Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kahvin juojat, miksi ette siirry kofeiinittomaan kahviin?!

Vierailija
18.01.2024 |

Ihmettelen miksei täällä Suomessa ole yleistynyt kofeiinittoman kahvin kulutus? Siis miksi ihmeessä juodaan poikkekuksetta kahvia joka sisältää kofeiinia, kun kahvi olisi huomattavasti terveelisempää ilman? Eikä tarvitsisi miettiä kofeiinin negatiivisia vaikutuksia, kuten onko liian myöhäistä juoda kuppi kuumaa...samoin piristävät vaikutuksetkin toimisivat jos kofeiinillista kahvia juotaisiin vain tarpeseen.

Kahviloista on miltei mahdottomuus saada kofeiinitonta kahvia ja kaupoissakin sitä on valikoimissa yleensä vain yhtä laatua ja sekin keskimääräistä kalliimpaa kuin tavallinen kahvi. Tämä on suuri epäkohta ja vääryys!

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen kusetus tuote kuin alkoholiton  olut tai alkoholiton viini. Ei saa mitään oloja ja puuttuu ominaismaku. Kahvin tapauksessa hieman pistävä kofeiinin maku puuttuu ja kokemus on vajaa. Kaveri kerran tarjos kofeiinitonta kahvia. Huomasin heti että ei ole normaalia kahvia. Kysyin että mitäs paskaa tää on niin sieltähän se tuli esille, purkki kofeiinitonta pikakahvia. Oli sellaista kuraa, että jäi kuppiin.

Vierailija
22/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas yllättävän vihamielisiä kommentteja tullut...

Niinpä! Miten voi mennä kofeiinia sisältävän kahvin juominen niin tunteisiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä kafeiinin negatiivisista vaikutuksista, ainoastaan posetiivisista.

Vierailija
24/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan juonut kofeiinitonta. Ei ole ollut tarvetta sellaista edes etsiä. 

Vierailija
25/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kahvia vaan jos liian väsynyt eli hyvin harvoin. 

Vierailija
26/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viini jossa alkoholia

Vierailija
27/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on herkkä vatsa ja kofeiiniton kahvi sopii. Siksi olen siirtynytkin siihen.

Vierailija
28/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kossun juojat! Miksi ette siirry alkoholittomaan kossuun?

Siinä on säilytetty taskulämpimän kossun herkullinen maku mutta siitä ei tule tippaakaan humalaan vaikka miten kittaisi.

Vierailija
29/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sulle kuuluu. 

Vierailija
30/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei piristä, juon kyllä illalla kofeiinitonta mutta aamuisin pitää olla oikeaa kahvia.

kyllä, ja aina piri pintaan!

Ite oon huomannut, että pohjalta liukee nopeammin :) 

Vierailija
31/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miksi et syö paskaa? Miljardi kärpästäkin syö.

Sinulla on nyt velvollisuus perustella asia kun sitä kerran kysyttiin.

Vierailija
32/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kahvia muulloin kuin kylässä. Heti tulee levoton ja huono olo kofeiinista. Toisaalta se virkistää että jaksan jutella.

Vierailija
33/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman sitä kaikkein olennaisinta ja tärkeintä ainesosaa? Hyvä trollaus.

Minä ainakin juon kahvia maun takia, en kofeiinin. Toisaalta ymmärrän tuon ajattelutavan jos juo Juhla Mokkaa tai Kulta Katriinaa.

Vierailija
34/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järki siinä olisi? Vähän sama kuin söisi lihatonta lihapiirakkaa.

Vierailija
35/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Kuukausi sitten ostin kofeiinitonta tummaa Meiran Relaxia ja laitan sitä poroista yli puolet. Loput tavallista tummaa paahtoa. Juon ison mukin klo 6 ja toisen klo 9. Aamu ja aamupäivä paljon rauhallisempi aivoille. Huomaan , että piristettä on vähemmän.

2 isoa mukia tavallista kahvia päivässä tekee 400 mg kofeiinia ja se on maksimiannos. Kaikki sen yli on liikaa.

Vierailija
36/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kahvia siksi koska olen tottunut sihen. Kun lopetan kahvin juonnin kokonaan niin minulle tulee jatkuva väsymys joka ei poistu. Juon yhden tai kaksi kuppia päivässä. Limuissa ja energiajuomissa on kofeiinia niin saan sitä sieltä. Lääkäri sanoi minulle, ettei saisi juoda kahvia enää klo 18 jälkeen. Juon kyllä koska nukuin päiväunet.

Vierailija
37/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlainen kusetus tuote kuin alkoholiton  olut tai alkoholiton viini. Ei saa mitään oloja ja puuttuu ominaismaku. Kahvin tapauksessa hieman pistävä kofeiinin maku puuttuu ja kokemus on vajaa. Kaveri kerran tarjos kofeiinitonta kahvia. Huomasin heti että ei ole normaalia kahvia. Kysyin että mitäs paskaa tää on niin sieltähän se tuli esille, purkki kofeiinitonta pikakahvia. Oli sellaista kuraa, että jäi kuppiin.

Käsitys kofeiinittomasta kahvista pikakahvin perusteella?  

Vierailija
38/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan yhtä hyvä keksintö kuin alkoholiton kossu.

Ei kaikki juo kahvia siksi että siinä on kofeiinia. Kai ymmärrätte, että se kofeiini koukuttaa juomaan sitä kahvia?

Suomalaiset on niin noloja kofeiininarkkeja. Hermot menee heillä jos ei heti aamusta sitä saa.

Kupillistakaan en ole koskaan juonut enkä juo. 63vee.

Vierailija
39/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on surullinen keskustelu. Huomaa miten ihmiset on niin piintyneitä tapoihinsa, että suututaan jos joku kyseenalaistaa niitä. Yleisin kommentti ap:lle on tyyliin "mitä se sulle kuuluu?!" Tästäkin voi päätellä ettei olla paljoakaan kyseenalaistettu omia toimintamallejaan.

Vierailija
40/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kahvia yleensä yhden mukin päivässä. Mulle on ihan sama, onko se terveellistä. En juo sitä terveyshyötyjen toivossa. Juon sitä, koska se on hyvää ja rauhassa juotu kahvi on olennainen osa mun aamurutiinia. 

Silloin tällöin olen juonut esim. yövuorosta tullessa kahvit miehen kanssa. Hänen aamukahvi ja mun iltakahvi ennen nukkumaanmenoa. Ihan tavallista tummapaahtokahvia. Hetken päästä olen mennyt nukkumaan, enkä todella ole huomannut nukahtamisessa tai unenlaadussa mitään eroa. Että ei se kaikilta niitä unia vie.

Näistä syistä en koe tarpeelliseksi etsiä kofeiinitonta vaihtoehtoa.