Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kahvin juojat, miksi ette siirry kofeiinittomaan kahviin?!

Vierailija
18.01.2024 |

Ihmettelen miksei täällä Suomessa ole yleistynyt kofeiinittoman kahvin kulutus? Siis miksi ihmeessä juodaan poikkekuksetta kahvia joka sisältää kofeiinia, kun kahvi olisi huomattavasti terveelisempää ilman? Eikä tarvitsisi miettiä kofeiinin negatiivisia vaikutuksia, kuten onko liian myöhäistä juoda kuppi kuumaa...samoin piristävät vaikutuksetkin toimisivat jos kofeiinillista kahvia juotaisiin vain tarpeseen.

Kahviloista on miltei mahdottomuus saada kofeiinitonta kahvia ja kaupoissakin sitä on valikoimissa yleensä vain yhtä laatua ja sekin keskimääräistä kalliimpaa kuin tavallinen kahvi. Tämä on suuri epäkohta ja vääryys!

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kahvikupin nauttiminen päivässä voi antaa suojan 2-tyypin diabetestä vastaa

On myös viitteitä, että kahvin juonti saattaa olla yksi niistä tekijöistä, jotka hidastavat dementian ilmaantumista.

https://yle.fi/a/3-5511755

Vierailija
42/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vaihtanut. Ainoastaan aamulla eka kahvi normi ja sitten kofeiinitonta loput. 

Miksi sinä ap sen sijaan yhä tuet eläinten kidutusta tehotuotannossa, etkä siirry kasvisruokaan?

T.vege

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut joskus Pirkan kofeiinitonta pikakahvia koska se maksaa vain 5,09 lasipurkissa 100 grammaa (juu, X-tran tavallista pikakahvia saa samalla hintaa 200 gr, mutta lähikauppa on K), ei siinä ole mitään ongelmaa juoda kofeiinitontakin.

Mitään muita edullisia kofeiinittomia ei ole ja joutuu maksamaan useita euroja ylimääräistä paketista kahvia, jos haluaa kofeiinitonta, ja valikoimaa on muutama koveiiniton vs. kymmeniä muita makuja, niin eipä sitten tule juotua kofeiinitonta.

Onhan toinen juttu että loppuun asti paahdettu 5/5 paahtoasteen kahvi olisi vatsalle ystävällisempi, kun on vähemmän hapokas, mutta siinäkin on Suomessa se että lähinnä Arvid Nordqvist paketteja löytyy helposti kaupasta ranskalaisella paahdolla ja tarjouksessa harvemmin, niin hinta melkein 7 euroa, niin saa kelvata suomalainen vaaleapaahtoinen.

Vierailija
44/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin juon kofeiinin kanssa. Vihreäteeuutekapselini ovat sen sijaan kofeiinittomia.

Vierailija
45/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et itse juo alkoholitonta viinaa?

Vierailija
46/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös moottoriton auto ja reiätön pillu ovat tosi hienoja juttuja, itse suosin niitä.

Vierailija
47/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kofeiinittomassa ole mitään järkeä. Että joisi paahtokarsinogeenejä ja kofeiinin poistokemikaaleja ihan vaan huvikseen, saamatta edes sitä kofeiinin vaikutusta.

Vierailija
48/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo vaihtanut. Ainoastaan aamulla eka kahvi normi ja sitten kofeiinitonta loput. 

Miksi sinä ap sen sijaan yhä tuet eläinten kidutusta tehotuotannossa, etkä siirry kasvisruokaan?

T.vege

Mielenkiintoinen olettamus. Olen ollut vegaani likimain vuosikymmenen. Jos tosiaan olet vege, etkä vegaani, niin turha kiillottaa kruunua, olet edelleen osa ongelmaa.

T.ap

Vierailija
49/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole maistanut kofeiinitonta kahvia enkä koe tarpeelliseksi vaihtaa. Tykkään kahvista. 

Vierailija
50/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole maistanut kofeiinitonta kahvia enkä koe tarpeelliseksi vaihtaa. Tykkään kahvista. 

Kofeiiniton kahvi on kahvia, mutta vain ilman kofeiinia.

Vierailija
51/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole kahvia. Juo kaakaota tai teetä. Vihreä tee on terveellistä kun sitä haluat.

Vierailija
52/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin mielelläni tilata kahvilassa kofeiinittoman kahvin, mutta niissäkin on eroja. Se, miten kofeiini poistetaan, riippuy menetelmästä. Jos poistettu jollain liuotinmenetelmällä niin jätän juomatta. Sitten on toki sellainen vesimenetelmä, mutta se on kalliimpi. Perus ketjukahvilat ei välttämättä valitse sellaista kun kyse on kustannuksista.

Vierailija
53/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kahvia koska se piristää ees vähän. Jos en halua kofeiinia, juon teetä.

Vierailija
54/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon kahvia koska se piristää ees vähän. Jos en halua kofeiinia, juon teetä.

Mä en voi juoda edes teetä tyhjään vatsaan. Tulee tärinä ja jalat meinaa lähteä alta. Onhan siinäkin kofeiinia. Rooiboksessa tosin ei ja sitä voin juoda vaikka illalla.

Vierailija
55/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan yhtä hyvä keksintö kuin alkoholiton kossu.

Ei kaikki juo kahvia siksi että siinä on kofeiinia. Kai ymmärrätte, että se kofeiini koukuttaa juomaan sitä kahvia?

Suomalaiset on niin noloja kofeiininarkkeja. Hermot menee heillä jos ei heti aamusta sitä saa.

Kupillistakaan en ole koskaan juonut enkä juo. 63vee.

Kukaan ei pakota, ole huoleti. 

Vierailija
56/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään juoda kofeiinitonta kahvia. 

t. Kofeiininarkki jo 7-vuotiaasta asti eli melkein 50 vuotta. 

Vierailija
57/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kahvia nimenomaan kofeiinin takia. Lisäksi, perehdypä kofeiinittoman kahvin valmistukseen ja siihen käytettäviin kemikaaleihin ja siihen, kuinka paljon niistä jää jäämiä lopputuotteeseen ja miten ne vaikuttavat ihmiseen. 

Vierailija
58/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon vain kahdesti päivässä kahvia.

Aamukahvilla ja päiväkahvilla iso mukillinen , maidon kera. 

Iltakahveja en ole juonut sen jälkeen kun  täytin 30 vuotta 🤭.

Syy: Kyllä minua ainakin kahvi valvottaa. Päiväkahvit pitää juoda aina ennen klo 14. Yleensä tuossa 13.30.

En "osaa" juoda kuin aitoa kahvia. Se vaan on koko sen kahvin pointti minulle. Juon kuitenkin aika vähän kahvia päivässä. 

Vierailija
59/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kofeiiniton kahvi ei suojaa dementialta eikä piristä. Eli ne maun lisäksi tärkeimmät kahvin ominaisuudet puuttuvat.

Vierailija
60/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliimpaa on eikä kof haittaa.