.

Ja vasen käsi usein kylmempi kuin oikea. Sykevaihtelut kovia, vuorokauden aikana jopa 148-51 älyrannekkeen mukaan. Raudanpuute ilman anemiaa todettu 2020 ja siihen rautalääkitys. Kilppariarvot viitteissä. Ferritiini 51.

Sydän ultrattu ja holteroitu 2020 ja terveeksi todettu. Muljahteluja etenkin iltaisin paljon rinnassa. Ahdistaa...

Vertaistukea, kokemuksia?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Propralin aiheuttamat haittavaikutukset ovat yksilöllisiä. Itselleni ei esimerkiksi tule minkäänlaisia, olo on vain rauhallisempi ja parempi. AP:n täytyy itse pystyä arvioimaan, onko positiivinen vaikutus haittoja suurempi ja tarvittaessa pyytää lääkkeen vaihtoa. Noin epäspesifit oireet voivat johtua melkein mistä vain, mikä on hyvä muistaa.  

Täällä samasta lääkkeestä samanlaiset ongelmat.

Vierailija
22/42 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön satunnaisesti eikä mitään sivuvaikutuksia.

Tutustu haittavaikutuksiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennykseksi: kyllä, muljahduksia rinnassa on ollut jo ennestään mutta propral tuntuu pahentanee niitä, ei siis ole uusi ongelma vaan jatkunut jo 3 vuotta mutta nyt pahentunut

ap

Vierailija
24/42 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propral laskee verenpainetta. Siksi ne kädet ja jalat kylmenee, veren virtauksen voimakkuus ei riitä. Samoin huimaus on matalan verenpaineen oire. Sun pitäis seurata verenpaineita. Propralia ei pidä käyttää, jos verenpaine on valmiiksi matala.

Vierailija
25/42 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaineet normaalit, olen mitannut muutamana päivänä. Yläpaineet 114-135 ja alapaineet 75-58

ap

Vierailija
26/42 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri kuoli propun aiheuttamaan massiiviseen rytmäriin.

Vierailija
27/42 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verenpaineet normaalit, olen mitannut muutamana päivänä. Yläpaineet 114-135 ja alapaineet 75-58

ap

korjaan: alapaineet välillä 75-85 eikä 58...

ap

Vierailija
28/42 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rip!

Vierailija
29/42 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tarkka sun mittari on? On kyllä normaalia että syke vaihtelee ja etenkin fyysisen ja henkisen rasituksen mukaan.

Huimaus ja käsien ja jalkojen kylmyys on tavallisia beetasalpaajien oireita

T farmaseutti 

Vierailija
30/42 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet, turhaa pelottelua! Tuskin lääkärit sitä uskaltaisivat määrätä jos aiheuttaisi tuollaista. Tai sitten kaverisi otti yliannoksen

Vierailija
31/42 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti muusta kyse, kuten lääkkeen sivuvaikutuksista, mutta ihan tiedoksi, että heittelevä syke, korkea leposyke, muljahdukset, huimaus ja kylmät kädet/jalat (Eli ääreisverenkierron ongelmat) ovat ihan tyypillisiä long covidin oireita. Eli jos olet sattunut sairastamaan koronan jonkin verran (0- 2 kk) ennen noiden oireiden alkua, voi olla kyse siitäkin.

Vierailija
32/42 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta rytmihäiriötuntemusten lisääntymisen takia on otettava yhteys lääkäriin jatkaa farmaseutti 

Vierailija
33/42 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei propral ole vaarallinen, olen lukenut pakkausselosteen läpi eikä siellä kyllä mainita missään että aiheuttaisi muka vaarallisia rytmihäiriöitä!

sivusta

On mainittu.

Vierailija
34/42 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa keskustella lääkärin kanssa.

Itsellä parikymppisenä alkoi muljahtelut ja söin Propralia niihin vuosia. Itse tykyttely aiheutti ahdistusta joka taas pahensi oireita.

Harrastatko liikuntaa? Liikunnan ja unen lisääminen, sekä kahvin ja alkoholin vähentäminen on suositeltavaa. Itsellä oireet väheni kolmen kympin iässä ja nyt yli nelikymppisenä muisto vain. Terveellisemmät elämäntavat auttaneet, erityisesti liikunta ja valvomisen vähentäminen. Tsemppiä!

Vierailija
35/42 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet, turhaa pelottelua! Tuskin lääkärit sitä uskaltaisivat määrätä jos aiheuttaisi tuollaista. Tai sitten kaverisi otti yliannoksen

Oli joku paha yhteisvaikutus jonkun muun lääkkeen kanssa. En muista mikä se lääke oli.

Vierailija
36/42 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tarkka sun mittari on? On kyllä normaalia että syke vaihtelee ja etenkin fyysisen ja henkisen rasituksen mukaan.

T farmaseutti 

Mistä hän voi tietää kuinka tarkka mittari on? Mene kersa nukkumaan.

Vierailija
37/42 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan monet psykoosilääkkeet aiheuttaa keuhkoveritulppaa tai äkkinäisen sydämenpysähdyksen ja silti niitä lääkkeitä määrätään.

Vierailija
38/42 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan monet psykoosilääkkeet aiheuttaa keuhkoveritulppaa ja äkkinäisen sydämenpysähdyksen ja silti niitä määrätään.

Vierailija
39/42 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan ottaa vielä tänään yhteyttä Ensineuvoon että pitääkö lähteä päivystykseen...Kiitos kaikille vastanneille!

ap

Vierailija
40/42 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T farmaseutti 

Mistä hän voi tietää kuinka tarkka mittari on? Mene kersa nukkumaan.

Mene itse kun olet noin ärtyisä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi