Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis oikeestiko joku pitää veteen tehtyä kaurapuuroa ruokana!!?

Vierailija
18.01.2024 |

Vihjailin nälällä kaverille, että tarvin 20€ lainaa, rahaa vasta huomenna.

Kaveri tokaisi, että onhan sulla tossa kaurahiutaleita ja vettä hanasta, lisäksi vähän suolaa ja voita.

Lasi tuoremehua.

Kuka pitää tuollaista iltapalana!?

Tarvitsen jotain täyttävää, tuossahan on kaloreita ehkä 5.

Sokeritkin voi yöllä romahtaa ei diabetestä, mutta kyllä ne kärsii terveelläkin.

Olisin halunnut ostaa jonkun mättö aterian iltapalaksi tai kaupasta edes makkaraa ja ranuja.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kaurapuuro sitten on, jos ei ruokaa? Ja miksi sitä syödään, jos se ei ole ruokaa kun yleensä tietääkseni ruokaa syödään? Tai siis en minä ainakaan syö mitään muuta kuin ruokaa? 

Vierailija
22/70 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomenna rahaa tulossa, kärsisin ennemmin nälästä, kuin kerjäisin kaverilta lainaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100g kauraa 370 kcal eli ei ole viisi.

On enemmän kaloreita kuin lihassa jota taas ap tietysti pitää ainoana mahdollisena proteiinilähteenä.

Vierailija
24/70 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilja ei ole ihmisravintoa.

Perusravintoa.

Vierailija
25/70 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko nakkien keitinvesi loppui?

Makaronien keitinvesi on huomattavasti halvempaa. Palstalaiset jopa pakastavat sitä. Raikas janojuoma.

Vierailija
26/70 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee punaiseen maitoon ja iso voisilmä. Kaurapuuro pitää ehdottamasti tehdä punaiseen maitoon. Yksi esimerkki ruuasta, jota ei kaikki ymmärrä, että siitä ei voi tehdä vegaaniversiota. Maku ja koostumus yksinkertaisesti kärsii niin paljon.

Vierailija
27/70 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Haluaisit siis tuhlata 2-3 päivän ruokarahat yhteen mättöön.

Opettele itse valmistamaan mättösi, niin riittää rahat koko kuukaudeksi. Kaverisi on viisas ja ilmeisesti elänyt kanssasi tämän tilanteen myös aiemmin. Oletko jo maksanut ne entiset mättörahat takaisin...

Vierailija
28/70 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se ravintoa, parempi kuin ei mitään. Mutta en ihan ruuaksi sanois, ei oo juuri purtavaa eikä makua. Jos on voitakin nii kyllähän sillä yhden illan pärjää.

Vierailija
29/70 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen puuron veteen mutta syön maidon sokerin ja voisilmän  kanssa. Hyvää on

Vierailija
30/70 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro aina veteen tehtynä ainoa oikea tapa ja hyvä iltapala herkuksi päälle kaneli sokeri tai marjakeitto tai joku hillo. Monella tapaa saa  kaurahiutaleista hyvää ja vatsa kiittää. Maito on myrkkyä vatsalle.

Vierailija
31/70 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavana et mitään iltapalaa tarvitse.

Vierailija
32/70 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro veteen tehtynä on hyvää. Voisilmä ja ripaus suolaa. Syön yleensä lounaaksi.

Vierailija
33/70 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että joku luulee, että lautasellisessa kaurapuuroa, ja siihen päälle voita kyytipojaksi, on yhteensä 5 kaloria varmaan selittää aika hyvin, miksi ihmiset on lihavia. Ei mitään käsitystä siitä miten ruoissa on lol. No ei siinä.

Vierailija
34/70 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen vhh:lla ja syön kaurapuuroa aamuisin ja iltaisin. Ei siinä mitään vikaa ole. 

jotenhaistatrollivittu :D

Vierailija
35/70 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä minä pidän sitä ruokana. Kotona oli köyhää ruokaa. Meillä saattoi päivällinen olla pannulla paistettua lenkkimakkaraa ja perunamuusia tai kauravelli tai riisipuuro uunissa. Illalla saattoi olla iltapala vispipuuroa tai joskus näkkileipää voilla. Syksyllä syötiin juureksia niin että korvistakin tuli ulos. Ihmiset ovat ihmetelleet, kun olen kertonut, mutta toinen vanhemmista oli sairauseläkkeellä ja toinen hyvin pienipalkkaisessa työssä. Omistusasunto oli hankittu ja maksettu jo aiemmin, ja silti ei rahaa kunnon ruokaan. Välillä autosta loppui bensa, sitten ei ajettu autolla minnekään ennen rahapäivää. Opin syömään kaurapuuroakin ja sain mahani täyteen. Koulussa sai kouluruuan. Kesällä taas kalastettiin todella paljon, tuoretta kalaa oli ruokana eri muodoissa lähes joka toinen päivä. Pieni puutarhatilkkukin oli, jossa kasvatettiin porkkanaa, sipulia, ruohosipulia, yrttejä, perunaakin vähän.

Vierailija
36/70 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen voi laittaa vähän maitua sekaan niin tulee parempaa.

Vierailija
37/70 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapalaa ei ihminen tarvitse lainkaan. Aamupalaksi kaurapuuro on hyvä. Marjoja ja raejuustoa päälle. Puuro imaisee vatsasta mukaan syötyä rasvaa ja kolestroliarvot tulee kuntoon.

Vierailija
38/70 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! 

Kaurapuuroon vettä maitoa oliiviöljyä kaurahiutaleita ja ruisrouhetta.

Lautaselle ja siihen erilaisia marjoja, rahkaa tai jugurttia. 

Puuron päälle voi lisätä mikä itselle maistuu, vaikka kanamunaa!

Vierailija
39/70 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellistä  ja hyvää onkin.

Vierailija
40/70 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä minä pidän sitä ruokana. Kotona oli köyhää ruokaa. Meillä saattoi päivällinen olla pannulla paistettua lenkkimakkaraa ja perunamuusia tai kauravelli tai riisipuuro uunissa. Illalla saattoi olla iltapala vispipuuroa tai joskus näkkileipää voilla. Syksyllä syötiin juureksia niin että korvistakin tuli ulos. Ihmiset ovat ihmetelleet, kun olen kertonut, mutta toinen vanhemmista oli sairauseläkkeellä ja toinen hyvin pienipalkkaisessa työssä. Omistusasunto oli hankittu ja maksettu jo aiemmin, ja silti ei rahaa kunnon ruokaan. Välillä autosta loppui bensa, sitten ei ajettu autolla minnekään ennen rahapäivää. Opin syömään kaurapuuroakin ja sain mahani täyteen. Koulussa sai kouluruuan. Kesällä taas kalastettiin todella paljon, tuoretta kalaa oli ruokana eri muodoissa lähes joka toinen päivä. Pieni puutarhatilkkukin oli, jossa kasvatettiin porkkanaa, sipulia, ruohosipulia, yrttejä, perunaakin vähän.

Varmasti on ollut köyhää ja puutteellistakin välillä, mutta sitten taas tässä listalla on paljon sellaista mitä taas arvostetaan tällä hetkellä onneksi. Lähiruokaa, itse tuotettua ja hankittua. Terveellistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan