Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kahvin juojat, miksi ette siirry kofeiinittomaan kahviin?!

Vierailija
18.01.2024 |

Ihmettelen miksei täällä Suomessa ole yleistynyt kofeiinittoman kahvin kulutus? Siis miksi ihmeessä juodaan poikkekuksetta kahvia joka sisältää kofeiinia, kun kahvi olisi huomattavasti terveelisempää ilman? Eikä tarvitsisi miettiä kofeiinin negatiivisia vaikutuksia, kuten onko liian myöhäistä juoda kuppi kuumaa...samoin piristävät vaikutuksetkin toimisivat jos kofeiinillista kahvia juotaisiin vain tarpeseen.

Kahviloista on miltei mahdottomuus saada kofeiinitonta kahvia ja kaupoissakin sitä on valikoimissa yleensä vain yhtä laatua ja sekin keskimääräistä kalliimpaa kuin tavallinen kahvi. Tämä on suuri epäkohta ja vääryys!

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitathan myös vettä bensatankkiin?

Vierailija
62/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi antaa potkua päivään. En edes voi sietää työpaikalla niitä teehippejä. Sitä paitsi oikeassa teessäkin on piristeaineita ja tanniinejakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin idea on se kofeiini. Jos haluan juoda jotain kofeiinitonta kuumaa juomaa, juon vihreää teetä tai rooibosta. 

Vierailija
64/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOFEIINITON KAHVI EI TEE PÄRINÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

Vierailija
65/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin juonnin idea on se, että se piristää. Siksi juon kofeiinipitoista kahvia, vaikka joudun varomaan jo myöhään iltapäivällä, ettei se valvota yöllä. Jos joisin kofeiinitonta kahvia, voisin juoda sitä siksi, että joku haluaisi tarjota mulle kahvia illan suussa. Itselleni en viitsisi keittää, koska en kaipaa kahvia illalla.

Vierailija
66/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut sitä koska kärsin unettomuudesta. Olen kofeiinille herkkä.

Vierailija
67/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon päivässä 1 pienen mukillisen hyvää kahvia. Se on iltapäiväni kruunu. Ei vaikuta yöuniin.

Ei kiinnosta alkoholiton viini tai lihaton paisti. Kermaa, voita, sokeria ja herkkuja kohtuudella joka päivä,  kiitos.

Vierailija
68/91 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen harkinnut sitä koska kärsin unettomuudesta. Olen kofeiinille herkkä.

Hyvä ettet sentään harkitse jättäväsi sumpit kokonaan keittämättä kun ne eivät kerran sinulle sovi.

Olisi vissiin ihan liian helppo ratkaisu tämän ketjun lukijoille.

Vierailija
69/91 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon 2 litraa kahvia päivittäin kofeiini on just se terveysjuttu

Vierailija
70/91 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kahvia nimenomaan sen kofeiinin takia. Jos haluan kofeiinitonta juotavaa, juon vaikka mehua.

Vierailija
71/91 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join raskaana ollessa kofeiinitonta. Hirveän makuista

Vierailija
72/91 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei kuulu sulle mitä mä juon. Pidä huoli itsestäsi.

73/91 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän nyt olis sama ku istuis huvipuistolaittees, joka ei pyöri 😂 

Vierailija
74/91 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon pari kuppia kahvia päivässä. Aamiaisella ja lounaalla. Mitä pahaa se kofeiini tekee minulle?

Vierailija
75/91 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö. Mä juon kahvia nimenomaan sen kofeiinin takia. Mitä järkeä juoda kofeiinitonta kahvia?

Vierailija
76/91 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ihan idiootti??? Miksei myös osteta vain lääkkeitä ilman vaikuttavaa ainetta tai mehua ilman makua. Buranaa ilman ibuprofeiinia, mansikkamehua ilman mansikan makua, sokeria ilman makeutta, kofeiini tabletteja ilman kofeiinia..

Ja mä kyllä juon kahvit ennen nukkumaan menoa ja lämmin juoma lämmittää mahaa niin että Uno tulee kuin olisi lyöty päähän halolla..

Vierailija
77/91 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ap ei pysty juomaan kahvia kohtuudella.

Mistä näin päättelet? Juon kahvia n. 4 kupillista päivässä eli kaksi mukia, mielestäni se on varsin kohtuullista :)

-ap

Minä taas juon viikonloppuisin 1 kupin kahvia aamupäivällä ja joskus töissä toisen kupin päivällä 

en edes halua juoda illalla kahvia. Jos juon jotain niin teetä. Mitä ihmeen haittaa kofeiinista olisi kun en iltoja ja öitä kahvia lipitä 

Vierailija
78/91 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan yhtä hyvä keksintö kuin alkoholiton kossu.

Ei kaikki juo kahvia siksi että siinä on kofeiinia. Kai ymmärrätte, että se kofeiini koukuttaa juomaan sitä kahvia?

Miksi he sitten juovat sitä?

Vierailija
79/91 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Join raskaana ollessa kofeiinitonta. Hirveän makuista

Kuten alkoholiton olut.

Vierailija
80/91 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitä ihmeessä tupakoijille savuton ja nikotiiniton tupakka, jos olet sitä mieltä että kofeiiniton kahvi on sama kuin kahvi kun vaan alkaa käyttämään .